![]() |
Als ik ooit de lotterij mag winnnen!! dan is dit het eerste wat ik aanschaf
Zo'n Judson Blower blijft toch een hele vette optie voor een Aircooled VW..
Vind ze alleen zo duur!!!! ![]() Copyright Volksaddiction |
judson compressor! cool!!
|
waar is dat glazen flesje voor?
|
voor de marvel mistery oil, voor de smering v/h geheel
|
kost dat dan?
|
Tussen de 1000 en 1500 euro..
En dat voor een pk of 8 winst.. |
het eerste wat ik aanschaf? ik zou een grote garage laten bouwen voor mezelf met alles erop en eraan om zelf lekker te kunnen knutselen. voor de rest zou ik er nog wat luchtgekoelde bijkopen.
|
Tussen de 1000 en 1500 euro..
En dat voor een pk of 8 winst.. @bkz Het geeft wel iets meer winst dan 8pk, ik heb een judson compressor op mijn (pre 60) 30 pk motor zitten en het geeft al 45% vermogen winst, dus dat is al 13pk. 45% winst geeft het altijd, hoe sneller je "basis"blok is hoe meer winst!!!! :wink: voor geintereseerde.................. Ik ben nog aan het bouwen $$$ , maar het wordt een 30pk met porsche 64 slag kruk-as 83mm cilinders, of home made cilinder koppen en okrassa koppen. de judson met "over drive" pully. bosch 010 onsteking, magneto bobine. maar zoals ik als zei $$$$$ het carter is klaar, ik ben nu nog bezig met de koppen (moeilijk static CR in verhouding met effective CR) |
Quote:
Leuk dat je zo'n blok aan het bouwen bent. Komt tie in de bus? Zou een grote wens zijn om ooit eens een complete set aan te schaffen.. oh en 8 of 15Pk. effectief is tie wel alleen van bijna niks naar iets meer als bijna niks. maar wel rete cool. als ik nog eens in de buurt ben kom ik een bakkie doen..en je blokkie bewonderen! |
denk alleen dat het verschil van weinig naar iets meer dan weinig veeeeeeel groter aanvoelt dan van veel naar meer dan veel...
Vraag me ook af tot wanneer die 45procent vast blijft houden. |
@BKZ je bent altijd welkom voor een bakje koffie, je weet waar m'n huis woont.
@split52 het blijft gewoon in inlaat compressor, dus daar gelden gewoon de tunings regels voor en 45% blijft 45% en wordt naar mijn id aleen maar meer, %ueel gezien. pully overdrive voor meer druk, andere koppen voor meer toelaatbare flow...dus meer benzine. verhoudings gewijs wordt de judson aleen maar meer effectief. |
![]() |
Wat ik gehoord heb over kleiner poelie`s op Judson,is dat ze daar helemaal niet tegen kunnen.
|
Quote:
Dat zou goed kunnen Wouter.. Hij gaat meer toeren draaien en als de lagering of wat dan ook daar niet op gebouwd is dan kan dat schade veroorzaken.. |
Quote:
Juist de druk die het apparaatje dan op moet bouwen is " Killing " voor hem. |
All times are GMT +1. The time now is 14:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.