Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Ice en andere auto electronica (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   missend snelheidssignaal VR6 DIS>vss cutout.ervaringen/oplossingen? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108954)

De Pul 30-12-2012 22:16

missend snelheidssignaal VR6 DIS>vss cutout.ervaringen/oplossingen?
 
ik wil in mijn G60 de vr aansluiten op een oud type [ce1] zekeringkast,simpelweg omdat ik daar een hele mooie complete set van heb en het een simpeler/lichter systeem is.
opzich is het aansluiten geen probleem,lees alleen veel berichten op het www,waarin word gesuggereerd dat er door het missende digitale snelheidssignaal een begrenzing op zou treden in versn. 4 en 5[begrenst op 5500 rpm] daar zit ik natuurlijk niet op te wachten,nou zijn er verschillende oplossingen mogelijk;
1] golf 3/corrado klokkenspel inbouwen,en dus de digitale sensor op de bak gebruiken.
2] oud type mfa klok inbouwen,en het signaal van de cruisecontrol/mfa module pakken achterop de teller.
3] er zijn kastjes op de markt die zelf 'een' signaal genereren,waardoor de ecu denkt dat de auto gewoon rijd.

klinkt allemaal leuk,oplossing ligt voor de hand zou je zeggen.ware het niet,dat het voor mij niet losloopt hoe de ecu weet dat je in versnelling 4 of 5 zit,en of dit probleem uberhaupt wel bestaat.
heeft iemand hier ervaring mee,of is er iemand met een 2.9 die eens een paar dagen zonder snelheidsmeter wil rijden om te kijken wat en hoe.
ik wil gewoon mijn 1.3 klokje blijven gebruiken,omdat ik dat wil.geen poespas,het moet zo kunnen.ik heb motoren zat aangesloten met origineel digitale tellers en dan hield ik alleen een foutcode [vss implausible] maar geen voelbaar vermogenverlies/vroegtijdige begrenzing.

tim 16v 30-12-2012 22:44

Maak je het zo niet lastig voor je zelf. Als je een nieuw type zekering kast gebruikt kan je alles zo inpluggen met de kabelboom. Golf 3 vr6 tank met pomp eronder. Teller van de golf vr6 erin en alles werkt. Anders moet je nog een omvormer hebben om je toerenteller werkend te krijgen.

De Pul 30-12-2012 22:53

Quote:
Originally Posted by tim 16v
Maak je het zo niet lastig voor je zelf. Als je een nieuw type zekering kast gebruikt kan je alles zo inpluggen met de kabelboom. Golf 3 vr6 tank met pomp eronder. Teller van de golf vr6 erin en alles werkt. Anders moet je nog een omvormer hebben om je toerenteller werkend te krijgen.

correct,maar.
a] golf 3 vr6 teller in mk2 dash ziet eruit als patty brard tijdens 'sterren springen'.
b] de klok die ik heb heeft geen toerenteller,ook niet nodig,want ik ga een externe teller met shiftlight monteren.

tank is niet aan de orde,komt een mk2 tank onder met motorsportpomp[intern].

ik weet dat bijna iedereen voor de 'makkelijke' optie kiest,en gewoon alles overzet,maar ik weet voor 99,9% zeker dat het of geen probleem is,of simpel op te lossen,dus voor 0,1% ga ik niet alles ombouwen naar ce2.

vento tdi 30-12-2012 23:01

En de pul heeft al aardig wat ervaring met motorswaps......

Ps de TDI loopt nu als een zonnetje Gerven.

tim 16v 30-12-2012 23:04

laat ik nu toch wel zo'n patty brard teller in me golf 2 hebben haha. Iedereen doet het op ze eigen manier natuurlijk. Heb in het verleden ook gereden met een abf met oud type zekering kast. Maar wat je zegt lijkt me ook sterk dat je auto gaat inhouden in ze 4 en 5.

De Pul 30-12-2012 23:09

mooi wesley:thumbup:

reden waarom ik zo eigenwijs ben,
ik heb eens een soortgelijk gevalletje bij de hand gehad,in de 79er MB bus van mijn werkgever moest een cdi komen[edc16 ecu].alles ingebouwd,en toen zeurde ook iedereen over snelheidssignalen,missende canbussignalen,elektronische contactsloten en andere crap.stug doorgezet,kabelboompje gemaakt met alleen de hoogst noodzakelijke dingen,relais vanaf de originele startknop en voila,niets aan de hand.

De Pul 30-12-2012 23:12

Quote:
Originally Posted by tim 16v
laat ik nu toch wel zo'n patty brard teller in me golf 2 hebben haha. Iedereen doet het op ze eigen manier natuurlijk. Heb in het verleden ook gereden met een abf met oud type zekering kast. Maar wat je zegt lijkt me ook sterk dat je auto gaat inhouden in ze 4 en 5.

idd,maar ik heb door ervaring ondervonden dat wat moeilijk lijkt meestal makkelijker is.
daarom heb ik nu ook het liefst iemand met een 2.9 die even de stekker erafrukt en een blok om gaat,dan weet ik het zeker,en kan ik het laten rusten;)

Sven-GTI 31-12-2012 00:10

Volgens mij weet de auto niet of hij in z'n 4 of 5 zit.

Bij de vr6 swap bij m'n broer hebben we ook een week zonder tellerunit gereden. Dus die witte stekker die achterin een mk3 teller gaat hing gewoon los.

Heb niks gemerkt dat de auto daardoor anders liep ofzo. Ik kan het anders morgen of van de week wel even testen voor je. Laat maar weten wat ik precies moet doen dan :thumbup:

De Pul 31-12-2012 00:14

super sven,ik pm je even.

Mtdi 31-12-2012 00:59

Op bepaalde Ford mondeo's de eersten zit een losse halgever,die kunje zo tussen bak en km teler kabel schroeven.
Zelf gebruikt voor een Clarion navigatie.
Als je geen hebt wil ik wel 1 op de bus gooien.

De Pul 31-12-2012 01:02

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Op bepaalde Ford mondeo's de eersten zit een losse halgever,die kunje zo tussen bak en km teler kabel schroeven.
Zelf gebruikt voor een Clarion navigatie.
Als je geen hebt wil ik wel 1 op de bus gooien.

thanks jan,ik hou het even achter de hand.sven gaat morgen met exact dezelfde vr6 rijden zonder bakstekker,met vagcom eraan,even zien wat het oplevert,ik ben heel benieuwd.

Mtdi 31-12-2012 01:05

Een hand geschakelde bak geeft niet aan in welke versnelling die staat.

Succes.
Pm maar als je het nodig bent.

De Pul 31-12-2012 01:07

nee,dat leek mij ook al stug idd,zit niks op om standen door te geven oid.
Quote:
Originally Posted by Mtdi
Pm maar als je het nodig bent.

:thumbup:

rondekker1983 31-12-2012 07:44

Zou ook wel een beetje raar zijn. Is bijv. je opnemer op de bak stuk doet je auto het niet meer goed.

Dokter D 31-12-2012 17:33

Ik heb bij mijn tdi project het signaal van de van de teller (golf2) doorgelust naar de ecu.

De Pul 01-01-2013 18:36

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Zou ook wel een beetje raar zijn. Is bijv. je opnemer op de bak stuk doet je auto het niet meer goed.

zo raar is dat niet hoor,het zou mogelijk kunnen zijn.

@douwe,vanaf de cruise/mfa aansluiting dus?

De Pul 06-01-2013 14:52

jan[mtdi] heeft me vanmorgen dit gebracht;


hiermee heb je dus een snelheidssignaal,terwijl je de mechanische klok gebruikt.
als ik de kabelboom ga maken post ik hier nog even hoe het aangesloten dient te worden,dat moet ik nog even uitzoeken.
definitieve uitslag heb ik nog niet van sven.

jan,hartstikke bedankt,vind het altijd mooi om even bij te babbelen[al was men eten idd koud:D]

Pewi Vwteam 06-01-2013 22:11

mooi werk!!

Mtdi 06-01-2013 22:18

Ik eet s'avonds warm. :giggle:

De Pul 06-01-2013 22:20

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Ik eet s'avonds warm. :giggle:

ik vandaag helemaal niet:tongue:

zeker stefan,morgen eerst even passen,ben eens benieuwd....


All times are GMT +1. The time now is 00:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.