Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   16v met 40mm solexen?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10568)

HotWheels 15-05-2005 20:23

16v met 40mm solexen??
 
ben met een nieuw project bezig-> een caddy 1

nou wilde ik hier een dx blok indoen met 40mm solexen.
maar ben nou een 16v tegen gekomen.

dus: zijn 40mm carb's voldoende op een 16v met bewerkte kop en snelle nokken? of moet ik dan 45mm hebben?

tnx Hugo

Clifton 15-05-2005 22:32

40mm is prima. Dat gaat prima lopen. Voor het beste resultaat,af laten stellen op de vermogensbank bij iemand die er verstand van heeft.

HotWheels 16-05-2005 18:55

ok tnx!

Allart-Ghetta 16-05-2005 19:22

Voor zover ik weet (ben geen carb kenner, gelukkig niet) is de venturi diameter meer van belang dan de gasklepdiameter. En de venturi's zijn verwisselbaar.

WilliamF 18-05-2005 10:50

Het voordeel van 40mm ten opzichte van 45mm is dat je bij lage toeren meer vermogen hebt dan met een grote carb. Bovenin toeren zal een 45 het ietsje beter doen, maar met 40mm heb je je vermogen iets gladder uitgesmeerd over het hele toerengebied.

HotWheels 18-05-2005 16:39

Quote:
Originally Posted by WilliamF
Het voordeel van 40mm ten opzichte van 45mm is dat je bij lage toeren meer vermogen hebt dan met een grote carb. Bovenin toeren zal een 45 het ietsje beter doen, maar met 40mm heb je je vermogen iets gladder uitgesmeerd over het hele toerengebied.


beter dus! :)

HotWheels 18-05-2005 17:56

hoe zien valstroom carb's er eigelijk uit? :confused:

vwleusden 18-05-2005 18:15

valstroom staan verticaal ;)

wat william zegt heeft een kern van waarheid, maar voor echt koppel onderin moet je de kelk zo lang mogelijk houden.

HotWheels 18-05-2005 18:16

ja zover was ik nog wel! :cool:

maar zien die er anders uit als vlakstroom carb's?

vwleusden 18-05-2005 18:18

uiterlijk nagenoeg hetzelfde.... ben geen kenner ofzo maar het zal wel te zien zijn maar het gaat voornamelijk om de binnenkant.

WilliamF 19-05-2005 10:40

Dat van die kelk klopt i.d.d. Maar ik ben van mening dat als je zo een motor bouwt (zou jij ook moeten doen denk ik vw leusden) moet je gewoon met het apparaat de vermogensbank op, een zooi kelken meenemen en gaan experimenteren met je nokkenassen/kelken en je ontsteking totdat het naar je zin is. Met alleen de afstelling van het geheel kan je al zoveel winnen.

Larsv5 20-10-2005 11:17

Stop maar met zoeken ik heb nog wel 40mm webers met een compleet bewerkte kop voor je... Laat maar weten.

steven16v 20-10-2005 11:30

Quote:
Originally Posted by Larsv5
Stop maar met zoeken ik heb nog wel 40mm webers met een compleet bewerkte kop voor je... Laat maar weten.


Die 40mm carbs had hij zelf al. Hij wilde alleen weten of ze ook te combineren waren met een 16v.

Timmetje20 30-10-2005 17:26

Ik ben ook bezig met een 16v blok met 40 mm carbs, hoop dat het mooi gaat lopen. Moet alleen nog ff de ontsteking regelen, weet iemand wat hier voor de beste optie is? En ik wil nog ff een mooi uitlaatspruitstukje regelen :P dan komt het wel goed! Veel succes met je projectje!

Mr_LSD 18-11-2005 18:26

had ooit 50ers, 2000rpm stationair en bijna afslaan. Jammer dat de kop het niet zo best aan kon, maar zon opel blokje geeft wel veel rommel...

caddygek 28-01-2009 21:20

webers
 
Quote:
Originally Posted by Larsv5
Stop maar met zoeken ik heb nog wel 40mm webers met een compleet bewerkte kop voor je... Laat maar weten.



hallo een vraagje ben op zoek naar een inlaatspruitstuk voor mijn caddy 1.8 16v met 40 mm webers heb je die liggen of weet je hoe ik daar aan kom groetjes caddygek

Arne 28-01-2009 22:13

heeft bolku tuning wel voor je, Lars zit in Tsjaad. :)

Marcski 28-01-2009 22:29

die post was ook meer dan 3 jaar oud...

bolku 01-02-2009 21:03

Tis geregeld nu.


All times are GMT +1. The time now is 16:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.