Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   gti 79, nog te redden? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=124639)

AD G60 05-03-2014 09:28

gti 79, nog te redden?
 
Inmiddels een bok in elkaar gelast voor de gti zodat ik de onderkant eens goed kan bekijken. De onderkant is vrij slecht, met name de achterwielophanging aansluiting vloer/dorpels en onderzijde front, maar ik denk dat er nog wel wat van te maken is. Het hoeft ook geen show and shine wagen te worden, maar hij moet wel veilig zijn uiteraard. Wat denken de ervaren golf 1-restaurateurs ervan?





















LRR 05-03-2014 10:09

Mmm, om die echt weer goed te krijgen ben je wel wat uurtjes verder. Niets is onmogelijk, maar dan zullen er betere exemplaren te koop staan gok ik.

golf fahrer 05-03-2014 10:13

Diegene die ik ga bekijken binnenkort is minstens even "ver", maar denk
toch dat ik er mij ga aan wagen.
Als we ze allemaal in de pers steken, blijven er geen meer over.

Kijk maar naar het werk van nothelle met hun '78.
Eigenlijk is dat op het gestoorde af, maar toch leuk dat er weer een '78 gered wordt :cool:

yuli 05-03-2014 10:42

Ervaren plaatwerker of niet dit is een serieus jaren project. Echt respect als je hier aan gaat beginnen maar ik denk een twijfel te lezen in je startpost?

GolfMania 05-03-2014 10:48

het hoeft geen showwagen te worden zeg je, maar met de hoeveelheid laswerk wat ik zo al zie, zul je de wagen uiteindelijk toch opnieuw moeten spuiten. dan zou ik nu eerst de wagen helemaal laten stralen en vanuit daar verder gaan. dan krijg je een goed overzicht van de roestplekken, want geloof mij, je zult er meer tegen komen dan je nu al gezien hebt. succes!! :thumbup:

LRR 05-03-2014 11:51

Quote:
Originally Posted by GolfMania
het hoeft geen showwagen te worden zeg je, maar met de hoeveelheid laswerk wat ik zo al zie, zul je de wagen uiteindelijk toch opnieuw moeten spuiten. dan zou ik nu eerst de wagen helemaal laten stralen en vanuit daar verder gaan. dan krijg je een goed overzicht van de roestplekken, want geloof mij, je zult er meer tegen komen dan je nu al gezien hebt. succes!! :thumbup:


:iamwithst :goodpost:

golf fahrer 05-03-2014 12:01

Inderdaad. Zijn meestal projecten waar de prijs helemaal absurd kan worden.

Barn171 05-03-2014 16:57

Ai, ik wist niet dat 'm zo slecht was. Mijn '77er is al net zo rot geloof ik. Als ik jou was zou ik een donor kas bij zoeken die hard is. Even marktplaats in de gaten houden, met de nieuwe mrb staan er genoeg te koop voor bijna niks. Dan alles over lassen, maar echt, als je dit in de avonduren en weekenden wilt doen ben je op een jaar niet gedaan. Onder alle roest dat je eruit en eraf gaat slijpen, vind je nog meer roest.

golf fahrer 05-03-2014 17:56

Denk niet dat er zoveel donors met klein lichten overblijven eerlijk gezegd

2H-2H 05-03-2014 18:00

Niet te bang voor roest jongens

Barn171 05-03-2014 18:09

Hoeft ook geen kleine achterlichten donor te zijn, met een '83er kom je al heel ver. Er staat nu een kogelharde '82er op voor 175 euro, dan ben je al een heel eind geholpen.

En niet e bang voor roest, tja, je kunt er bang voor zijn of niet, hier gaan heel wat uren in zitten.

heinz74 05-03-2014 18:17

Quote:
Originally Posted by golf fahrer
Diegene die ik ga bekijken binnenkort is minstens even "ver", maar denk
toch dat ik er mij ga aan wagen.
Als we ze allemaal in de pers steken, blijven er geen meer over.

Kijk maar naar het werk van nothelle met hun '78.
Eigenlijk is dat op het gestoorde af, maar toch leuk dat er weer een '78 gered wordt :cool:


met alle respect..die gasten van Nothelle weten wat ze doen..
het ding staat op een Celette bank..werken vanuit een echte werkplaats met alle mogelijke middelen ,gebruiken eigenlijk bijna niks meer van die '78er behalve het schutbord,dak/stijlen..
(en het zijn vakmensen..geen amateurs)
dat is wat anders dan wat bakken en braden in de schuur met van Wezel plaatwerk
er zijn zoveel mensen die zich er op verkijken ..zelfs mensen uit het 'vak' beginnen liever niet aan zoiets..
jammer dat er programmas zijn waarin er een 3 meter lange 'monteur' een auto van 35 jaar oud enkel matwrijft met wat Scotchbrite..(cause there's really any rust..)
en er vervolgens een perfect gespoten T2 bus staat..
zo werken dingen niet...
dit soort lange projecten gaat tegen staan op een gegeven moment..en al helemaal als je niet meer weet hoe je verder moet....

golf fahrer 05-03-2014 18:19

Quote:
Originally Posted by Barn171
Hoeft ook geen kleine achterlichten donor te zijn, met een '83er kom je al heel ver. Er staat nu een kogelharde '82er op voor 175 euro, dan ben je al een heel eind geholpen.

En niet e bang voor roest, tja, je kunt er bang voor zijn of niet, hier gaan heel wat uren in zitten.


Ah ja ok, is een '79. Heeft al het nieuwe type scharnieren.

En inderdaad. Roest.... Hier gaan vele uren inkruipen.

golf fahrer 05-03-2014 18:22

Quote:
Originally Posted by heinz74
met alle respect..die gasten van Nothelle weten wat ze doen..
het ding staat op een Celette bank..werken vanuit een echte werkplaats met alle mogelijke middelen ,gebruiken eigenlijk bijna niks meer van die '78er behalve het schutbord,dak/stijlen..
(en het zijn vakmensen..geen amateurs)
dat is wat anders dan wat bakken en braden in de schuur met van Wezel plaatwerk
er zijn zoveel mensen die zich er op verkijken ..zelfs mensen uit het 'vak' beginnen liever niet aan zoiets..
jammer dat er programmas zijn waarin er een 3 meter lange 'monteur' een auto van 35 jaar oud enkel matwrijft met wat Scotchbrite..(cause there's really any rust..)
en er vervolgens een perfect gespoten T2 bus staat..
zo werken dingen niet...
dit soort lange projecten gaat tegen staan op een gegeven moment..en al helemaal als je niet meer weet hoe je verder moet....


Heb toch nergens geschreven dat ik er geen respect voor heb. Integendeel :rolleyes: :rolleyes:

En er zijn wel nog heel goede mensen in het vak die zulke projecten kunnen uitvoeren hoor. Maar die zitten niet noodzakelijk op facebook en dergelijke ;)

Hight 05-03-2014 19:00

Hier ben je (zo als meerdere zeggen) wel effe mee bezig. maar als het klaar is heb je wel voldoening van je werk!

Succes en hoop dat er binnenkort een vorderings topic gemaakt word? :thumbup:

turbojo2 05-03-2014 20:24

Dit is toch die gti die jaren buiten heeft gestaan?. Als dat zo is dan heb ik ook nog op de auto geboden. Ik wilde hem in de tuin zetten en de komende 20 verder laten wegrotten. Zaten goede deurkaarten in en nog een aantal andere goede onderdeln. had al een rekensommetje gemaakt.

CAR-POOL 06-03-2014 00:30

Voorfront is 9 van de 10 keer altijd rot bij oudere modellen , imitatie dorpels zijn prima pas te maken. Achteras ophanging is nog wel even puzzelen , voor een GTI met kleine achterlichten , zeker waard als je tegenwoordig de vraagprijzen ziet.

jetta91 06-03-2014 07:53

Ach het is lichter dan carbon,
Maar het zal ook sterk afhangen van je las vaardigheden,
En of je het allemaal alleen moet doen natuurlijk.

Ben je goed bevriend met een lasser, of woont er iemand in je buurt die lasser is en wat wil beunen dan kan je die de ergste of dragende delen laten lassen en de plekken waar je misschien moeilijk bij kunt, kan je voor een paar tientjes al heel wat werk schelen.

Franklin 06-03-2014 08:24

Body 82
 
Ik heb eventueel nog wel een hele harde body staan van een 82'er. Mag voor 200 euro weg.

golf1gti83 06-03-2014 08:26

echt ! te ver heen helaas


All times are GMT +1. The time now is 23:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.