Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf II 1.3 NZ problemen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112925)

marcoijpelaar 05-04-2013 07:36

Golf II 1.3 NZ problemen
 
Hallo,

Ik heb een aantal problemen met mijn golf 2 1.3 ( NZ 1991) . Wellicht heeft hier iemand een antwoord op.

- Koppakking lekt olie net boven dynamo ( wordt zaterdag gemaakt )
- Toerental schommelt stationair als de motor warm is.
- Auto schokt soms bij afremmen voor het stoplicht.
- Verbruik ligt volgens mij redelijk hoog ( +- 450 km op een tank)

Reeds vervangen :

- Luchthoeveelheids meter
- Lambdasonde getest
- Luchtfilter
- Alle vacuumslangen ( schijnt een kwaal te zijn bij deze types )
- Bougies , verdeler + kap en kabels.
- Ontstekings unit ( heet volgens mij bobine)

Ik ben ten einde raad, zou dit kunnen samen hangen met de olielekkage boven de dynamo?

Alle hulp en raad zijn welkom :thumbup:

Grt Marco

jorg-maashees 05-04-2013 08:03

Verbruik is wel hoog inderdaad. Mijn jetta 1300 nz draaide 700 km op een tank. Hoe is je afstelling qua co en ontstekingstijdstip? Zit je kat niet dicht? ( heb ik al 2 keer gehad bij een nz) en dit komt het verbruik en het lopen van de motor niet ten goede.

Die koppakking zal daar weinig mee van doen hebben.

Succes :thumbup:

PuttenMKII 05-04-2013 08:36

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Verbruik is wel hoog inderdaad. Mijn jetta 1300 nz draaide 700 km op een tank. Hoe is je afstelling qua co en ontstekingstijdstip? Zit je kat niet dicht? ( heb ik al 2 keer gehad bij een nz) en dit komt het verbruik en het lopen van de motor niet ten goede.

Die koppakking zal daar weinig mee van doen hebben.

Succes :thumbup:


700 ?

Ik red altijd net 600 km .. kan dus zuiniger :confused:

marcoijpelaar 05-04-2013 08:44

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Verbruik is wel hoog inderdaad. Mijn jetta 1300 nz draaide 700 km op een tank. Hoe is je afstelling qua co en ontstekingstijdstip? Zit je kat niet dicht? ( heb ik al 2 keer gehad bij een nz) en dit komt het verbruik en het lopen van de motor niet ten goede.

Die koppakking zal daar weinig mee van doen hebben.

Succes :thumbup:


Katalysator heb ik nog niet naar gekeken, hoe maak ik deze schoon dan? moet ik hem dan demonteren of openslijpen?? Kan dit ook het hoge verbruik verklaren ? ik rijd redelijk rustig met deze wagen en veel lange stukken autoweg. Ik heb wel maar een 4 Bak trouwens...

marcoijpelaar 05-04-2013 08:45

Quote:
Originally Posted by PuttenMKII
700 ?

Ik red altijd net 600 km .. kan dus zuiniger :confused:


Met 600 zou ik al tevreden zijn :)

Ranchdude 05-04-2013 09:54

verbruik is afhankelijk van rechtervoet,conditie motor,afstelling etc,actieradius van 700km is uitzonderlijk

PuttenMKII 05-04-2013 10:18

ik ga volgende week de ontsteking even afstellen en e.e.a. preventief vervangen. Motor loopt goed, zal daarna nog eens verbruik opmeten :)

Quote:
Originally Posted by marcoijpelaar
Met 600 zou ik al tevreden zijn :)


haha :thumbup:
450 is wel matig, op +/- 50 liter?

jorg-maashees 05-04-2013 10:58

De kat gaat er altijd onder uit bij mij, nutteloos ding :D Hoeft jou auto ook niet te hebben :thumbup:

Ik reed die 700 km met mijn jetta op 47 liter, met een 4 bak, en dan rustig rijgedrag ( schakelen bij 2500 a 3000 toeren, geen volgas ) en veel 80km weg en binnendoor. :thumbup: Dit blokje had wel pas 125.000 km gedraaid.

De golf die ik daarna had draaide ook maar amper 500 km op een tank, maar dat lag met name aan mijn rechtervoet en de 3f nokkenas :thumbup:

Schijthuis 05-04-2013 13:38

Niet om zout in den wond te strooien maar ter info.

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/553912.html

bouke 05-04-2013 14:10

En 4-bak niet te vergeten Schuithuis.

marcoijpelaar 05-04-2013 15:50

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
De kat gaat er altijd onder uit bij mij, nutteloos ding :D Hoeft jou auto ook niet te hebben :thumbup:

Ik reed die 700 km met mijn jetta op 47 liter, met een 4 bak, en dan rustig rijgedrag ( schakelen bij 2500 a 3000 toeren, geen volgas ) en veel 80km weg en binnendoor. :thumbup: Dit blokje had wel pas 125.000 km gedraaid.

De golf die ik daarna had draaide ook maar amper 500 km op een tank, maar dat lag met name aan mijn rechtervoet en de 3f nokkenas :thumbup:


Hoe zit het dan met de apk?? Deze moet er toch onder zitten of niet?

Oja, mijn blokje heeft de 260.000 bereikt nu. Hij rijdt verder prima op bovenstaande kleinigheidjes na :)

jorg-maashees 05-04-2013 16:37

Voor de apk heb jij geen kat nodig :thumbup:

JohanV 05-04-2013 20:27

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Voor de apk heb jij geen kat nodig :thumbup:


Als er U9 op je kenteken staat, moet je volgens mij zeker wel een kat hebben.

Ik gok dat het ligt aan de CO-afstelling, dan heb je ook een te hoog verbruik, schokken, schommelend toerental e.d.

jorg-maashees 06-04-2013 00:01

Mijn mk2 is nog altijd door de keuring gekomen zonder kat. U9 of k6 heeft daar niets mee vandoen. Vanaf 1 januari 1996 is een kat pas verplicht :thumbup:

passatje2 06-04-2013 07:22

id het co stellen dat kun je afstellen laten dat ie de apk waarde heeft,loopt mischien ff wat minder goed maar ook niet altijd zo.
maar ik moet zeggen je kan beter de kat leegmaken en weer eronder hangen,sommige strebertjes '''missen'' dat ding op de keuring als er u9 op staat en je hebt een pijp of katvervanger erop,heb t meegemaakt dus,maar meestal zeggen ze niks als het co maar klopt en de 4 gas meting :D

marcoijpelaar 08-04-2013 18:44

Quote:
Originally Posted by passatje2
id het co stellen dat kun je afstellen laten dat ie de apk waarde heeft,loopt mischien ff wat minder goed maar ook niet altijd zo.
maar ik moet zeggen je kan beter de kat leegmaken en weer eronder hangen,sommige strebertjes '''missen'' dat ding op de keuring als er u9 op staat en je hebt een pijp of katvervanger erop,heb t meegemaakt dus,maar meestal zeggen ze niks als het co maar klopt en de 4 gas meting :D


Dan ga ik dat maar eens doen. Auto is nu in garage voor nieuwe koppakking :)

Schijthuis 08-04-2013 21:26

Zorg dan dat ze gelijk wp en distr riem mee pakken mocht je dat niet afgesproken hebben.

marcoijpelaar 09-04-2013 12:01

Quote:
Originally Posted by Schijthuis
Zorg dan dat ze gelijk wp en distr riem mee pakken mocht je dat niet afgesproken hebben.


Die worden inderdaad gelijk ook vervangen, Net nog een telefoontje van de monteur gehad en het slechte lopen ( stationair e.d.) werd veroorzaak door een verkeerde timing van de distributieriem.

Ben benieuwd als hij klaar is.

marcoijpelaar 16-04-2013 09:13

Inmiddels is de auto terug van de monteur :

Vervangen :

Distributie + waterpomp
Koppakking
Keerringen
Temp Sensor blauw en zwart.

De distributie timing staat nu ook goed en heb de auto gelijk even een grote beurt gegeven.

Wat me nu opvalt is dat de auto stukken beter en soepeler rijdt. Echter als hij stationair loopt is dit nog altijd onregelmatig. Enigste wat ik nog kan proberen is de katalysator er onder vandaan halen. Maar zou dit het probleem echt verhelpen?

Voor de hand liggende zaken zoals brandstof filter en vacuumslangen zijn al vervangen.

Grt Marco

Schijthuis 16-04-2013 13:31

Is dit licht schommelen zeg 1mm van de toerenteller of schommelen tussen b.v. 800-900?


All times are GMT +1. The time now is 00:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.