![]() |
ff uitlaatspruitstuk vervangen
dacht ff het flexibele stuk van de uitlaat te vervangen, maar blijkt dat er een scheur zit in het gietijzeren stuk, wil m er af halen, knappen 3 bouten af.... :frown:
nu maar ff de kop eraf, en dan uitboren en dan nieuw schroefdraad tappen |
kan je hem niet met een tapeindverwijderaar eruit krijgen? is een soort dop met 3 rollentjes erin die zich vastklemt om het tapeind. daar krijg je ze er vaak nog wel mee uit (wel goed inspuiten met WD40 of coca cola ;) )
|
Quote:
ik hoopte dat het daarmee kon, maar ze zijn net langs de kop afgeknapt, heb dus geen houvast aan de tapeindjes |
ai, dat is klote ja, ook geen mogelijkheid om er een bout op te lassen en ze er dan eruit te draaien, want uit boren is best een kutwerkje
|
Quote:
mmmmm, das nog wel een idee, ga ff een lasapparaat scoren :biggrin: |
een moer kan ook btw, wel uitkijken dat het staal niet te heet wordt zodat het alu ook vloeibaar wordt ;) dus gewoon een paar keer goed aan tikken bij een redelijk amperage
edit, alhoewel, als ie wat warmer is draait ie misschien wel weer iet makkelijker |
ik ben vandaag ff verder gegaan met het spruitstuk eraf halen, 1 moer was rond, dus moest er afgeslepen worden, meteen ff de slijpschijf in me vinger gezet, lekker weer dus, maar het spruitstuk is er eindelijkaf, nu ff kijken hoe ik de drie afgeknapte boutjes er uit krijg, lassen is geen optie, want ze zijn te verafgeknapt de kop in, zie foto
boormachine kan niet vanwege ruimte, zit er dan maar 1 manier op en dat is kop demonteren en stuk voor stuk uitboren en nieuw draad tappen? wie o wie???? |
of kan het kwaad dat ik daar geen bouten meer in doe? of gaat die dan alsnog lekken?
zal wel denk ik, maar vraag het toch ff :biggrin: |
die gaat zeker weten lekken., dan moet denk ik toch de kop eraf (of het blok eruit, maar das meer werk denk ik ;) )
|
volgende keer koperen moeren erop zetten...heb je het probleem de volgende keer niet weer....
kan je bij iedere automaterialen zaak halen, ik heb ze laatst ook allemaal vervangen...gewoon voor de zekerheid. |
Er zitten standaard toch koperen moeren op? Bij mij zat het erop, kweet niet of dat origineel is...
|
Je krijgt wel koperen moeren als je ze nieuw besteld bij de VW-dealert.
|
Met een haakse boormachine kan je daar toch wel bij??? Uitboren en helicoils erin zetten.
|
zo.........
eindelijk na een lange tijd weer in de corrado gereden motor er vandaag weer in gehangen, nadat alles nieuw erop gekomen is, nu morgen ff stuurbekrachtigingsolie bijvullen en ff wassen dan is ie weer klaar |
En hoe rijdt het nu ??
|
Waar heb je dat flexibele deel gekocht? Ben bang dat het er bij mij ook aan moet geloven....
|
Quote:
beter, is wel weer ff wennen, maar is echt super |
Quote:
heb eerst een flexibel stuk van een 16v gehad, maar bleek dus niet te passen, gelukkig had me zwager nog een sloop corrado staan, heb daar het flexibel stuk afgehaald op een sloop is het ook wel te krijgen, en anders marktplaats of hier het forum in de gaten houden |
All times are GMT +1. The time now is 10:02. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.