![]() |
achteras mk3 GTI -> mk2 GTI
Kan ik de achteras van mk3 GTI 1 op 1 op mk2 GTI plaatsen?
Zo niet, wat aanpassen? En kan ik vooraan enkel de fusees overzetten incl schijven/klauwen natuurlijk? Ombouw 5x100 namelijk! |
Achteras gaat niet passen :shake:
|
Voorste fusee's ook niet, deze zijn voor een plus onderstel.
|
achteras past,is alleen wat breder.makkelijker is om je huidige as te houden,en de schijven te ruilen,de rest is nl identiek.
voor de voorkant,kun je ombouwen naar plus,maar zag ook omgeboorde naven en schijven al eens langskomen.plus onderstel is breder,dus als je alles overzet,kun je weinig meer kwijt qua wielen,maar het past wel zowel voor als achter. |
Waarom je spoor gaan verbreden? Zou dan voor G60 remmerij gaan en die fusees passen als piet in griet.
|
of voor een hele vroege golf 3 gti kijken deze hebben nog geen plus onderstel ;)
|
Quote:
De GT :thumbup: |
Quote:
en die zijn 5x100?nee dus ;) al is griet nog zo lekker nauw,het gaat ts erom dat ie naar 5x100 gaat..... |
Ik heb ook een mk3 vr6 onderstel op de mk2.
Achter vind ik het prima passen eigenlijk Voor staat idd behoorlijk stukje naar buiten ivm plus onderstel |
Quote:
Wat heb jij voor dan overgezet? Zou voor enkel de fusees gebruiken |
Quote:
draagarmen,stuurstokken,aandrijfassen,fusees. |
Zijn er genoeg op dit forum die de 5x100 ombouw al gedaan hebben.
Ik al meerdere malen. Het kan op verschillende manieren. |
Wist dus echt niet dat de achteras zou passen :shake:
Maar als ik het zo lees kan het alleen de optie velg is dan zeer beperkt om dat je anders redelijk snel te ver buiten de wielkasten komt. Zou ik toch stinky even vragen wat de andere mogelijk heden zijn. Quote:
:D |
Quote:
Volgens mij is echt enkel fusees voldoende hoor vooraan, triangels zijn wel passend te krijgen. |
Quote:
dat hebben wij ooit al eens geprobeerd,maar volgens mij paste de fuseekogel dan niet,ik weet het niet zeker meer.ik ga het onder mijn auto ook doen,maar ik maak alles plus,dus ik hoef niet over andere manieren na te denken :tongue: |
Fuseekogel van een plus-fusee staat onder een hoek. Die van een niet-plus fusee staat recht. Dat gaat dus niet werken. 5x100 plusonderstel moet je echt alles overnemen, kan geen delen van plus combineren met normaal onderstel.
Ombouw naar 5x100 betekent dus compleet plus eronder, óf fusees van een 35i VR6 van 91 óf omboren. (laatste is het makkelijkst en goedkoopst) |
Quote:
Weet ook dat G60 geen 5x100 is daarom schreef ik van waarom je spoor verbreden als G60 plug and play is met alle gemakken van dien. |
Quote:
Je kan dan wel met een hogere et waarde rijden. Ik heb velgen gepast met et van 47 en dat ging goed. :thumbup: |
Of je zet je wielen er zo onder;
![]() :D :lmao: :screwy: |
Sorry dat ik zo op in haak, maar wat is een plus-onderstel?
Ik heb onder mijn Mk2 complete Mk3 TDI achteras en subframe/draagarmen/fusees er onder gemonteerd met een schroefset afkomstig van een VR6 Mk3 en remmerij van een Mk3 1.8 GT (schijven rondom). Hij is al lekker breed en alles is plug & play op de remleidingen achter na. Mk2 sub: ![]() Mk3 sub: ![]() ![]() Spoorbreedte (9jx16 velgen): ![]() Mk2 achteras: ![]() Spoorbreedte met 7jx15 velg: ![]() Mk3 achteras: ![]() Spoorbreedte met 7x15 velg & schroefset er onderuit: ![]() Alles past plug & play zonder iets aan te passen. Enige is dus zoals vermeld de remdrukbegrenzer wat de mijne niet heeft fabrieks (1.3 4 bak carburateur), maar deze nu wel moet hebben ivm. vermogen van +/- 500nm/270pk :P Succes ;) |
All times are GMT +1. The time now is 22:55. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.