Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   even jullie mening gevraagt. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11880)

vwmk2driver 09-07-2005 10:57

even jullie mening gevraagt.
 
hallo.

wil even de mening van jullie forumers weten.
eerlijk zeggen en niet denken iedereen zegt zo dus ik ook haha ;)
zoals jullie weten ben ik dus bezig met het restaureren van mijn golf 1 gti
nu zit ik in twijfel wat ik met de naad die tussen het achter paneel en het zijpaneel zit moet doen.
kan 3 optie's

1. origineel houden en opnieuw een kit rand aanbrengen.
2.de naad volledig dicht lassen dus 1 geheel.
3.naad half dicht lassen dus geen kit rand maar een las maar dan in de las een gleuf.

de bedoeling is dat de gti helemaal origineel word

het gaat om deze naad.


vwmk2driver 09-07-2005 10:57

ohjah ik twijfel over die kit omdat je bij alle auto zon beetje ziet dat de verf na verloop van tijd gaat scheuren op die rand omdat de kit licht beweegt

steven16v 09-07-2005 12:25

1 is origineel, maar is denk ik niet zo goede optie.
2 vind ik persoonlijk het mooist, lekker clean zeg maar.
3 is ook een goede oplossing, en het komt het meest overheen met de originele manier.

PeterZ 09-07-2005 13:31

Je zegt het zelf: "de bedoeling is dat de gti helemaal origineel word ".

Doe dat dan ook!

paddygti 09-07-2005 13:58

Quote:
Originally Posted by PeterZ
Je zegt het zelf: "de bedoeling is dat de gti helemaal origineel word ".

Doe dat dan ook!


dus kitrandje

WilliamF 09-07-2005 18:04

Ik vind het vertinnen eigenlijk wel een mooie optie...

vwmk2driver 17-07-2005 18:52

oke alvast bedankt. denk toch dat ik voor verlassen ga vertinnen kan ok uiteraard

HotWheels 18-07-2005 17:26

is echt een klotewerk om in een las weer een groefje te vijlen! helemaal daar! spreek uit ervaring, ben er 2 weken terug mee bezig geweest.

dit is 't resultaat->




vwjopie 18-07-2005 21:29

ik zou het lekker met TIN doen makkelijker dan lassen te bewerken en het zelfde resultaat...

LRR 18-07-2005 23:21

Ok, Tin lijkt me ook een goed idee.......................maaaaaaarrrrrrrrrrrrrrr rr, heren lasser/plaatwerkers: Wat is de beste manier om te tinnen dan ??? Heb het nl ook al eens geprobeerd, maar de tin valt er bij mij zo weer vanaf !!!!!!!!!!!!!!!!!

Grtz................... LRR

vwjopie 19-07-2005 05:45

je heb er een complete set van die ik dus ook heb op de zaak...
goed kaal maken voorvertin pasta erop aanbrengen heel dun laagje...
dan de gewone tin erop aan brengen met de daarvoor bestemde houten lepels...
dan alles afwerken met een carroserie vijl en schuurpapier...

Ron21 19-07-2005 10:11

Ik heb het bij mij vertint en daarna dat gleufje erin gemaakt. Auto naar spuiter gebracht en deze heeft het weer strak gemaakt :(

LRR 20-07-2005 12:37

Quote:
Originally Posted by vwjopie
je heb er een complete set van die ik dus ook heb op de zaak...
goed kaal maken voorvertin pasta erop aanbrengen heel dun laagje...
dan de gewone tin erop aan brengen met de daarvoor bestemde houten lepels...
dan alles afwerken met een carroserie vijl en schuurpapier...



He Joop,

Kun je mij ff wat meer wegwijs maken over het waar te verkrijgen van dat tin-spul en zo ???

PM me ff anders vervuilen we andermans topic zo onnodig !!!!!


Grtz............... LRR

DÁ-BRT 20-07-2005 12:57

Ik zou hier ook wel meer van willen weten. Van het vertinnen dan.

Niet alleen bij deze naad, maar ook op veel andere plekken.

Sorry voor het off-topic stukje.

Ron21 20-07-2005 13:01

http://www.rustbuster.nl/Solderen_enzo/Vertinnen.htm

DÁ-BRT 20-07-2005 13:18

super info.

en gezien het verschil in kwaliteit tussen plamuur en tin is de prijs voor tin naar verhouding vrij laag.

Ron21 20-07-2005 13:20

en alle tin die er naast valt van je op in een bak. Je verhit het weer en hoppa....je kan het weer gebruiken


All times are GMT +1. The time now is 02:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.