Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   verlagingveren of schroefset ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=104617)

Scirocco_1600 17-09-2012 08:43

verlagingveren of schroefset ?

hallo .

ik zou graag m'n 1.8 verlagen :-) rijdt nu op orignele hoogte ( nieuwe spidan veren + nieuwe monroe oliedempers )

nu wil ik m'n auto iets zakken +- 30mm hoeft niet volledig plat te liggen maar ik wil gewoon wat zakken voor de wegligging en de looks .

nu is m'n vraag ?

is het mogelijk om bv . eibach veren te combineren met de standaard moenroe dempers of zou dit veel te hard lopen ?

of toch maar een goed/koop schroefsetje kopen ?

greets

Johan1982MK1 17-09-2012 09:05

Het voordeel van een schroefset is dat je m precies op de gewenste hoogte kan draaien.

lkocken 17-09-2012 10:14

ik rijd sinds een maand of 2 op een schroefset van AP (onderdeel van KW) en moet zeggen dat deze prijs kwaliteit echt top is! en net wat johan al zegt je stelt zelf de hoogte in wat je wil.

Johan1982MK1 17-09-2012 10:25

Precies, schijnt idd goede kwaliteit ook te zijn.

met een schroefset bespaar je jezelf gwn de ergernis. als t eronder zit en je bent toch niet geheel tevreden over t resultaat --> want je weet vantevoren vaak niet hoe laag of hoe hoog hij eigenlijk komt te staan met een vaste set.

lkocken 17-09-2012 14:26

staat goed onder een inari silber .....

Johan1982MK1 17-09-2012 14:35

Quote:
Originally Posted by lkocken
staat goed onder een inari silber .....

Ik heb zelf een kW variant1 setje en die komt er idd binnenkort onder als ik klaar ben met afstellen van de motor. :D

Knapt ie vast van op. :rolleyes:

vwfiel 17-09-2012 16:34

Vandaag ook verlaagt met een schroefset van tec tunning
Goedkoop en toch laag
Rijd best goed beetje hobbelig maar dat heb je al je hem flink plat legt op zijn buik

Spierings 17-09-2012 17:57

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1

met een schroefset bespaar je jezelf gwn de ergernis. als t eronder zit en je bent toch niet geheel tevreden over t resultaat --> want je weet vantevoren vaak niet hoe laag of hoe hoog hij eigenlijk komt te staan met een vaste set.

:goodpost:

Nadeel vaste set is inderdaad is hoe hij komt te staan.
Bij veel types hangt hij iets op zijn kont, iets wat ik persoonlijk erg lelijk vind.

EnVeeZee 17-09-2012 18:04

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
hallo .

ik zou graag m'n 1.8 verlagen :-) rijdt nu op orignele hoogte ( nieuwe spidan veren + nieuwe monroe oliedempers )

nu wil ik m'n auto iets zakken +- 30mm hoeft niet volledig plat te liggen maar ik wil gewoon wat zakken voor de wegligging en de looks .

nu is m'n vraag ?

is het mogelijk om bv . eibach veren te combineren met de standaard moenroe dempers of zou dit veel te hard lopen ?

of toch maar een goed/koop schroefsetje kopen ?

Je was op de goede weg en toen toch een nieuw setje veren en dempers gekocht? ;) Da's nu zonde :D

Scirocco_1600 17-09-2012 18:09

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Je was op de goede weg en toen toch een nieuw setje veren en dempers gekocht? ;) Da's nu zonde :D

nee nee :) goed opgezocht ... de nieuwe dempers en veren zitten er nu een jaar in , maar hebben maar 1000 km gelopen :) maar nog steeds twijfel ik wat ik ga doen ... de eeuwige twijfelaar :)

EnVeeZee 17-09-2012 18:34

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
de eeuwige twijfelaar :)

Kloterige weegschalen ook altijd :D

Als die dempers vers zijn zal dat wel aardig lang goed gaan op korte(re) veren, blijft het probleem dat je niet vooraf kan gokken wat het resultaat wordt. Ik zou persoonlijk voor een schroefset gaan :thumbup:

vwfiel 17-09-2012 19:06

foto hoe hij er nu bij staat met schroefset
Vandaag gemonteerd

Scirocco_1600 17-09-2012 21:45

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Kloterige weegschalen ook altijd :D

Als die dempers vers zijn zal dat wel aardig lang goed gaan op korte(re) veren, blijft het probleem dat je niet vooraf kan gokken wat het resultaat wordt. Ik zou persoonlijk voor een schroefset gaan :thumbup:

waarom is er dan ook zoveel keuze ... dat maakt er mij keuze niet makkelijker op :) :screwy:

All times are GMT +1. The time now is 13:35.