Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   mk2 met 2.0 8v motor loopt op 3 cilinders (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=104760)

willes180 19-09-2012 21:55

mk2 met 2.0 8v motor loopt op 3 cilinders
 
hallo,

ik gebruik voor de autocross een mk2 met een 2.0 8v gti 2E motor uit een mk3, deze heeft altijd perfect gelopen alleen de laatste tijd is er iets aan de hand:

als ik de auto na een week start, loopt hij nog maar op 3 cilinders, als ik dan een bougie vervang, loopt hij weer goed (de bougie is dan wel een beetje nat) en na een paar dagen stilstaan loopt hij weer op 3 cilinders.. (dan is een andere bougie nat) ,soms dezelfde trouwens..

ook als ik er een bougie in doe die de vorige keer de boosdoener was, doet hij het weer gewoon dus ligt niet aan die bougie zelf denk ik

iemand een idee wat het probleem kan zijn?

heeft 1 jaar lang gewoon perfect gelopen

alvast bedankt

gr. w.

Joris_MK1 21-09-2012 22:35

Op wat voor motormangement draait je 2.0
Uit je verhaal maak ik op dat je motor veel te rijk start
Net of je motor in noodloop loopt.
Zou een sensortje kunnen zijn

willes180 22-09-2012 02:16

motor loopt op digi 1, gewoon origineel, zeg maar wat je denkt dat het is, dan kan ik kijken of het klopt met de overige conclusies...

alvast bedankt

gr. wilco

Jeff 22-09-2012 06:26

De 2.0 2E loopt orgineel niet op digifant 1.
Voor de koude start zit er in het spruitstuk nog een extra injector. Deze bevind zich op de kop van het inlaat spruitstuk. Haal die eens los en hang hem in een pot en kijk est die doet bij een koude start.

naaVWz 22-09-2012 07:47

Ik weet niet precies welke sensoren een 2e standaard heeft
Maar daar zou ik ook mee gaan beginnen,
Mocht dat het geval zijn zou ik beginnen bij de watertemperatuur sensor
Deze heeft een bepaalde weerstand gooi hem in een bak met kokend water en meet nog is de weerstand deze moet dan veranderen

willes180 22-09-2012 16:14

Quote:
Originally Posted by naaVWz
Ik weet niet precies welke sensoren een 2e standaard heeft
Maar daar zou ik ook mee gaan beginnen,
Mocht dat het geval zijn zou ik beginnen bij de watertemperatuur sensor
Deze heeft een bepaalde weerstand gooi hem in een bak met kokend water en meet nog is de weerstand deze moet dan veranderen


heb de watertempsensor gemeten en die was tussen pen 1 en 3 1850 ohm (motor had 1 minuut gelopen toen) en ik had nog een losse liggen en deze gaf 2600 ohm aan... zou eigelijk tog goed moeten zijn..

vandaag liep de motor overigens gewoon goed nadat hij 3 dagen niet gelopen had dus ik moet even kijken of het probleem zich nu blijft voordoen

alvast bedankt

gr. wilco

naaVWz 22-09-2012 18:38

Ik weet niet of een 2e ook een luchtmassameter heeft
Lijkt me wel hierin willen ook nog wel is storingen in voor komen
En het kan geen kwaad om je draadboom na te lopen
Deze willen nog wel is uitdrogen en afbrokkelen

willes180 22-09-2012 19:29

Quote:
Originally Posted by naaVWz
Ik weet niet of een 2e ook een luchtmassameter heeft
Lijkt me wel hierin willen ook nog wel is storingen in voor komen
En het kan geen kwaad om je draadboom na te lopen
Deze willen nog wel is uitdrogen en afbrokkelen


luchtmasse meter is het niet, deze heb ik gewisseld met eentje uit mijn andere auto, en de draadboom van mij is uitgedunt tot 6 draadjes die noodzakelijk zijn en hier is verder niets mee aan de hand

tog bedankt

gr. wilco


All times are GMT +1. The time now is 19:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.