![]() |
Welke 80's 90's Benzinemotor is het zuinigst ?
de titel is vrij duidelijk , ik vraag me af welke motor uit de jaren 80 of 90 het zuinigst is ?
ik heb namelijk een scirocco 2 gt 1.8 8v dmtl en dat ding zuipt niet normaal :screwy: dus vroeg ik mij af welke motor zuiniger is ? injectiemotor ? 16v ? ik hoor het graag |
Van alle golfjes 2 die ik heb gereden was bij normaal gebruik de g60 het zuinigst, gevolgd door de gti 8v pf
Denk dat de 1.3 NZ ook wel zuinig te rijden is maar daar heb ik alleen ervaring mee in een Polo Wel is mijn ervaring dat het vooral aan je rechter voet licht bij de gti en g60 want daar kon het verbruik ook heel hoog van zijn Mijn 1.6 met carb was het ergste met gemiddeld 1op7 |
goed DX ,helemaal origineel..reed ik ooit zo'n beetje 1op11-12 mee...of je dan doorreed of extreem rustig maakte niet zoveel uit..
maat van me met zijn 1,5jb met automaat haalde schraal 1op9..andere maat met zijn 1,3 jetta 2 ook zoiets... moeilijk te zeggen.. mijn e30 was origineel een 320 automaat (129pk)en dat loopt in de winter 1op6..nu met 325 24v (200pk)kan ik met normaal rijden 1op12 halen.. het licht er maar net aan hoeveel rendement een blok uit een liter benzine haalt en hoe zwaar de koets is waar het inligt.. een kleine ouderwetse motor hoeft niet per definitie zuiniger te zijn.. |
Tja, ligt meer aan de rest, rechtervoet, het verkeer etc. Uit eigen ervaring ben ik eens met een 8v GTI PF van Heerlen naar Den Haag gereden met 20,- benzine en stond net in het rood maar ben ook wel eens van Drachten naar Den Haag gereden met 18,-, met de naald aan de grens van het rood in een Corrado G60 en het halen.
|
Van mijn auto's was de 90pk monopoint in de jetta het zuinigst.
|
Mijn mk 1 met 2h motor met doorrijden met gemak 1 op 14.en rijd hem al 4jaar.
|
1.8 rp monopoint , alleen had ik de monopoint eraf gehaald en er een ford capri carburateur terug gezet.
Naar worthersee toe met lange stukken 160 a 170 km/u en bleef gewoon strak 1 op 12,5 gaan. Rij nu een 1.8pf en die zuipt ook niet zo erg als je snelweg rijd, met een zware voet lust ie wel makkelijk 1 op 9. |
.
|
ABF in mijn golf3 zat tegen de 1:14
|
Crossflow kop erop en motorcarbs :thumbup:
|
Quote:
Gegarandeerd zuinig ;) |
Quote:
crossflow heb ik liggen met 45ers webers ... gaat gewoon de verkoop in wegens te groot verbruik :p |
Quote:
wat verbruik jij ? |
1,5 JB 1 op 14 met gemak
1.8 DX 1 op rechtervoet :D maar met beetje moeite lukt 1 op 13 wel |
Quote:
Gek! Zet er 38 of 40mm carbs op, standaard nokkenas en stel de boel af, centrifugaalvervroegde ontsteking op 14 graden statische vervroeging en je rijdt boven de 1 op 14 denk ik, met een 1.8 of 2.0 ;) Quote:
1 op 14 met een JB? Da's knap! ;) |
Die jb van mij met automaat was echt niet leuk. De 16v is met normaal gebruik veel zuiniger. 1:14 doet hij zo als je rustig rijdt en als ik de brandstofdruk nog wat terugschroef is hij denk ik nog wel zuiniger.
|
Quote:
lagerschalen ? :) |
Quote:
Dat heb ik met mijn ABF nooit gehaald. 1:4 afgelopen keer op Zandvoort..... :D Die oude, kleine, motoren van VW zijn niet echt technische hoogstandjes als het om verbruik gaat. Met mijn Golf 2 16v (KR) was met snelweggebruik makkelijk 1:12 te halen, hetzelfde geldt met mijn Passat G60 Syncro (dat viel serieus niet tegen voor een hok van 1450kg..!) |
Quote:
mits je beetje snelweg mijd, was een handgeschakelde :thumbup: |
Quote:
die is grof :p |
All times are GMT +1. The time now is 23:35. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.