Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Dimlicht blijvend laten branden bij grootlicht (dual chamber koplampen) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121595)

Rebel76 02-12-2013 21:51

Dimlicht blijvend laten branden bij grootlicht (dual chamber koplampen)
 
Hoi.
Ik heb een variant van '99 voorzien van koplampen met apart dimlicht en grootlicht (2x H1)
Ik ga een xenon setje installeren als dimlicht.

Als ik grootlicht opzet gaat het dimlicht uit, maar is dit om te bouwen en zo ja hoe, zodat het dimlicht gewoon aanblijft?

Waarom wil ik dat, omdat als ik gedurende langere tijd met grootlicht rij en dan bij een tegenligger het grootlicht uitzet het (xenon)dimlicht eerst weer moet "opwarmen", en dus even minder zicht heb.

Sven-GTI 02-12-2013 22:26

Weet niet hoe dat zit bij de koplampen die jij bedoelt, heb zelf de Hella mk4 look koplampen in m'n mk3, bij mij blijft het dimlicht gewoon branden als ik m'n grootlicht aanzet.

vwmenneke 02-12-2013 23:51

Dus als ik het goed begrijp is je setup nu nog origineel VW halogeen en gaat je dimlicht uit
als je je grootlicht aanzet?
Het klinkt een beetje alsof de auto origineel 1-kamer H4 koplampen gehad heeft, en naderhand de 2-kamer H1 versies gekregen heeft.

Ik heb jaren geleden een vergelijkbaar probleem gehad.
Mijn auto had origineel H4 lampen, en toen ik deze ombouwde naar mk4 look koplampen viel ook m'n dimlicht uit als ik grootlicht inschakelde.
Om die reden kreeg ik bij de mk4 lampen een messing verbindingsbeugeltje welke ik op het relaispaneel moest plaatsen om zo het dimlicht door te verbinden naar het grootlicht.
Misschien is dit nu ook van toepassing?

Rebel76 02-12-2013 23:59

Heb net nog even gekeken en ben stom aan't lallen... :screwy:
Het dimlicht blijft wel gewoon branden als ik grootlicht opzet.
Heb net even voor de garagepoort staan testen.

Waarom ik dacht dat deze uitgingen is omdat wanneer ik aan de grootlicht hendel trek de grootlicht lampen even feller branden en zodra ik de hendel doortrek om het grootlicht aan te laten ze wat afzwakken.
Maar dat lijkt me toch ook niet echt normaal? :confused:

vwmenneke 03-12-2013 00:07

Mooi, opgelost ;)
Volgens mij is het normaal dat het "permanente" grootlicht iets minder fel is dat grootlicht op de "sein-stand".
Zal wel iets met belasting te maken hebben ofzo.
M'n golf mk3 had het ook vrij sterk, ook de bora daarna had een klein verschil voor m'n gevoel. Zal eens kijken bij m'n huidige daily.

Rebel76 03-12-2013 00:31

Quote:
Originally Posted by vwmenneke
Mooi, opgelost ;)
Volgens mij is het normaal dat het "permanente" grootlicht iets minder fel is dat grootlicht op de "sein-stand".
Zal wel iets met belasting te maken hebben ofzo.
M'n golf mk3 had het ook vrij sterk, ook de bora daarna had een klein verschil voor m'n gevoel. Zal eens kijken bij m'n huidige daily.


Thanks, dan zal het wel zo horen.. :thumbup:

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
O, lekker is dat: hetzelfde topic staat er nóg een keer... Waar is dat nou weer goed voor?


Excusez-moi, had eerst in deze rubriek gepost maar vond bij nader inzien een betere rubriek maar kon het topic niet wissen (via mijn gsm)

VeeDubber 03-12-2013 08:53

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
O, lekker is dat: hetzelfde topic staat er nóg een keer... Waar is dat nou weer goed voor?


Heb de andere thread gedelete, houden we het even bij deze. :thumbup:

MK2-VRT 17-12-2013 08:50

Heb laatste hetzelfde gedaan bij de Golf 2..

Bij grootlicht aan, blijft het dimlicht mee branden, en is echt een flink verschil in het donker, en je ziet nog meer ook.

Had een how-to gemaakt met schematje voor het relai, maar het forum ligt er even uit, dus kan geen linkje sturen.


All times are GMT +1. The time now is 14:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.