![]() |
polo 6N Engine Swap Vraagje ?
hallo .
ik vraag me af welke motoren er allemaal passen in een polo 6N : ik denk er namelijk aan om een polo 6N te bouwen voor Race doeleinden en daar zit ik dan aan te denken om een 2.0 8v met Xflow cilinderkop op webers in te steken . |
Waarom neem je dan geen Ibiza?
Meer ruimte voorin, alles voor te krijgen van 2L 8v tot 2L 16v. |
Quote:
Kleiner en lichter en mijn zus heeft nog een Polo staan met neusschade :) |
Duidelijk.
|
1600 16v pakken? Motorcarbs of itb's erop :D
|
Quote:
nee geen 1.6 16v :shake: ik heb een hekel aan 16v , ik blijf bij mijn 8v :) vooraleer de 16v op toeren komt is de 8v al op z'n bestemming :) |
Kijk eens wat Gerben (de Pul) met een 8V heeft gedaan :D
|
Quote:
Dat ding ging als een malle idd. :eek: |
.
|
Quote:
1.6 aee turbo op digifant :D Wat zei Gerben ook al weer? 1, 2 en 3 wielspin, 4e versnelling door z'n koppeling heen :screwy: |
Quote:
Je mag hem nog voeden wat je wilt , het koppel komt veel later bij een 16v . Ik hou van koppel in lage toeren ( TDI als daily :p) |
Naja, als ik Gerben z'n setup analyseer heb je een 1.6aee met versterkte internals en verlaagde compressie nodig, een leuke turbo, een g60 digifant systeem en je ben een heel eind, owja versterkte koppeling en goeie bak is ook fijn :D
Beetje alles bij elkaar sprokkelen op de sloperij en gaan :thumbup: |
.
|
Quote:
Maak een 6n TDI :D |
Quote:
das ook altijd leuk :) een opgekietelde TDI :p |
Quote:
Klopt. Ik was toen bij hem om wat onderdeeltjes. Ff stukje meegereden. In de 4&5 ging ie idd dwars door de koppeling.. Volgensmij zat ie toen nog niet eens of net op 1bar laaddruk :D Daar heb je met een 20vt echt trekken aan. Geeft een heel apart vermogen zon 1.6 8v blokje. nooit verwacht :D |
Geloof dat het drijfwerk wel op TDI sterkte gemaakt was omdat ie alle keren daar voor kapot liep :D
|
All times are GMT +1. The time now is 14:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.