![]() |
AUA blok
klein vraagje,
een AUA (1.4 16v) blokje van eind '99 (komt uit een lupo) is dat makkelijk in te bouwen in een 2f (dit hoort hier niet echt thuis) zijn deze makkelijk op te kietelen ? of past de kop op een ander onderblok zonder al te veel werk ? |
Je zal vrijwel alle electronica mee moeten nemen. Die blokjes lopen niet graag zonder. (o.a. startonderbreker is belangrijk, werkt via de ecu, zonder de originele startonderbreker doet ie dus niks)
of je moet met motorfietscarbs beginnen (of een stand alone injectiesysteem natuurlijk) |
AUA moet je links laten liggen, alleen maar ellende met die motoren..
Je zit idd met de startblokkering, of je moet een leesring nemen, en je hebt de sleutel nodig die bij de ECU hoort.. Andere mogelijkheid is om de ECU sleutelvrij te maken, of als je geen sleutel bij de ECU hebt, koop je een nieuwe tranponder en leert hem zo in.. Een gebruikte transponder kan ook, kan ik unlocken zodat ze weer te gebruiken zijn :) |
had al wel zo een flauw vermoede dat er een beetje te veel elektronica zou bijhoren :mad:
en met de kop van het blokje valt daar iets met te doen ? zie laatste lijn eerste post |
Quote:
Met alleen de kop kun je niet veel, of je moet al zo'n zelfde blok hebben :D |
een AFH is dan een betere optie, om als basis te gebruiken ?
|
Die blokjes zie je een stuk minder.
Is wel een leuke basis maar dan moet je ook de motor compleet incl elektronica swappen, of met carburateurs gaan rijden. |
AFH is idd beter, en mechanisch ook een betrouwbaardere motor. maar je zit dan eveneens met de electronica weer.
|
het blok probleem is opgelost,
ik heb de AUA laten gaan en een kaal 3F blok gevonden en heb ondertussen ook al carbu's liggen :D |
Wat zijn de specifieke problemen met aua blokken?
|
Quote:
Er is een tijd geweest dat de orginele omlooprollen van de tandriem kapot liepen, kantelende zuigers en de carterontluchtingsproblemen waardoor mogelijk de nokkenassen/kop kapot liep. |
Quote:
jammer..... beetje zonde dat er vaak voor motorcarbs word gekozen 'om maar geen kabelboomaansluitproblemen te hoeven hebben' ik had veel liever gezien dat er een 16v injectie in ging.die carbs weten we zo onderhand wel ers ;) [ik heb trouwens nog wel een injectieset liggen om op een smallblock te bouwen,enige wat eraan mist is de lambdasonde en brandstofpomp] |
Quote:
Ja carterontluchting was ik van op de hoogte, zit bij mij al een splinternieuw blok in. Vroeg me af wat de rest van de problemen waren. |
Quote:
het is niet zo zeer om geen problemen te hebben met de kabelboom, ik vind het meer hebben (gaat dan vooral over het optische aspect) en het voordeel van de 3F blok(is een polo blokje) is, dat als het niet goed moest lukken met de afstelling moet ik maar de injectietrein en spruitstuk en ecu zoeken en mijn kabel boom een beetje aanpassen en kan terug verder |
Ik heb eventueel nog een mooi AFT blokje liggen, 1.6 8v 101pk
|
Quote:
Dit zal een stuk lastiger zijn met inbouwen ;) |
All times are GMT +1. The time now is 20:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.