![]() |
Als dat zo is dan gewoon niet gebruiken, afdoppen en zorgen dat je radiateur het hoogste punt is in je koelcircuit zodat ook daadwerkelijk alle lucht daarheen gaat en je hele nodige koelcircuit gevuld is met koelwater.
|
Indien nodig dan dus de auto van de voorkant ophogen dmv krik of oprijbokjes zodat je radiateurdop het hoogste punt is
|
of een slangetje eraan met een ontlucht tule.dat je wel zeker water daar hebt.
|
Gaat goed komen wist gewoon niet zeker of je het af kon doppen :thumbup:
Quote:
:confused: Een soort van 1 richtings klep net als in je vacuüm systeem :screwy: :D |
zit nu op de foon,dus kan geen plaatje plaatsen,maar ik bedoel een alu freubeltje met slangaansluitin en ontluchtingschroefje.
|
![]() Zoiets? ;) |
Lijkt groot maar dit bevestig je dan aan een slangetje wat op het tuutje van de kop plaats.
En aan het einde dan zo'n nippeltje als deze,zo dat je lucht er uit kan trekken. En onderdruk de boel af kan sluiten ??? |
Kan, wat ik laat zien is niet al te groot.
Het buisje zit geklemd / gelijmd in de kop, als je deze eruit haalt en draad erin tapt kan je ook gewoon zo'n messing nippeltje als dit kwijt :thumbup: |
Oke nu was ik me nieuwe radiateur aan het bekijken deze is wat groter dan de gene die in de JB zat.
Wel zijn het alle bij met een draaidop op de radiateur. En de nieuwe radiateur heeft bij de onderste slang aansluiting ook zo'n nippeltje zo als op de kop. De radiateur van de JB heeft dit niet kan ik hier dan geen verbinding mee maken tussen kop en radiateur. En ja ik heb geen kaas gegeten als het om het koelsysteem gaat :D Moet hier en daar nog wat aan passen om dat de ABA maar een flens aan de kop heeft ipv 2 die de JB heeft maar dat is voor later een zorg. ![]() ![]() |
Aftap mogelijkheid
Zonder te knoeien |
Klinkt logische :redface: :D
|
jup,oud type heeft daar idd een aftappunt.
tip,ik zag eens iemand een aangepast tubeless ventiel gebruiken voor deze toepassing ;) |
Durf het bijna niet te vragen maar wat is een "aangepast tubeless ventiel" :D
|
een ventiel die in de velg getrokken word.maar je kunt ook de schacht van een binnenband afzagen....
|
Ik snap hem en zou je dan ook via deze weg er lucht in kunnen drukken zo dat je ook zeker weet dat er boven bij het buisje de kop water komt ?
|
onderaan de radiateur moet een stopje komen.[voor het aftappen]
bovenaan de cilinderkop moet je een ontluchtingspunt hebben[evt in de vorm van een ventiel zoals ik opperde] dus geen ventiel onder aan je radiateur en dan de boel oppompen ;) |
Dankje wel voor het uit kauwen Gerben :thumbup: ben er zeker weer wat wijzer van geworden ;)
Ga nu eerst het pijpje uit de kop halen om een passende ventiel voor in de kop te zoeken. Mijn dank heren :thumbup: |
kop koeling (y) net ff me us mk3 bentley handleiding door zitten bladeren!
Bentley Mk3 US handleiding *tis de lijn naar de koeling tank naar de kop toe* preciese werking geen idee* ![]() op foto zie je de tank. maar tis zeker niet (specifiek)voor ontluchting bedoeld moet de kopkoelen! en af gevoerd worden naar de expansie tank! (of vice versa) |
is specifiek voor ontluchting.het zorgt dat er geen lucht bovenin de koelkanalen achterblijft,wat de circulatie kan beinvloeden.het ligt er maar net aan wat het hoogste punt in het koelsysteeem is of je hem uberhaupt wel nodig bent.(veel modellen hebben er standaard een kogel inzitten met ontluchting op de bovenste rad.slang)
|
All times are GMT +1. The time now is 14:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.