![]() |
Porsche 924 2.0
Ik vraag me al een tijdje af of een Porsche 924 2.0 qua montage en boutenpatroon past in een vw bigblock auto
Dus zijn de motorsteunen uitwisselbaar en past de versnellingsbak? |
.
|
En dan nog iets... als het zou passen had heel de VW Golf2 / Golf3 wereld wel met een 2L 924 motor gereden.
|
De 2.0 motor is een middelhoge compressie motor die niet lijkt op de big-block motoren van VAG.
Hij is ook geleverd in de Audi 100 C2 alleen dan niet met injectie maar met carbs. Ik verwacht niet dat hij pas is op de versnellingsbak van een big-block. |
Alles is pas te maken ;)
![]() |
($$944 is dat
|
Tja het plan is eigenlijk ook niet om de 2.0 in de golf te hangen
Heb een ander idee in m'n hoofd maar moet dan weten of het bouten patroon op de bak klopt |
Boutgaten zijn niet gelijk
|
Ok duidelijk antwoord
Is het toevallig wel gelijk aan bijvoorbeeld de 2.5 TDI? (5 cilinders) |
Nee, die ie niet gelijk aan de 5R, V6, V8 motoren.
Ik heb mijn bak moeten vervangen toen ik van deze 2.0 naar 5R diesel ging. Waarom deze motor? Kan je niet net zoveel vermogen met minder kosten uit een 2.0 8v of 16v VAG big-block halen |
bak van de 924/944 meenemen en mk2 achterwiel aangedreven maken ;) :thumbup:
zal aardig wat slijp en laswerk bij komen kijken maar wel vet. |
Of iedereen zit verkeerd om te denken
Dacht aan een 1.9tdi 924 |
dan zul je met een pasplaat en een speciaal vliegwiel aan de gang moeten
|
een halve, lege originele TDI bak kun je gebruiken voor het koppelingshuis. vervolgens monteer je daar met een pasplaat de cardan van de 924 aan.
Hou wel rekening ermee dat de 924 overbrengingen niet echt geschikt zijn voor een diesel... |
Ik heb een paar jaar geleden een 944 voor een Duitser omgebouwd naar 2.5 R5 TDI. Staan wel filmpjes van op YouTube
|
All times are GMT +1. The time now is 22:55. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.