Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   2.0 8v in golf 1 cabrio (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=128751)

MrMiljon 26-08-2014 20:20

2.0 8v in golf 1 cabrio
 
Na mijn vraag over een weber op de cabrio, weer een vraag betreffende de motor...

Nu ik de cabrio ook echt mag houden (vrouwen veranderen hun mening nog wel eens) denk ik erover om er een ander blok in te hangen.

Beetje speurwerk bracht mij bij de 2.0 8v 2e motor. Dit lijkt mij een fijn blok in een golf 1 cabro. Niet te snel, niet te duur en makkelijk te vinden. Nu begreep ik dat de ombouw redelijk simpel is. Klopt dit?

Kan ik het blok en bak er zo inhangen? Kabelboom aanpassen vind ik leuk en niet erg lastig. Heb alleen een pest aan het bij elkaar moeten sprokkelen van 100 en 1 onderdelen

Basis is een 1800 uit 83 met al wel een nieuw type zekeringkast.

Rinus66 26-08-2014 21:16

Eitje Coen, als het een JH is zal zelfs de opvoerpomp nog in de tank zitten.

Jeff 26-08-2014 21:30

De 2.0 2E is zeer leuk in een mk1 cabrio.
Het werk is het niet. Inbouw is niet zo bijzonder.

MrMiljon 26-08-2014 21:38

Hallo Rinus,

Twijfel ik een beetje aan. De jongen waar ik de Cabrio van heb zij dat ze de tank een keer hebben vervangen. En aangezien de auto momenteel een carburateur heeft zal ik eens moeten bekijken.

Blok oogt me nu niet al te fris en met die carburateur is het helemaal niks. Blijkt een pierburg 2B te zijn waar de helft niet van aangesloten is, lekt benzine, 2000 toeren stationair en ruiken dat hij doet ;).


Vandaag nog even bezig geweest en de elektrische ramen eruit gehaald (goedkope aftermarket) en begonnen met het ontmantelen van de (aftermarket) centrale deurvergrendeling. Heb het niet zo op aftermarket electronische snufjes.

Nog een vraagje voor de Cabrio rijders. Op het kapframe zit (of hoort) een plastic flapje/stripje die als het ware over het rubber valt waar het portierraam weer tegenaan valt. Ik omschrijf het maar als een soort afdakje. Weet iemand hoe dat heet en of die nog te verkrijgen zin?

MrMiljon 26-08-2014 21:42

Mooi dat het dus wel mee schijnt te vallen. Vind sleutelen aan auto's erg leuk, maar de cabrio gaat geen uitgebreid project worden. Daar staan er al 2 van in de schuur. Vandaar ook de voorkeur naar een 2E motor.


Motortakel heb ik staan, dat scheelt ook weer wat.

Maar als ik het goed begrijp past alles er zo in. Dus ook de bak, assen, motorsteunen..?

Las wel dat het verstandig is om een plaat tussen spruitstuk en voorpijp te zetten omdat het blok 16mm hoger is.

Gout 27-08-2014 08:53

Je moet de steun van je 1800 motor over zetten op de 2.0 , dan gaat die op je originele ophangpunt.
Bak zet je over van de motor die er nu in zit dus hoef je niet te kutten met assen.

MrMiljon 27-08-2014 18:32

Dat van de steunen scheelt weer. Gebruik liever ook de bak aangezien de huidige wat kraakt bij het terugschakelen. Welke assen zou ik dan nodig zijn?

gooigolf 27-08-2014 18:42

uitlaat spruitstuk moet je ook overzetten
kom je beter weg ,en anders zit je met de versnellings komt er tegen aan ,
verder makelijk te doen ,
succes

MrMiljon 28-08-2014 18:44

Net weer even met de cabrio bezig geweest. Een emmer vol overtollige bedrading verwijderd ;s...

Nog even gekeken naar de tank. Idd een nagelnieuwe, das fijn. Maar onder de bak zit alleen een vlotter en geen opvoerpomp. Bij de achteras hangt ook niks. Wat adviseren jullie? Extern pompje eronder hangen?

Jeff 28-08-2014 18:59

Opvoerpomp en externepomp.

MrMiljon 30-08-2014 14:48

Tank is volgens de vorige eigenaar een dieseltank. Deze zijn als ik het goed heb gelijk aan injectie tanken?

Hij zuigt de benzine in ieder geval niet bij de vlotter weg. Onderaan (bij de as) heb ik wel uitgangen zitten. Dit scheelt weer.

Blokje haal ik volgende week op. Compleet met bak, kabelboom en computer. Voor zover ik het goed kan meten zijn mijn assen met 100mm homokineten.

Van de week het oude blok er maar eens uithalen en het spruitstuk loshalen

Rinus66 30-08-2014 15:06

Assen zullen inderdaad 100 mm zijn. Ik zou vast beginnen met inspuiten van de moeren van het spruitstuk

MrMiljon 30-08-2014 15:22

Goeie tip ;). Heb ze al wel eens vaker losgehaald. Erg leuk werk.

vwfiel 30-08-2014 19:06

zo n 2e blok is toch van een golf 3 of niet ?

MrMiljon 30-08-2014 21:55

Blokjes liggen in de. Golf 3 gti, passat b3 en in de corrado. Vast nog wel meer types, maar dat weet ik zo 1,2,3 niet.

MrMiljon 07-09-2014 22:09

Zooooo dan, er is weer wat vooruitgang :), Afgelopen zaterdag naar Valthermond afgereisd om bij de gebroeders Schoonebeek een 2e motor met kabelboom en computer op te halen.

Vandaag eerst maar eens het blok uit de bus gehaald. Ik ken mezelf... als ik dat niet direct doe dan rij ik nog minstens een week met iets rond.




De meeste dingen had ik afgelopen week al losgehaald maar ik had uiteraard de leukste klusjes voor het laatst bewaard. De aandrijfassen en de uitlaat
(C-klemmen). Nog even nagemeten, maar ik heb 90mm flensen en zal nog achter een setje 100mm assen aangaan aangezien de flensen van de oudere types bakken niet 1,2,3 over te zetten zouden zijn. Het betreft trouwens een FF bak.

En toen de C-klemmen..... Uiteraard had ik geen zin om weer een tooltje te kopen dus heb ik, het demonteren in ieder geval, anders opgelost. Sjorbandje door de klem heen en dan langzaam met de motortakel omhoog trekken. Als hij vrij is met een pijpje de klem opzij drukken en de takel weer laten zakken.




Hier de klem met de sjorband er doorheen




Het lag niet in de planning, maar uiteindelijk het blok er ook nog maar uitgehaald.




Nu alle delen overbouwen van de 1.8 naar de 2.0 en dan kan van de week het blok er in.

DeGolf1 08-09-2014 04:02

Top man
Gelijk je motorruimte even schoonmaken.
Nu kan je overal bij.

Jeff 08-09-2014 06:41

Delen overbouwen van de 1.8?
Op het uitlaatspruitstuk na zou ik dat niet doen.
Alles van de 2E gebruiken.

MrMiljon 08-09-2014 06:45

Met delen overbouwen bedoel ik inderdaad het uitlaatspruitstuk,motorsteunen en volgens mij moet ik het onderste distributieriem kapje ook overzetten.

Aan de motor zelf doe ik niets :)

Jeff 08-09-2014 07:17

Quote:
Originally Posted by MrMiljon
Met delen overbouwen bedoel ik inderdaad het uitlaatspruitstuk,motorsteunen en volgens mij moet ik het onderste distributieriem kapje ook overzetten.

Aan de motor zelf doe ik niets :)


Gelukkig. :D

Van dat kapje kan ik me niets meer herrineren.

Oja er daagt iets van de onderste radiateurslang. Dat was niet de slang van de mk1. Verder weet ik het niet meer.


All times are GMT +1. The time now is 10:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.