Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   new golf 1, new member (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=118374)

Acidburns 06-09-2013 15:20

new golf 1, new member
 
Ik ben Jeroen en woon in Zuid-Limburg.

Sinds een dikke maand ben ik de gelukkige eigenaar van een golf 1 1.5 uit 1983.

Op de papieren staat de auto als 1.5 jb beschreven maar op het blok staat 1.6. klopt dit?

Alleen stottert de golf de laatste week erg. De vulbuis is helemaal verroest en denk dat er troep in de tank terecht is gekomen. ga deze dus vervangen en meteen de filters vernieuwen en de tank en leidingen schoonmaken. Denk dat ik meteen ook de contactpunten, condensator, rotor en verdelerkap maar vervangen. dan hebben we alles gehad. iemand nog andere suggestisch?

Heeft iemand ervaring met bv een 123 ontsteking of een ander merk welke de contactpunten vervangen met een elektronisch iets?






Spike 06-09-2013 17:32

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hopelijk binnenkort wat grotere foto's, maar van afstand ziet het er goed uit!

Ik zou zelf beginnen met de distributie vervangen. Gelijk remolie, bakolie, motorolie (en filters). Dit zijn dingen die mensen vaak telang laten zitten. En helemaal in het geval van de distributie, wil je dit niet.

Het slechte lopen kan natuurlijk goed komen door het vuil. Als je brandstof toevoer niet goed is, dan geeft dit problemen. Ik heb zelf ook altijd een kijk filter onder mijn motorkap, zodat ik kan zien hoe dit eraan toegaat.

Als je geen benzine tot voor krijgt, er zit een filter in je tank. (De aanzuigbuis heeft kleine gaatjes waar het doorheen moet). Bij roest in de tank wil dit nog wel eens verstopt raken.

Dus achterbank er even uit. Dan die dop eraf. Als je dan in de tank kijkt, zie je ook gelijk hoe vuil die is. Dan weet je of je die moet reinigen.

Jpmk1 06-09-2013 17:53

Welkom
Niks zo fijn als een golf 1

Over je ontsteking ik heb nog een setje liggen vervang je het helemaal naar electro ontsteking van een golf 2

Joris_MK1 06-09-2013 21:22

Ik zou zeggen, doe wat jpmk1 je aanraadt, heb ik ook; nooit meer gezeur met die puntjes!

En, net wagentje!

DennieMeister 06-09-2013 23:16

Quote:
Originally Posted by Spike
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hopelijk binnenkort wat grotere foto's, maar van afstand ziet het er goed uit!


Groot zat? :D





Spike 07-09-2013 06:14

Haha zeker!

Dat is echt een nette auto! Super hoor.
Alleen zit er nou wat kleurverschil in je bestuurdersdeur of lijkt dat zo

KennyH 07-09-2013 08:29

Denk dat dat gezichtsbedrog is!

Zeer nette auto.

DavyK 07-09-2013 13:55

Heel nette auto.
Ziet er Nog heel goed uit.

Wat worden de toekomst plannen?

Veel succes ermee.

GolfMania 07-09-2013 15:02

die ziet er nog goed uit :thumbup: originele lak?
horen die stootstrips overigens bij een GX uitvoering? ik kan me niet herinneren dat ik ze ooit eerder gezien heb...

Acidburns 09-09-2013 11:03

De golf staat inderdaad nog is de originele lak en is op een roestplek binnen in de kofferbak na vlekkeloos. Het interieur en de stoelen zijn als nieuw. Is 29jaar van dezelfde eigenaar geweest en 29 jaar bij dezelfde dealer onderhouden.

Plannen voor de toekomst is een andere grille, schroefset en kleine "duitse" velgen..

Wat houd dan in, een ontsteking van een mk2 plaatsen... neem aan de complete ontsteking en kabelboom, maar is dit makkelijk aan te sluiten? Of zijn er nog meer onderdelen nodig.



GeeX 09-09-2013 11:28

Welkom :d

VW Johs 09-09-2013 11:47

Welkom . Leuk golfje

Joris_MK1 09-09-2013 12:15

Je moet de verdeler van een Golf2, bobine van een Golf2, transistorkastje, zoals men dat noemt, ook van een Golf2 en inderdaad de kabelboom, al zijn het maar een paar draadjes....


All times are GMT +1. The time now is 03:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.