Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   En nog een Mk1 --> 20vt (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=124496)

Michel1982 28-02-2014 14:49

En nog een Mk1 --> 20vt
 
Zo, beste Volkswagen liefhebbers. Bij deze zal ik ook eens een projectpagina aanmaken voor mijn Golf Mk1.

Nadat ik mijn niet afgeronde project (Mazda 323F BG) de deur uit had gedaan, begon ik de zwarte handen en de oliegeur een beetje te missen. Mijn vrouw en ik hadden in de tijd een polo uit 2001 gekocht en sindsdien is het VAG-virus toegeslagen. Ik heb toen een Golf Mk1 1.1 GLS uit 1983 gekocht. Na wikken en wegen of er een turbo of webers in zouden komen is toch de keuze gegaan voor een turbo blokje, en wel een 1.8 20VT uit een Audi TT met 180pk standaard, maar gechipt tot net boven de 200. Ik heb de auto nu een klein jaar. Hieronder een kleine fotoreportage van het afgelopen jaar.

De auto bij aankomst bij mij thuis







De garage waar het allemaal gaat gebeuren









En een paar reservespulletjes, gekregen bij de auto





Het nieuwe blok



Demontage









Ruitje verwijderen



The master at work



Zo gaat die goed



Blok verwijderen redneck style





leeg



En schoon






Status heden







Ondertussen ook nog het een en ander gekocht voor de golf









22mm HRC inclusief remdrukbegrenzers



Lampjes





Motorsteunen





Pakketje met 100mm assen



Niet op de foto, wel binnen of is besteld:
- Nieuwe koppelingskabel
- G60 remmen inclusief adaptersteunen
- Seat Ibiza 2.0 16V cupra radiator
- Mercedes sprinter intercooler
-16V spanrol (ivm nieuwe motorsteun)

arnus71 28-02-2014 14:59

Welkom en goed bezig!

Barn171 28-02-2014 15:06

Leuk project, basis heb je in ieder geval goed gekozen, wat een geweldige kas! :thumbup:

Het originele interieur kun je hier wel kwijt komen denk ik zo...

sciroccoGTII 28-02-2014 18:54

De assen zijn goed terecht gekomen zo te zien! Succes met je project.

René 28-02-2014 19:55

Leuk project :) 1.8T op digifant?

Pewi Vwteam 28-02-2014 21:43

Leuk project hoor!! Ma 20vt op digifant niet doen. Begin van berg ellende.

Dokter D 28-02-2014 22:16

Ziet er goed uit! Inderdaad niet op digifant laten lopen...

gooigolf 01-03-2014 07:31

heel goed bezig . succes met opbouw

Ron mk1 01-03-2014 07:55

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
Leuk project hoor!! Ma 20vt op digifant niet doen. Begin van berg ellende.


Net zoals de audi a3 die ik weer terug gebouwd heb naar origineel.

( niks met dit project te maken , maar toch ff vertellen)

audi a3 uit 2000 , ombebouwd naar 2.0 tfsi maar:

Inlaat eraf gehaald en standaard agu inlaat erop , met standaard ontsteking en agu ecu :screwy:

Blok was stuk gelopen en heb hem voor de klant weer terug gebouwd naar origineel :thumbup:


Volgens mij is dat hier ook een beetje aan het gebeuren , persoonlijk zou ik toch kiezen voor een originele ecu en die dan laten chippen en bewerken .
Stuk veiliger en moderener qua techniek en snelheid van de ecu.

Natuurlijk wel een heel leuk project dit , en een mooie basis om mee te beginnen

Michel1982 01-03-2014 09:07

Geen paniek allemaal, er komt de originele chip op te zitten ;)

Michel1982 07-03-2014 12:50

Hier even een kleine update wat er allemaal deze week is gebeurd:

Stuurbekrachtiging gemonteerd



Accubak compleet verwijderd



Steun weggehaald (wordt zaterdag gelast)



Intercooler gemonteerd



Radiator gemonteerd



HRC inclusief remdrukregelaars op een grotere rembekrachtiger gemonteerd en geïnstalleerd



Oud vs nieuw


skywalker38 07-03-2014 13:14

Lekker bezig,ben wel jaloers op die mooie garage aan huis
Dat is toch wel iets dat ik ontzettend mis

Pedaalemmer 07-03-2014 14:03

mooi project! vind het super combie 20vt in een golf 1

riendert 07-03-2014 16:52

Zier er keurig uit allemaal!

Waar heb je die remdruk begrenzers vandaan?

Michel1982 07-03-2014 17:11

Quote:
Originally Posted by riendert
Zier er keurig uit allemaal!

Waar heb je die remdruk begrenzers vandaan?


Bolku tuning, samen met de hrc.

Marcski 11-03-2014 12:27

Quote:
Originally Posted by riendert
Zier er keurig uit allemaal!

Waar heb je die remdruk begrenzers vandaan?


Ik kan ze ook leveren, stukje goedkoper zelfs ;)

rondekker1983 11-03-2014 19:34

Ja deze zijn wel heel duur :screwy:
Wat kosten ze bij jouw?

Marcski 12-03-2014 10:36

Ze zijn nog steeds niet goedkoop, maar het scheelt toch al weer €30,-
https://www.bolt-action.nl/product/...ar-disc-brakes/
Bij Classic Parts zijn ze ook weer te krijgen, maar dan betaal je €109 per stuk

turbojo2 12-03-2014 18:21

Heb je al een uitlaatsysteem? Ik heb nog een compleet RVS systeem te koop vanaf de turbo met 2,5 inch doorsnee. Mijn auto heeft nu 365 PK op de rollenbank en de uitlaat is de beperkende factor. Wil nu een 3 inch uitlaat en dan ga ik hopelijk boven de 400 PK. Hoor wel of je interesse hebt(of iemand anders natuurlijk). De uitlaat zit nu nog onder mijn auto en verkoop hem het liefst eerst voordat ik een andere opmaat laat maken.

rondekker1983 12-03-2014 21:14

Quote:
Originally Posted by Marcski
Ze zijn nog steeds niet goedkoop, maar het scheelt toch al weer €30,-
https://www.bolt-action.nl/product/...ar-disc-brakes/
Bij Classic Parts zijn ze ook weer te krijgen, maar dan betaal je €109 per stuk


Ik de prijs bij jouw per set of per stuk?


All times are GMT +1. The time now is 10:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.