Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Spuitwerk, lakken en verfsystemen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=194)
-   -   Dikke steenslag coating als orgineel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109535)

indewarre 13-01-2013 19:05

Dikke steenslag coating als orgineel
 
Wie weet welke steenslag coating je moet hebben om een goede dikke laag op te zetten net als orgineel, dus dat je ook de structuur erop krijgt net als orgineel.

ben bezig met die van motip nu maar dit werkt van geen meter

De Pul 13-01-2013 19:16

heb mijne net gedaan met motip?ziet er origineel uit.....of bedoel je spuitbusjes?

indewarre 13-01-2013 19:21

Quote:
Originally Posted by De Pul
heb mijne net gedaan met motip?ziet er origineel uit.....of bedoel je spuitbusjes?


ik heb het nu met een spuit bus gedaan van motip verre van orgineel en is veel te dun krijg ook de struktuur niet

Ik bedoel zo als het er orgineel uitziet

Kan ik het mischien met een vloeistofspuit opzetten? en dan dikkere coating?

De Pul 13-01-2013 19:27

Quote:
Originally Posted by indewarre
ik heb het nu met een spuit bus gedaan van motip verre van orgineel en is veel te dun krijg ook de struktuur niet

Ik bedoel zo als het er orgineel uitziet

Kan ik het mischien met een vloeistofspuit opzetten? en dan dikkere coating?

zo´n spuit heb ik daarvoor,


fearless 13-01-2013 19:46

Die blikken gaan perfect. ik doe zelf minstens drie lagen op de dorpels enz.
Dan heb je een goeie dikke laag.
1 laag is altijd te dun.

indewarre 13-01-2013 19:47

Is dit ook een gewone vloeistofspuit? die heb ik nl. wel

Of is dit met een speciale nozzle en waar dan te halen?

en met welk spul van motip heb je dit gedaan dan?

Style 13-01-2013 19:52

Volgens mij moet je dan die grootte bussen hebben die kan je dan idd met de compressor doen.

haraldgolf1 13-01-2013 21:49

klopt die kun je er zo onder schroeven en dan wel met een compressor waar je de druk ook van kunt regelen.

indewarre 13-01-2013 21:58

das allemaal aanwezig, hoeveel druk is ongeveer benodigd? alleen aankomende week kijken naar een goede spuit en die andere meuk weer eraf halen

iemand een adresje voor die spuit?

haraldgolf1 13-01-2013 22:05

als je ongeveer 2 bar continu aanhoud zit je aardig goed zoniet iets hoger

fryslan mk1 14-01-2013 09:29

op de bussen die ik hier heb liggen staat een minimale werkdruk van 5-6 bar..

uit ervaring weet ik dat er onder de 4 bar ook echt niks meer uit komt..

indewarre 14-01-2013 17:34

Waarmee kan ik eigenlijk het beste voor het spuitwerk aan afnemen? wasbenzine, thinner of nog iets anders?

Erik Baas 14-01-2013 17:39

Terpentine.

Alberto 14-01-2013 17:52

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Terpentine.

juist niet , terpentine is zo vet als een slak :screwy:
thinner of ontvetter ...evt wasbenzine

De Pul 14-01-2013 18:09

Quote:
Originally Posted by Alberto
juist niet , terpentine is zo vet als een slak :screwy:
thinner of ontvetter ...evt wasbenzine

thinner idd,om de reden die alberto noemt.ik heb trouwens gewoon de 8bar van onze kompressor laten staan,want als ik hem kneep werd het wel erg dikke drabzooi.

indewarre 14-01-2013 18:32

tis al gelukt met een nieuw pistool gehaald bij brezan. Morgen nog ff met de lak eroverheen en het is als nieuw iedereen bedankt, ging trouwens in een laag

2H-2H 14-01-2013 18:50

Als het te dik is, verdun ik het met een scheutje thinner.

Meestal heb ik hier wel een oude bus waar ik dan wat in meng, goed laten uitdampen en dan een tweede laag.

Dan het pistool goed door spuiten met thinner voor de volgende keer.

indewarre 14-01-2013 18:52

ook gedaan netjes weer schoongemaakt :thumbup:

Erik Baas 14-01-2013 22:51

Quote:
Originally Posted by Alberto
juist niet , terpentine is zo vet als een slak :screwy:
thinner of ontvetter ...evt wasbenzine

Ik houd het op terpentine, dat is er voor gemaakt, en ik heb het ook door vaklui zien gebruiken. En beslist geen wasbenzine, dat laat juist altijd een vettig laagje achter!

fearless 14-01-2013 23:12

Ik spoot met mijn oude wagen met wasbenzine in de verf.
Dit vond ik veel beter opdrogen als thinner.
Dit na een tip van een jongen die bij een autoschade bedrijf werkte.

Het wou maar niet drogen met thinner er door. Ik spoot de delen in een oude schuur, verwarmd ook nog.
Na 2 dagen pikte de verf nog. Dit was met wasbenzine met 1 dag gewoon goed droog.

Ook gebruikte ik wasbenzine om de boel te ontvetten.

Moet wel zeggen dat ik mat zwarte verf spoot. Weet niet of dat wat uitmaakt?


All times are GMT +1. The time now is 18:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.