Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Laatste poging pierburg 2e (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133991)

markhietbrink 15-06-2015 16:33

Laatste poging pierburg 2e
 
Goedendag!

Ik ben flink aan het lezen geweest over hoe en wat ik met die pierburgzooi aan moet en begin er gestoort van te worden.

Het gaat om een Golf MK2 van 1984 (1.6ez met 3-traps automaat),
op me pierburg staat, zodra ik het luchtfilter verwijder, 2e.
Iemand die me iets meer kan vertellen over hoever de co2-schroef, stationair schroef etc. open moet? Dat ik enige indicatie heb van hoe en wat.

Ook zit er naast de stationairschroef nog een schroef met een vacuumaansluiting,
deze heb ikzelf wel aangesloten. Maar zag ook een plaatje voorbij komen waar 1 van deze aansluitingen vrij bleef.

Het feit is namelijk dat 300km op een volle tank niet echt prettig is als ik rustig rij. Ook komt die niet mooi opgang en kan ik beter met een kwart gas optrekken en langzaam opbouwen dan meteen volgas.
Dan gaat die inhouden/tegenwerken.

Wie o wie is mijn reddende engel? :confused: :eek: :eek: :eek:

Greetz!

Maarteno 16-06-2015 08:35

Hee.
Afstellen is het beste te doen met een viergastester. Anders blijft het maar op gokwerk. Daarnaast lukt afstellen niet als er overduidelijk iets mis is met de carburateur.
Speel eens met de CO-stelschroef tot hij wel lekker stationair loopt.
Daarnaast klinkt het ook alsof hij te veel benzine krijgt.



De schroeven op de driepuntsdoos (bij jou vierpuntsdoos want automaat) zijn om het stationair toerental en het verhoogd stationair toerental af te stellen (warmloop).

Op de afbeelding is duidelijk te zien welke aansluiting los moet blijven.

markhietbrink 16-06-2015 23:17

Quote:
Originally Posted by Maarteno
Hee.
Afstellen is het beste te doen met een viergastester. Anders blijft het maar op gokwerk. Daarnaast lukt afstellen niet als er overduidelijk iets mis is met de carburateur.
Speel eens met de CO-stelschroef tot hij wel lekker stationair loopt.
Daarnaast klinkt het ook alsof hij te veel benzine krijgt.



De schroeven op de driepuntsdoos (bij jou vierpuntsdoos want automaat) zijn om het stationair toerental en het verhoogd stationair toerental af te stellen (warmloop).

Op de afbeelding is duidelijk te zien welke aansluiting los moet blijven.


Kan ik uit deze afbeelding ophalen dat deze aansluiting vrij blijft? Waarom zit die er dan eigenlijk? Ook is er een acceleratietimer of iets aan me schutbord aanwezig, welke moet hierheen en welke gaan er op de vacuum van o.a. de rembekrachtiger?

Marijn32b 17-06-2015 09:16

http://www.ebay.de/itm/orig-Reparat...=item259f52c6cb

Is niet een pierburg, maar misschien wel heel erg verwant? Iig wel 1984 golf en EZ motor...

Marijn32b 17-06-2015 09:19

http://www.ruddies-berlin.de/se2e2.htm

Deze al gezien? Zal wel als je al veel hebt gegoogeld maar je weet nooit..

markhietbrink 17-06-2015 18:26

Welke slangen moeten hierop als we de afbeelding met de gele componenten zien?

20150617_185720 by Mark Hietbrink, on Flickr


20150617_185657 by Mark Hietbrink, on Flickr


All times are GMT +1. The time now is 00:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.