Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Golf 3 slaat af zonder rede... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121480)

Mikejuh 29-11-2013 13:59

Golf 3 slaat af zonder rede...
 
Beste forumleden,

Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een zwarte Golf 3 CL 74 kw.
Ik heb deze auto van een vriend overgenomen, omdat hij binnenkort een paar maanden naar het buitenland gaat.

De auto heeft jaren lang goed gelopen tot op ongeveer anderhalve week geleden.

De auto slaat af en toe zonder sputteren oid. af. De auto is de eerste 5 minuten niet meer te starten. Na die tijd is het weer starten en lopen, en dan is het verder rijden tot hij weer afslaat.

Het afslaan gebeurt willekeurig, met een warme blok of koude of als ik hoog of laag in de toeren rijd.

De auto is al bij de garage geweest en de bobine en de ontsteking zijn allemaal vervangen. Ook is de motor afgesteld. De auto loopt nu wel beter maar het probleem van het afslaan is gebleven.

Heeft iemand nog ideetjes wat dit zou kunnen veroorzaken en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt! :thumbup:

MK2-VRT 29-11-2013 14:28

Controleer / vervang je bdp ( krukas ) sensor maar eens..

Kijk maar eens als hij afslaat en niet meer weer aangaat, of de toerenteller tijdens het starten nog wel uit de hoek komt, zo nee, vervang bovenstaande sensor maar.

Beweegt de toerenteller wel nog, controleer dan eens of hij nog vonkt, dan zijn contactblokje en brandstofpomp / relai verdacht.

Mikejuh 29-11-2013 15:47

Hoi, hartstikke bedankt voor je reactie, maar hij heeft die sensor niet, alles wordt geregeld door de hall gever. Ik heb nog niet kunnen kijken of het toerental omhoog gaat als hij niet aanslaat.

MK2-VRT 29-11-2013 15:58

Gezien je een 101 pk hebt, zul je deze sensor wel hebben, zal een AFT of AKS motor zijn die je hebt ?

En heeel zeker dat je geen bdp sensor hebt ? Denk het wel, of eigenlijk, weet het wel zeker :D

Zit trouwens op het onderblok vast met 1 M6 boutje en heeft een 3 polige stekker, net naast de bak / motorsteun eigenlijk, is vrij lastig te zien zo.

BrIIaAN 04-02-2014 22:06

niet te moeilijk doen, bekend probleempje is de bobine. zou daar eerst eens naar kijken als je geen vonk heb. voordat je je in de kosten gaat jagen.

Tjaap 04-02-2014 22:15

Die is al vervangen zegt hij.

Pewi Vwteam 05-02-2014 09:50

Relais 30 ff vervangen denk dat je probleem dan wel weg is.

riendert 05-02-2014 18:03

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Was bij mij de hall gever.

Omschrijving van je klacht is exact gelijk aan mijn ervaring!!

BrIIaAN 07-02-2014 18:41

Oh sorry niet gezien, my bad

Tiefleger 07-02-2014 20:10

De golf 3 van mijn vrouw had dit ook, ook de hall gever kapot.

vw dennis 07-02-2014 22:04

Idd hall voeler geeft precies dit probleem. Zou hier eerst naar gaan kijken, succes


All times are GMT +1. The time now is 12:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.