Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   aanschaf mk1 cabrio (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=12362)

BaseMaster 29-07-2005 19:20

aanschaf mk1 cabrio
 
Binnenkort wil ik overgaan tot de aanschaf van een golf 1 cabrio (liefst 1.6 carb) met elec. dak. Maar nu is mijn vraag aan de kenners:
Waarop moet ik het meest letten bij de aanschaf van een mk1 cabrio?
Wat zijn dus de standaard kwaaltjes en zwakke plekken?

Jeff 29-07-2005 19:56

Kijk op www.golfcabrio.com. Daar kom je vast een heleboel info tegen.

Franklin 29-07-2005 21:13

de binnen schermen willen nog wel eens rotten en de hoeken onder bij de voorruit uhm... ff denken dat zijn de plekken waar mijn cabrio rot is dus dit zullen wel ongeveer de standaard plekken zijn.

Mk1-Addict 31-07-2005 10:34

Quote:
Originally Posted by BaseMaster
Binnenkort wil ik overgaan tot de aanschaf van een golf 1 cabrio (liefst 1.6 carb) met elec. dak. Maar nu is mijn vraag aan de kenners:
Waarop moet ik het meest letten bij de aanschaf van een mk1 cabrio?
Wat zijn dus de standaard kwaaltjes en zwakke plekken?


Uiteindelijk zijn de type 1 kwalen ook te vinden in een cabrio, jouw wens voor een 1.6 carb met electrisch dak zou wel een lastig kunnen worden, de 1.6 is meestal van oudere bouwjaren en in die tijd zag je niet zo heel veel met electr dak.

Bekijk in ieder geval de aanleg van het dak op de voorruit, de spanbanden die langs het dak naar achteren lopen en de achterruit. Het frame van de achterruit is een zwak punt en oorzaak van vele lekkage's

de tip van Jeff is zeker aan te raden, of het forum komen alle cabrio-rijders bijeen met al hun kennis en kwalen. raadpleeg ook eens www.golfcabriolet.nl, dit is Charl Bakker, importeert al jaren cabrio's en doet ook onderhoud en daken, misschien heeft hij wat staan

succes

Huibert

René 31-07-2005 10:40

achterste wielkasten, vooral als er van die mooie kunststof randen omheen zitten.
verder de accubak
binnenschermen vooraan (die achter `t spatbord zitten)
onder de raamrubbers
onderkant van de deuren
bevestiging van de achteras
reservewielbak

(leuk man zo`n golf 1 ;))
succes!

Jurgen Santana 31-07-2005 11:16

Waarom een 1.6 carburateur motor?

BaseMaster 01-08-2005 07:01

of een injectie maar liefst wel 1.6je Wist trouwens eerst niet dat een injectie om te bouwen is naar carb. dacht namelijk dat de techniek geheel anders zou zijn.

Jeff 01-08-2005 08:30

Waarom dan een 1.6? Rijd niet veel zuiniger dan een 1.8.

Keesje 01-08-2005 08:55

Volgens mij heeft elke auto zn voors -en tegens....

Ik heb het niet zo getroffen met mn cab. Is inmiddels veel aan gedaan. Als dat klaar is heb ik een prima auto! Waarom electrisch dak? Met de hand heb je het binnen un momento open....scheelt ook evt. gezeur met nattigheid.
Wat kenmerkend is voor de cab: als het net geregend heeft, valt er een druppel op je been nij het instappen....maar da's de charme denk ik!

Kijk idd ook 's op golfcabrio.com

Succes,
Keesje

Steeph 01-08-2005 11:39

Quote:
Originally Posted by Cabrio-Addict
Uiteindelijk zijn de type 1 kwalen ook te vinden in een cabrio, jouw wens voor een 1.6 carb met electrisch dak zou wel een lastig kunnen worden, de 1.6 is meestal van oudere bouwjaren en in die tijd zag je niet zo heel veel met electr dak.




Dit is waar als je een origineel NL wagen zoekt.
Heb zelf een '89-er uit Duitsland geïmporteerd, en daar zijn langer de 1.6 carb motoren geleverd.

@Jeff 1 op 15 met een 1.8, lukt jou dat??? :cool:


Grtzzz


All times are GMT +1. The time now is 22:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.