Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Lupo, Fox en Up! (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=77)
-   -   Aankoop Lupo (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=110332)

brittjan 01-02-2013 08:38

Aankoop Lupo
 
Hallo allemaal,

Morgen gaan mijn vriendin en ik kijken bij 2 Lupo's.
Vriendin zou graag een wagentje kopen voor de paar kms die ze moet rijden ( woon-werk ongeveer 10 km/dag).

Kunnen jullie ons vertellen waar we zeker moeten op letten?

Eentje waarbij we gaan kijken is een Lupo van 2002 met een 1400cc motor benzine. Wagen heeft 102k km gelopen en zou in goede staat zijn. Er zouden pas 2 kleppen vervangen geweest zijn waar ik mij toch wel vragen bij stel..

2de wagen waar we naar gaan kijken is een 1000cc benzine met 74k km. Altijd onderhouden in de garage.

Is met zo een 1000cc nog een beetje vlot te rijden? Of kunnen we beter voor een iets zwaarder model gaan? (snelweg zal ze zelden gaan doen)

Thomas 8v 01-02-2013 10:41

Ik zou niet de moeite nemen om die eerste gaan zien als ik al hoor dat er kleppen vervangen moesten worden. Auto's genoeg op de wereld, je mag gerust je eisen hoog inzetten, dat verkomt dat je enkel naar wrakken gaat kijken die het toch niet worden.
En ivm de kms, bijna geen snelweg, is de 1000 cc genoeg (hij gaat waarschijnlijk vlot door de versnellingen, vlot rijden is subjectief).

Rowan 01-02-2013 11:22

Een 1.0 is echt huilen! Als je dan een lupo wilt zonder vermogen kijk dan voor een 1.4 8v, rijd veeeele malen beter.

René 01-02-2013 12:16

Quote:
Originally Posted by Rowan
Een 1.0 is echt huilen! Als je dan een lupo wilt zonder vermogen kijk dan voor een 1.4 8v, rijd veeeele malen beter.


Bullshit....1.0 AHT blokje loopt heerlijk. Zijn geen snelheidsmonsters, maar komt prÃ*ma mee in het verkeer. En met 1:15/1:16 verbruik mag je dan niet klagen.

Heb er een jaar probleemloos in gestuurd en zou zo weer eentje kopen.

LRR 01-02-2013 12:31

Let bij de 1.0 wel op dat je de juiste motorcode hebt.

Wij hadden ééntje met een blok dat ook in Skoda's gebruikt word.
Heb nog nooit zo'n drama blok mee gemaakt als dat !!!! En die had
nog maar 60 dkm gelopen of zo.

Ik weet niet hoeveel verschillende type's motoren er bestaan van de 1.0,
en welk type wel goed zijn, maar zoals ik al zei: LET OP !!

arnus71 01-02-2013 12:32

Ik rij zelf in een lupo sdi (60 pk), rijdt prima. Nu hoef ik ook niet knetter hard te rijden, dat scheelt. Wat Rene hierboven ook zegt, met zo'n 1.0 rij je ook nog eens zuinig...

SandR-GT 01-02-2013 21:19

Zo'n AHT rijdt prima, andere 1.0 motoren weinig positiefs over gehoord. AHT is dat Skoda blok, schijnt uit een Favorit te komen...

Black Devil 01-02-2013 21:40

Mensen kom op, genoeg Lupos in de aanbieding, koop lekker een 1.4 8v, dan zit je veilig. Zo een 1.0 vind ik persoonlijk voor geen meter rijden.

Rowan 05-02-2013 22:44

Ik heb zelf een 1.0 gehad en rij op het moment in een sdi. Het type 1.0 wat ik heb gehad kwam totaal niet mee in het verkeer en het verbruik was ook al om te huilen.

De sdi rijdt daar in tegen een heel stuk beter.

Had ik ook een AHT SandRa-GT?

2H-2H 05-02-2013 23:16

Hangende deuren
Roest rond handgreep achterklep
Carter ventilatie
Deur slot links in de deur gaan vaak stuk
Sloten in handgreep
google maar eens
of
http://www.lupoclub.nl/phpbb/index.php

joostvw 06-02-2013 02:32

Versnellingsbakken zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Verder erg fijne wagentjes.
Heb zelf een 1.4 8v. Maar hoor van verschillende mensen dat de 1.4 16v net zo of zelfs minder benzine verbruikt. en heb je 15pk meer.
Enigste probleempje wat wel eens voorkomt bij de 1.4 16v en volgens mij ook bij de 1.0 is dat er vocht in de carterventilatie gaat zitten die bij vorst dan kan klappen. Maargoed daar hoef je de auto niet voor te laten staan, gewoon zorgen dat je dat een keer schoon laat maken, en na laat kijken dan weet je zeker dat je dat probleem niet tegen gaat komen.

indewarre 25-02-2013 23:12

beetje laat maar sinds kort een lupo 1,4 16v erbij. je komt niet vooruit, de cv is een grote ellende epc lampje brand soms en onderkant overal roest met 140dkm ik hou um wel maar zou nooit weer een kopen

ze liggen wel als een blok op de weg haha net een kart vooral als je de auto uitrust met een goeie schroefset

oja en de afstandsbediening en alarm doen het nu ook niet. en controleer vooral of de auto al verwarmde carterventilatie heeft (mijne gelukkig wel.)

VolksRider 03-03-2013 01:16

zelf een 1.4 16V hebben.. ;) maar geen problemen! nu 186000 op de teller en geef hem goed onderhoud.. en heb er nog elke dag plezier van, maak zo'n 1000km per maand, komt goed van zn plek (voor het dagelijkse verkeer)

minpunten kan ik niet noemen alleen moet je er geen problemen mee krijgen want dan word het duur! mja das VW ;)


All times are GMT +1. The time now is 15:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.