Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   golf 4 van 1.6 naar 2.3 v5 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=110691)

golfrider26 12-02-2013 16:00

HELP !!golf 4 van 1.6 naar 2.3 v5
 
goededag,

ik rij d in een golf 4 1.6 16v uit 2001. ik ben van plan als het een niet te duur grappie is een 2.3 v5 125kw blok erin te hangen. ik heb haast alles liggen op de radiateur na. mijn plan was eerst om dit in een golf 2 te doen. maar kwa werk en koste ga ik dit niet doen. miijn vraag is kan dit zomaar. het blok komt uit een golf 4 uit hetzelfde bj en maand. zijn de ophangpunten,motorsteunen van het blok hetzelfde als het de 1.6 blok? loopt je uitlaat onder de auto hetzelfde? is er iemand die dit eerder heeft gedaan?

Pewi Vwteam 12-02-2013 18:29

dit gaat bijna plug and play passen. steunen passen zo allemaal op je chasis. enkel ff beetje uitpluizen van je bedrading.

Richard 12-02-2013 18:36

Rdw...

golfrider26 12-02-2013 18:55

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
dit gaat bijna plug and play passen. steunen passen zo allemaal op je chasis. enkel ff beetje uitpluizen van je bedrading.


kijk dat is mooi om te horen (lezen) :D kabelboom heb ik gelukkig liggen. maar dat is inderdaad uitpluizen dan.

golfrider26 12-02-2013 18:56

Quote:
Originally Posted by Richard
Rdw...


klopt, daar houd ik rekening mee, maar daar maak ik me geen zorgen om.

Sven-GTI 12-02-2013 19:21

Gaat je wel een hoop geld kosten (omkeuren), aangezien je auto van na '98 is neem ik aan.

Tjaap 12-02-2013 19:26

Nee want is origineel ook geleverd dus er is type goedkeuring

Sven-GTI 12-02-2013 20:08

Owhja, dat is waar ook.

Maar dat moet je auto wel aan de permanente eisen voldoen. Volgens een RDW keurmeester dus exact als het type uitvoering waar het blok uit komt.

Dus ook je remmen, uitlaatsysteem, ophanging etc. moeten gelijk zijn aan die van een, in dit geval mk4, volgens die man.

golfrider26 12-02-2013 21:11

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Owhja, dat is waar ook.

Maar dat moet je auto wel aan de permanente eisen voldoen. Volgens een RDW keurmeester dus exact als het type uitvoering waar het blok uit komt.

Dus ook je remmen, uitlaatsysteem, ophanging etc. moeten gelijk zijn aan die van een, in dit geval mk4, volgens die man.


ik heb de originele remmen en onderstel er al onder.en de uitlaat heb ik ervan liggen van voor tot achter. weliswaar met remus einddemper maar daar staat een e keur merk op.

historie van de auto heb ik ook, aangezien de auto van me schoonvader is geweest. en door behulp van een tik tegen de vangrail is gekomen. dus papieren heb ik ervan



mijn auto






de ongelukkige. chassis krom en geknikt

de schade is niet goed te zien. het idee was om hem weer te maken en misschien een bora voorkant. maar het chassis was heel erg krom en geknikt. en uit veilig oogpunt en het niet volledige vertrouwen dan meer in het chassis heb ik hem uit elkaar gehaald

Audi1981 13-02-2013 23:38

Jammer van die xenon units :rolleyes:

DHeitkonig 14-02-2013 08:32

:shake: Wel jammer van meer neem ik aan Audi1981,

Neem aan dat Golfrider wel meer zonde vind als alleen die koplampen.

GerardMkIIVR6 14-02-2013 09:27

Rdw kan een probleem opleveren ook al is er een type goedkeuring.
Dan de uitlaat gaat wel passen.
Motorsteun punten zijn gelijk.
Schakelpook gedeelte moet je omzetten als je nog geen kabelschakeling hebt.
Gaspedaal/box moet je omzetten als je nog geen electronisch gaspedaal hebt.
Kabelboom is geen plug&play moeten dingetjes anders.
En allemaal kleine dingen heb het gedaan dus ja :D

Roykee 14-02-2013 12:44

Wat zijn dat voor velgen die er onder liggen?
Vind ze wel mooi staan

golfrider26 14-02-2013 15:51

Quote:
Originally Posted by Roykee
Wat zijn dat voor velgen die er onder liggen?
Vind ze wel mooi staan


zijn sportec mono 10 225/35- :thumbup: 19

golfrider26 14-02-2013 15:53

Quote:
Originally Posted by DHeitkonig
:shake: Wel jammer van meer neem ik aan Audi1981,

Neem aan dat Golfrider wel meer zonde vind als alleen die koplampen.


ja idd. hij was dan wel van me schoonvader. maar echt een super mooi netjes onderhouden auto. hij was er zelf ook niet echt blij mee. maar hij rijd nu iets anders moois weer een VW golf maar dan een 5je :D

golfrider26 14-02-2013 16:39

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Rdw kan een probleem opleveren ook al is er een type goedkeuring.
Dan de uitlaat gaat wel passen.
Motorsteun punten zijn gelijk.
Schakelpook gedeelte moet je omzetten als je nog geen kabelschakeling hebt.
Gaspedaal/box moet je omzetten als je nog geen electronisch gaspedaal hebt.
Kabelboom is geen plug&play moeten dingetjes anders.
En allemaal kleine dingen heb het gedaan dus ja :D


ik heb eens zitten kijken en volgens mij heb ik kabelschakeling en elecktrisch gaspedaal. ik kan namelijk ook geen kabel vinden om gas te geven onder me motorkap. bij me gasklephuis loopt alleen elektro bedrading :rolleyes:

golfrider26 14-02-2013 20:37

binnen nu en enkele weken beginnen met de motor verandering:D het gaat zowieso gebeuren. ben ook al een beetje aan het kijken voor R-line bumpers origineel. maar bij het begin beginnen eerst het blok. ik ben alleen aan het twijfelen of ik er een andere distributieketting opzet. blok heeft 169*** km gelopen en klonk perfect geen tikkie niets. wat zijn jullie ervaringen en meningen hierover. d-ketting doen of niet het blok zit er nog niet in dus dat scheelt alweer.

ik denk dat dit weer een project is waar ik veel meer mee gaat doen dan wat ik nu in gedachte hebt. :P

g-loudertje 14-02-2013 23:16

Quote:
Originally Posted by golfrider26
binnen nu en enkele weken beginnen met de motor verandering:D het gaat zowieso gebeuren. ben ook al een beetje aan het kijken voor R-line bumpers origineel. maar bij het begin beginnen eerst het blok. ik ben alleen aan het twijfelen of ik er een andere distributieketting opzet. blok heeft 169*** km gelopen en klonk perfect geen tikkie niets. wat zijn jullie ervaringen en meningen hierover. d-ketting doen of niet het blok zit er nog niet in dus dat scheelt alweer.

ik denk dat dit weer een project is waar ik veel meer mee gaat doen dan wat ik nu in gedachte hebt. :P


Dat is een afweging wat je zelf moet maken. Heb bij mijn oude vr6 uit voorzorg de ketting laten vervangen. Liep 5dkm in elkaar :( (krukaslager uit er gelopen)
'Normaal' wordt het vervangen als je de ketting gaat horen. Weet niet of de spanner ook op oliedruk werkt bij een v5? Deze willen bij de 2.8 v6 nog weleens herrie gaan maken als er met vervuilde olie is gereden. (lang niet ververst)

Een wijs man zei mij ooit: als het niet kapot is, AFBLIJVEN :D

MK2-VRT 22-02-2013 11:01

RDW gaat idd een 750 euro kosten..Ook al is er een typegoedkeuring voor, na '98 kost het geld..Beter verkoop je deze auto, samen met de motor en alles en koop je je een kant en klare V5

Als je het wel doet moet het wel goedkomen, je hebt al alles..Enkel even de sleutel inleren als alles erin zit.

golfrider26 22-02-2013 13:59

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
RDW gaat idd een 750 euro kosten..Ook al is er een typegoedkeuring voor, na '98 kost het geld..Beter verkoop je deze auto, samen met de motor en alles en koop je je een kant en klare V5

Als je het wel doet moet het wel goedkomen, je hebt al alles..Enkel even de sleutel inleren als alles erin zit.


ik had de RDW even erover hebeld en ze zeiden inderdaad dat het geld kan kosten. maarrrrrrr, hij zei als ik een goedkeuring krijg dat ik dan niet op de testbaan hoefd. dus ik ga ff een e-mail sturen naar pon en kijken of ik die krijg, zo ja dan bel ik de RDW weer of ik dan nog de testbaan op moet. hoop van niet dan. maarja ik hoor het wel.


All times are GMT +1. The time now is 23:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.