Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Krikpunten Golf mk1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133640)

mikeys 20-05-2015 10:57

Krikpunten Golf mk1
 
Hoi mede-volksforummers,

kan iemand mijn images/voorbeelden laten zien, waar de krikpunten zitten bij 'n Golf mk1? Of waar ik 't beste de krik kan plaatsen
ik wil verkomen dat ik de krik op de verkeerde plekken zet, dat zou toch zonde zijn!!

alvast bedankt!!

grt Mikey

yuli 20-05-2015 11:25

plaatje van internet en omcirkeld;



Achter is beste op de achteras. Als je daar aan wil werken heb ik de krikpunten achter omcirkeld. Gebruik altijd een stukje hout niet metaal op metaal.

Voor je kun je eventueel ook nog op de achterstebeugel van je draagarm pakken als je in nood zit.

Dokter D 20-05-2015 11:38

Hey! Das een mooi golfje 2 :D :D
Komt me bekend voor die onderkant :thumbup:

yuli 20-05-2015 12:13

Haha Douwe, ja je was de eerste hit op google afbeeldingen :) met golf 1 bodem!

Voor de TS de punten zijn hetzelfde bij mk1 ;)

Barn171 20-05-2015 12:33

Maar het leuke is dat je die beter niet kunt gebruiken, enfin, achter kan t geen kwaad maar is het gewoon handiger om hem midden op de brug te pakken. Maar voor kan t wel kwaad, als je m op de balk midden op de bodem opkrikt is de kans groot dat je die beschadigd, die balk is er namelijk voor de stevigheid van de vloer en niet als krikpunt. De originele ronde krikpunten ervoor kun je wel gebruiken, maar zijn vaak erg rot, dus de kans is aardig dat je je krik de bodem in drukt. Voor kun je hem het beste oppakken aan een van de twee bevestigingspunten van de triangel van het voorwiel. De achterste is het makkelijkst te bereiken. Die punten zijn namelijk veel sterker ontworpen en hebben naast dikker staal ook langs binnen verstevigingen.

yuli 20-05-2015 13:27

Ben ik met je eens Barn ook betreft dat orginele punten vaak rot en beschadigd zijn. Toch is beter dan de dorpelrand. Het is sterk afhankelijk van conditie en kijken of je druk belasting kan spreiden. Heb je dus zo'n huis- tuin- en keuken krikje gebruik dan een lekker breed plankje of rubbertegel.

Bevestiging van de draagarm (triangel) had ik ook al gemeld maar die zijn wel handig als je op bokken wil zetten maar vaak weer onhandig als beginpunt als de auto is verlaagd.

Barn171 20-05-2015 15:00

Ya, over verlaging kan ik niet meespreken. :redface: De opstaande dorpelrand in ieder geval NOOIT gebruiken, die kunnen niks hebben. Dan maar t originele krikpunt.

mikeys 21-05-2015 09:00

mijn Golf is nu te laag en wil haar verhogen dus waar kan ik 't beste de autokrik plaatsen?
Bevestiging van de draagarm maar waar precies? foto? Thx!

mr.sopkip 28-05-2015 10:26

Die achterste twee, die moest ik hebben! Bedankt, handige post!

Johan1982MK1 28-05-2015 10:52

die achterste 2 daar zou ik mijn eigen auto echt niet opkrikken.
als je hem achter wilt opkrikken zet m dan gewoon onder de achteras bij de bevestiging.
zo zet ik m altijd op de 2 koloms brug en zo blijft de boel heel en onbeschadigd.

mr.sopkip 28-05-2015 11:31

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
die achterste 2 daar zou ik mijn eigen auto echt niet opkrikken.
als je hem achter wilt opkrikken zet m dan gewoon onder de achteras bij de bevestiging.
zo zet ik m altijd op de 2 koloms brug en zo blijft de boel heel en onbeschadigd.


Ik heb helaas geen brug oid. :( Ik moet de tank etc vervangen dus de as moet er ff onderuit, heb geen idee hoe ik dat anders moet oplossen zonder naar de (dhz)garage te rijden.

Van Limburg 28-05-2015 11:48

Gewoon op de achterste krik- punten plaatsen.
Je kan eigenlijk je as laten zitten, maar dat maakt het er niet gemakkelijker op. Het beste haal je hem weg.
Jawel, op die pijnlijke steentjes heb ik em eronder uit gehaald..






All times are GMT +1. The time now is 14:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.