Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Kever 1972 /1200 met probleempje (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=105874)

vwjoen 17-10-2012 19:08

Kever 1972 /1200 met probleempje
 
hallo allemaal, ik heb mijn kever nu eindelijk door de apk na 2 jaar lassen en onderdelen bij elkaar sprokkelen.

alleen nu het probleem,
ik krijg mijn carberateur niet goed afgesteld de kever rijd als een trein met gemak 110 :rolleyes: alleen stationair loopt deze erg hoog en als ik deze lager afstel loopt de motor beter alleen valt deze uit na +/- 200 meter rijden en dan bij het stilstaan.

iemand enig idee hoe dit op te lossen? carb. al los gehad schoongemaakt(nog niet met remmenreiniger, krijg de stelschroeven niet los door dat vervelende rubbertje :confused: ) ook nieuwe membramen en pakkingen etc. nieuwe bougies en bougie kabels.

toch heb ik met optrekken zo af en toe ook dat deze benzine spuugt ( zon pffft geluid ) iemand daar een idee bij?

ik hoor het graag want heb al veel geleerd over de kever in de afgelopen 2 jaar maar hier kom ik zelf niet uit.

groetjes jeroen

vwjoen 17-10-2012 19:19

een plaatje bij het praatje



a.busser 18-10-2012 09:54

Ik zou eens beginnen met een origineel luchtfilter plaatsen, dat rijdt waarschijnlijk al een stuk beter.

vwjoen 18-10-2012 11:48

Met orginele filter viel die ook uit bij het stil staan.

a.busser 18-10-2012 12:33

Had je op de origineele luchtfilter alle slangen juist aangesloten?
Probleem met het filter wat er nu opzit is dat er van de voorverwarming weinig terecht komt, zeker bij wat lagere temperaturen.
Daarbij heb je nu op je carburateur een "slang" aansluiting zitten, waar geen slang op zit, en hij daar dus valse lucht kan trekken.
Hierbij even een foto van het origineel:


vwjoen 18-10-2012 14:32

Ik heb een kleiner filter een pannetje met een tuutje, en daar zat dezelfde slang aan die nu op het powerfilter zit voor overschot olie andere slangen kunnen der niet aan

a.busser 20-10-2012 23:34

Dan heb je deze, neem ik aan:



Als je op de foto kijkt, zie je aan de rechterkant een "blok" in je de lucht aanzuigbuis, hier zit een klep in de toevoer van warme/koude lucht bediend.
Koude lucht= klepje open, lucht via aanzuigbuis.
Warme lucht= klepje dicht warme lucht van nabij de uitlaat via de slang.
Op jouw sportfilter zit hier totaal geen regeling voor, en zal deze bij kouder weer (nu dus) alleen koude lucht aanzuigen...
Je choke raakt hiervan een beetje in de war, waardoor het maar zo zou kunnen dat je de klachten die je beschrijft ontstaan.

a.busser 14-11-2012 17:35

Goed om te horen dat hij al beter loopt.
En tja, "buren met verstand van zaken" die kennen we...
Meestal de buurman die al wat op leeftijd is, en vroeger zelf kever gereden heeft en daarmee een ware specialist is geworden...
Maar begin inderdaad eens met de standaard dingen,contact punten en verdeelkap vervangen, de bougies (eventueel de bougieskabels) en het afstellen der kleppen.
Ik denk, net als Klaas, dat je daarmee weer een prima lopend motertje krijg!

911gt2 18-12-2012 09:53

Weet je zeker dat de voorverwarming nog open is? Die wil in de loop der jaren wel eens dicht gaan zitten waardoor je lucht/ brandstof mengsel afkoelt. Zeker bij lage temperaturen merk je dat.

vwjoen 03-09-2013 12:26

ondertussen loopt de motor weer als een trein,orginele onderdelen en nieuwe bougies/kabels etc.
dit probleem is nu verholpen nu opweg naar een oplossing vinden voor mijn ruitenwisser zekering die steeds blijft knappen!

heeft hier toevallig ook iemand ervaring met het verlagen van een kever?
mijne wil ik graag plat hebben alleen durf ik het alleen niet aan.

koetjeboe 20-09-2013 22:53

Gewoon doen... Voor is makkelijker als achter.. Er is genoeg info te vinden..

Area51 21-09-2013 08:04

Quote:
Originally Posted by koetjeboe
Gewoon doen... Voor is makkelijker als achter.. Er is genoeg info te vinden..


Ehhh, andersom hoor :tongue:

achter is het gewoon loshalen en de veerplaten op de splines een tandje verzetten, aan de voorzijde zal er serieus gesleuteld (dropped spindels monteren) en/of gezaagd & gelast (rasterplaatjes op de vooras lassen) moeten gaan worden.

info; www.keversite.nl

koetjeboe 23-09-2013 11:43

Voor een ieder verschillend :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 04:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.