![]() |
Kachel/koeling Golf 2
Goedenavond,
Vorige winter was de kachel met een paar minuten heerlijk warm, nu wordt ie helemaal niet meer warm.. Ik heb de gaten in de kleppen al opnieuw dichtgeplakt maar dit heeft niets geholpen. De temperatuur loopt ook aardig hoog op binnen een paar minuten, 10 minuten later wordt ie ineens erg koud.. De laatste keer dat ik de temperatuur in de gaten hield steeg deze tot halverwege en bleef hier netjes op hangen. (Volgens mij) de onderste van de twee slangen in de motorruimte wordt niet warm, hier zit nog wel een stuk tussen het schutbord en de motor waar een slangetje aan zit, bij de andere slang lijkt iets tussenuit gehaald te zijn. Wat kan deze problemen veroorzaken? |
Thermostaat al getest?
|
Nee nog niet, kwestie van in een pan met water leggen, op 't vuur zetten en kijken bij welke temperatuur hij open gaat toch?
|
zit er een kachelslang modificatie op? die even door rammen. kan zijn dat de kleppen dicht zitten na een tijd.
|
Zou kunnen en anders de thermostaat....
|
Quote:
Hoe is die modificatie te herkennen? |
2 van die ronde stukken aluminium tussen de slangen van kachel radiateur en motorblok in. En deze 2 zijn onderling ook weer verbonden met een slang. Dit zie je zitten vanuit de motorruimte. Tussen motorblok en schutbord in.
|
Ah oké, die is er dan al tussenuit. Enige wat er nog tussen zit is een kunststof T stuk waar een slangetje aan zit met een filtertje o.i.d. aan het eind.. Ik ga van het weekend even een andere thermostaat monteren en kijken of dat wat helpt.
|
Een kunststof T-stuk en een filtertje, in de kachelslang? Vreemd...
|
![]() Op bovenstaande afbeelding staat ie, het zwarte T stuk. Maar ik zag gisteravond dat het kvs niveau ook erg laag was, deze heb ik net bijgevuld en het probleem lijkt opgelost.. Morgen een ritje van 15km, dan zullen we zien. Ik laat het nog wel even weten. |
Het probleem is inderdaad verholpen na het aanvullen van de koelvloeistof..
Weet iemand wat het kunststof stuk doet wat op de afbeelding te zien is? |
Heb dat zwarte stuk nog nooit gezien. Dat ding wat ernaast ligt voorkomt dat de druk te hoog wordt, wat vroeger kachelradiateurs wel eens liet ploffen. Is een modificatie van VW zelf..maar is met de kachelradiateurs die tegenwoordig worden geproduceerd niet meer nodig.
Staat er geen onderdeelnummer op? |
ff gegoogled:
![]() Hoort dus bij het overdrukventiel. Het zwikkie komt gewoon tussen de toe- en afvoerslang en bij te hoge druk in de toevoer, gaat het klepje open en verliest deze druk (dus vloeistof) via het slangetje naar het zwarte T-stuk die in de afvoerslang zit. |
Plaatje bij het praatje:
![]() ![]() |
Ah oké, in z'n eentje heeft ie dus geen functie.. Bedankt!
|
Nee, dan is het gewoon een nutteloos pijpje :D
Is die kleine aansluiting bij jou dan afgedopt ofzo? |
Ik heb geen idee wat er exact op zit..
Binnenkort maar eens er tussenuit halen dan, kan ie ook niet voor problemen gaan zorgen. ![]() |
Quote:
ja, echt niet leuk. was eens goed aan het doorrijden, ineens heel de voorruit vol damp en heet water over men voeten. kon niet eens op de rem drukken Quote:
lijkt mij een slotbout te zijn van de wielen |
Quote:
Dat je die plaatjes nog hebt! Dat is al een paar jaar geleden. ik herkende mijn handschrift :) |
Quote:
Ghehe...gevonden via google :) |
All times are GMT +1. The time now is 23:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.