Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Hoe motorsteun distributiekant demonteren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112185)

kwaroks 17-03-2013 21:18

Hoe motorsteun distributiekant demonteren
 
Zoals de titel al aangeeft, hoe krijg ik de motorsteun aan de distrubutiekant van mijn motor, 1.5, gedemonteerd?

Volgens mij zit hij met 2 inbussen vast, onder en boven. Onder krijg ik hem nog wel los maar de bovenste kom ik op geen mogelijkheid bij. De steun zelf lijkt er wel voor te zitten.

Hoe kan ik dit het beste doen?


Tevens heb ik nog een vraag. Ik heb speling in mijn stuurhuis, dus alles moet los. Hoe krijg ik de kogel van mijn stuurstang los? Ik heb de moer al los, en ben gaan meppen onderop de kogel. Maar hij komt met geen mogelijkheid los..

How?

gooigolf 18-03-2013 17:19

Quote:
Originally Posted by kwaroks
Zoals de titel al aangeeft, hoe krijg ik de motorsteun aan de distrubutiekant van mijn motor, 1.5, gedemonteerd?

Volgens mij zit hij met 2 inbussen vast, onder en boven. Onder krijg ik hem nog wel los maar de bovenste kom ik op geen mogelijkheid bij. De steun zelf lijkt er wel voor te zitten.

Hoe kan ik dit het beste doen?


Tevens heb ik nog een vraag. Ik heb speling in mijn stuurhuis, dus alles moet los. Hoe krijg ik de kogel van mijn stuurstang los? Ik heb de moer al los, en ben gaan meppen onderop de kogel. Maar hij komt met geen mogelijkheid los..

How?


hallo volges mij gewoon met 4 bouten ,,
inbus moet je wel bijkunnen heb vandeweek 1 gemonteerd is ruimte voor ,
vrgr gooi

Style 18-03-2013 17:22

Ik heb hem ook van de week gemonteerd lange inbus 6 kom je langs de steun zelf en draai je hem zo los.
En idd 4 boutjes niet 2 :D voor deel is wel die nadere 2 zijn gewoon sleutel 13 :thumbup:

marcogolf1 18-03-2013 21:07

Die stuurkogel krijg je los door niet onderop de kogel te slaan. Maar op het metaal te slaan waar die in zit. Op je fussee stuk dus in princiepe. Het mooiste is nog om aan de achterkant er een hamer strak tegen aan te houden en met een andere hamer op het fuseestuk te slaan. Schiet die vanzelf in een keer los

mark89769 18-03-2013 21:39

Quote:
Originally Posted by marcogolf1
Die stuurkogel krijg je los door niet onderop de kogel te slaan. Maar op het metaal te slaan waar die in zit. Op je fussee stuk dus in princiepe. Het mooiste is nog om aan de achterkant er een hamer strak tegen aan te houden en met een andere hamer op het fuseestuk te slaan. Schiet die vanzelf in een keer los


:thumbup:

kwaroks 18-03-2013 21:45

Helemaal top! De stuurkogel heb ik los. Nu de motorsteun nog !

Michaelknight 18-03-2013 21:53

zijn de motorsteunen voor een 1.5 en een 1.8 gelijk ? heb hetzelfde probleem moet mijn motorsteun vervangen van mn gti

Style 19-03-2013 09:38

Quote:
Originally Posted by Michaelknight
zijn de motorsteunen voor een 1.5 en een 1.8 gelijk ? heb hetzelfde probleem moet mijn motorsteun vervangen van mn gti


Ja deze zijn gelijk :thumbup:

vwjohnny 19-03-2013 13:03

Mocht je de motorsteunen verkopen pm even ;)

kwaroks 29-03-2013 22:56

Ik heb nogmaals geprobeerd. Maar moet de distributieriem gedemonteerd worden om de steun te demonteren?

Ik kan namelijk maar 2 imbussen vinden die ik los kan draaien

kwaroks 30-03-2013 18:54

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Pewi Vwteam 30-03-2013 19:01

is lang geleden, maar volgens mij moet dit ook kunne zonder de riem te demonteren, maar is dan wel een gemartel, waarom gooi je de riem er niet ff af. steld nikd voor bij zo ding.

René 30-03-2013 19:01

denk dat dit wel genoeg zegt:



Pewi Vwteam 30-03-2013 19:14


en hier is goed tezien hoe ie gemonteerd is.
hier zit nu alleen een plaat omdat dit een g60 motor is.

kwaroks 30-03-2013 20:26

Helemaal top. Duidelijker kan niet!


All times are GMT +1. The time now is 15:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.