Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Kachel/koeling Golf 2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130611)

Jakhals 02-12-2014 20:30

Kachel/koeling Golf 2

Goedenavond,

Vorige winter was de kachel met een paar minuten heerlijk warm, nu wordt ie helemaal niet meer warm.. Ik heb de gaten in de kleppen al opnieuw dichtgeplakt maar dit heeft niets geholpen.

De temperatuur loopt ook aardig hoog op binnen een paar minuten, 10 minuten later wordt ie ineens erg koud.. De laatste keer dat ik de temperatuur in de gaten hield steeg deze tot halverwege en bleef hier netjes op hangen.

(Volgens mij) de onderste van de twee slangen in de motorruimte wordt niet warm, hier zit nog wel een stuk tussen het schutbord en de motor waar een slangetje aan zit, bij de andere slang lijkt iets tussenuit gehaald te zijn.

Wat kan deze problemen veroorzaken?

Gino89 02-12-2014 22:02

Thermostaat al getest?

Jakhals 03-12-2014 10:48

Nee nog niet, kwestie van in een pan met water leggen, op 't vuur zetten en kijken bij welke temperatuur hij open gaat toch?

tim_j 03-12-2014 10:58

zit er een kachelslang modificatie op? die even door rammen. kan zijn dat de kleppen dicht zitten na een tijd.

The Skinnmeister 04-12-2014 14:10

Zou kunnen en anders de thermostaat....

Jakhals 04-12-2014 14:37

Quote:
Originally Posted by tim_j
zit er een kachelslang modificatie op? die even door rammen. kan zijn dat de kleppen dicht zitten na een tijd.

Hoe is die modificatie te herkennen?

Gino89 04-12-2014 21:32

2 van die ronde stukken aluminium tussen de slangen van kachel radiateur en motorblok in. En deze 2 zijn onderling ook weer verbonden met een slang. Dit zie je zitten vanuit de motorruimte. Tussen motorblok en schutbord in.

Jakhals 05-12-2014 08:04

Ah oké, die is er dan al tussenuit. Enige wat er nog tussen zit is een kunststof T stuk waar een slangetje aan zit met een filtertje o.i.d. aan het eind.. Ik ga van het weekend even een andere thermostaat monteren en kijken of dat wat helpt.

Erik Baas 05-12-2014 21:13

Een kunststof T-stuk en een filtertje, in de kachelslang? Vreemd...

Jakhals 06-12-2014 16:49

Op bovenstaande afbeelding staat ie, het zwarte T stuk.

Maar ik zag gisteravond dat het kvs niveau ook erg laag was, deze heb ik net bijgevuld en het probleem lijkt opgelost.. Morgen een ritje van 15km, dan zullen we zien. Ik laat het nog wel even weten.

Jakhals 08-12-2014 13:29

Het probleem is inderdaad verholpen na het aanvullen van de koelvloeistof..

Weet iemand wat het kunststof stuk doet wat op de afbeelding te zien is?

René 08-12-2014 13:44

Heb dat zwarte stuk nog nooit gezien. Dat ding wat ernaast ligt voorkomt dat de druk te hoog wordt, wat vroeger kachelradiateurs wel eens liet ploffen. Is een modificatie van VW zelf..maar is met de kachelradiateurs die tegenwoordig worden geproduceerd niet meer nodig.

Staat er geen onderdeelnummer op?

René 08-12-2014 13:57

ff gegoogled:

Hoort dus bij het overdrukventiel. Het zwikkie komt gewoon tussen de toe- en afvoerslang en bij te hoge druk in de toevoer, gaat het klepje open en verliest deze druk (dus vloeistof) via het slangetje naar het zwarte T-stuk die in de afvoerslang zit.

René 08-12-2014 14:01

Plaatje bij het praatje:

Jakhals 11-12-2014 17:52

Ah oké, in z'n eentje heeft ie dus geen functie.. Bedankt!

René 11-12-2014 18:42

Nee, dan is het gewoon een nutteloos pijpje :D
Is die kleine aansluiting bij jou dan afgedopt ofzo?

Jakhals 12-12-2014 17:18

Ik heb geen idee wat er exact op zit..
Binnenkort maar eens er tussenuit halen dan, kan ie ook niet voor problemen gaan zorgen.

fcapri 12-12-2014 22:47

Quote:
Originally Posted by René
Heb dat zwarte stuk nog nooit gezien. Dat ding wat ernaast ligt voorkomt dat de druk te hoog wordt, wat vroeger kachelradiateurs wel eens liet ploffen. Is een modificatie van VW zelf..maar is met de kachelradiateurs die tegenwoordig worden geproduceerd niet meer nodig.
.

ja, echt niet leuk. was eens goed aan het doorrijden, ineens heel de voorruit vol damp en heet water over men voeten. kon niet eens op de rem drukken

Quote:
Originally Posted by Jakhals
Ik heb geen idee wat er exact op zit..
Binnenkort maar eens er tussenuit halen dan, kan ie ook niet voor problemen gaan zorgen.

lijkt mij een slotbout te zijn van de wielen

bugs 13-12-2014 19:24

Quote:
Originally Posted by René
Plaatje bij het praatje:

Dat je die plaatjes nog hebt! Dat is al een paar jaar geleden. ik herkende mijn handschrift :)

René 13-12-2014 21:46

Quote:
Originally Posted by bugs
Dat je die plaatjes nog hebt! Dat is al een paar jaar geleden. ik herkende mijn handschrift :)

Ghehe...gevonden via google :)

All times are GMT +1. The time now is 23:08.