Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Ombouw Golf 4 HRC en bekrachtiger Golf 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108832)

Style 28-12-2012 16:29

Ombouw Golf 4 HRC en bekrachtiger Golf 1
 
Ik ben bezig om een Golf 4 HRC en bekrachtiger pas te maken voor de Golf1.
De aansluiting van de bekrachtiger op de MK1 gaat gewoon met de originele beugel van de MK1 plug and play.
Het vorkje wat op de stang zit die na het pedaal gaat krijg ik er ook wel pas op.
Maar hoe de 4 leidingen van de MK1 aan te sluiten geeft wat vraag tekens :D
En beter doe ik het in 1x goed als er dadelijk remvloeistof in het systeem zit wordt het ook weer knoeien als het niet goed blijkt te zijn.

Normaal gaan er twee leidingen naar het ABS systeem en op de twee andere aansluitingen zitten kabels met stekkers.
Ik ga er van uit ??? dat ik de twee leidingen met stekkers er gewoon uit kan draaien en die dan gaan gebruiken voor normale remleidingen.
De vraag is alleen wat zijn de twee leidingen voor voor en wat is achter in dit geval.

Dan heeft het remvloeistof reservoir een open Tuutje aan de zijkant van het reservoir.
Zijn hier ook modellen van waar de remvloeistof reservoir gewoon dicht is zonder tuutje ???

En dan de laatse onbekende de stekker op de bekrachtiger ,kan deze weg gelaten worden/ verwijderd worden ???















marcogolf1 28-12-2012 16:35

Hee,

Dat tuutje gaat naar je koppelingscilinder als deze hydraulisch is. Ik denk dat de meeste rond die tijd hydraulisch bediend waren, Maar weet ik niet zeker. Je kan hem ook heel heet stoken met een brander tot die begint te smelten en dan dichknijpen met een combinatietang. Dan lekt die ook niet meer. Of een slangetje erop maken die een dicht uiteinde heeft.

gr marco

Style 28-12-2012 16:43

Oke dankje wel Marco nu je het zegt volgens mij heb ik dit idd al vaker gezien op andere auto's :thumbup:
One problem solved :D

bprijs 28-12-2012 17:05

Hey Peter je kan die stekkers gewoon vergeten die ben je niet nodig.
Ik heb destijds bij de ombouw van die gele die ik had ook een golf 4 rembekrachtiger gebruikt.
Maar ik heb ook dat abs verdeelblok gebruikt.
Gewoon dan de elektronica niet gebruiken van het geheel, puur de mechanica.
En uiteraard de vacuum aansluiten anders werkt ie ook niet ;)

Style 28-12-2012 17:12

Hoi Branko oke dat moet dus goed komen ABS wou ik maar niet aan beginnen anders kan ik nog wel wat meer topics starten :D
Nog naar de glascode brons gekeken ???

bprijs 28-12-2012 20:17

Quote:
Originally Posted by Style
Hoi Branko oke dat moet dus goed komen ABS wou ik maar niet aan beginnen anders kan ik nog wel wat meer topics starten :D
Nog naar de glascode brons gekeken ???


Sorry nog niet aan toe gekomen heb ze in opslag hier en moet dus even tussen de rommel kijken.
Ik doe mijn best om ze deze week te sturen.

Groet Branko

Jeff 28-12-2012 20:23

Zit er een voordeel aan om een Golf 4 hrc met abspomp te gebruiken. Ik heb het wel eens eerder gezien en ben heel nieuwsgierig.

golf mkII 16v 28-12-2012 21:02

Stekker op de rembekrachtiger is voor de rempedaalstand
Deze heb je niet nodig
Sensor wel laten zitten,anders heb je een gat

Style 29-12-2012 19:40

Quote:
Originally Posted by bprijs
Sorry nog niet aan toe gekomen heb ze in opslag hier en moet dus even tussen de rommel kijken.
Ik doe mijn best om ze deze week te sturen.

Groet Branko


Is goed hoor Branko ik hoor het wel :thumbup:

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Stekker op de rembekrachtiger is voor de rempedaalstand
Deze heb je niet nodig
Sensor wel laten zitten,anders heb je een gat


Deze laat ik zeker zitten krijg hem ook niet fatsoenlijk los :D

Quote:
Originally Posted by Jeff
Zit er een voordeel aan om een Golf 4 hrc met abspomp te gebruiken. Ik heb het wel eens eerder gezien en ben heel nieuwsgierig.


Met ABS pomp weet ik niet HRC of zich is een stuk groter dan de originele :D
Het zelfde geld voor de bekrachtiger ;)

Ik heb het tuutje nu dicht gebrand maar ik zag dat het reservoir van een 22mm HRC ook past deze heeft alleen niet de twee zij bevestigingen
en hij oogt wat kleiner.






pibbe 29-12-2012 20:20

Ik heb bij mijn mk2 vr6 ombouw ook een golf 4 hrc met bekrachtiger gemonteerd en de leidingen heb ik verbonden middels een t-stuk en heb dan RV en LA samen gedaan en RA en LV samen gedaan, dit om nog iets van remverdeling te hebben tussen links en rechts mocht er 1 kant wegvallen op de hrc/bekrachtiger.

Style 29-12-2012 20:27

Maar je kan toch alle 4 de uit gangen gewoon gebruiken als de sensors er uit zijn.
En als je het dan kruislings aansluit komt dit op het zelfde neer maar dan zonder de t-stukken.


All times are GMT +1. The time now is 13:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.