![]() |
turbo 1Z vento/golf3 TDI
vraag betreft het volgende.
heb vanmiddag geconstateerd dat er bij onze 1994 vento tdi olie bij de intercooler zichtbaar is. na controle van de turbo blijkt dat er een beetje ruimte op het schoepenasje zit.(loopt nog niet aan gelukkig) nu is mijn vraag??? wie hebben ervaring met revisiebedrijven van turbos,kan ik m gemakkelijk zelf reviseren?? enz enz. of kan een 2ehands het ook best doen(heb ik liever niet,je weet nooit wat je koopt.) alvast bedankt johan |
mocht je een turbo zoeken, heb er nog wel 1 voor je.
hoef er niet veel voor. is incl. spruitstuk |
In het intercooler traject is altijd wat olie zichtbaar, ook is meestal lichte speling voelbaar op het asje (afhankelijk van het type turbo).
|
Schoepenwiel of lager wisselen is niet zomaar uit te wisselen, moet je echt doen via turbo revisiebedrijven. je hebt een balanceer machine nodig, sterker nog meeste bedrijven laten alleen eigen onderdelen in de turbo balanceren. Ze zijn voorzichtig met de machines wat ze hebben, het gaat nogal met een hoog toerental.
Verder is het best wel prijzig, daar koop je minimaal 2 turbo's voor tweedehands. Kijk anders naar een groter turbo. Mocht je wat nodig hebben dan kan je altijd een pm sturen. Mocht je toch een Turbo bedrijf nodig hebben dan zit er een goede in Amersfoort. |
All times are GMT +1. The time now is 13:20. |