![]() |
Losse carburatuer Golf mk3 Variant 1.8
Ik rijd een ´96 MK3 Variant met een standaard 1.8´je erin.
Ik kwam er net tijdens een routinecheckje achter dat de flens(?) die de carburateur verbind met het inlaatstuk naar de cilinders, compleet vergaan is, in zovere dat ik de carburateur er zo af kan tillen. De motor loopt verder nog wel prima, stationair zonder bokken en constant toerental, pakt snel op en loopt gewoon soepel door. Nu vroeg ik mij af hoe lastig het is om deze flens te vervangen, aangezien, desondanks dat ik vrij handig ben, ik nog geen twee maanden 18 ben, en wel de kennis van maar niet de ervaring met motoren heb. |
Stelt echt niks voor...
Is echt een kwestie van gewoon "logische volgende stap". Stekkers eraf, daarna zijn alle boutjes/schroeven die je moet lossen duidelijk zichtbaar... Omgekeerde volgorde weer monteren, en rijden... Prima te doen voor iemand met kennis maar met weinig ervaring. |
de 'zwarte hoed' van de luchtinlaat verwijderen door middel van 3 boutjes vanaf de bovenkant te verwijderen (er kunnen dopjes overheen zitten; in dit geval deze eerst verwijderen). Vervolgens de 4 boutjes rondom de luchtdoorlaat van de 'carb' (injector) losdraaien --> de 'carb' verwijderen van de voetpakking (de 'flens'). Als laatste de 4 boutjes van de voetpakking losdraaien en de voetpakking verwijderen. Daarna met nieuwe voetpakking opbouwen en alles weer netjes vastdraaien! :thumbup: Al met al, met schoonmaken erbij, klein half uurtje werk!
|
Kijk aan daar kunnen we wat mee!
Zo te horen valt het allemaal hartstikke mee inderdaad, ik ga een nieuwe pakking regelen en dan zal 't wel goedkomen verder! Bedankt beiden! |
Nieuwe voetpakking zit er ondertussen al in, vriend had er nog eentje liggen!
Stelde inderdaad echt niks voor. |
All times are GMT +1. The time now is 09:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.