![]() |
Roy's Golf MK2 G60 project
Hallo allemaal,
Na een aantal jaren hobbymatig een sabbatical te hebben gehouden (getrouwd, kids, etc... sommigen van jullie kennen het wel :) ) heb ik de hobby maar weer eens opgepakt. Daarom begin dit jaar weer mijn eerste echte liefde aangeschaft; een Golf 2 G60 in de zeldzame kleur Oak green. Ze verkeert eigenlijk nagenoeg in originele staat, en dit wil ik eigenlijk grotendeels zo houden. Grotendeels. Na de aankoop stond deze dame van 25 jaar oud er zo bij: ![]() De bedoeling was om de auto, die 7 jaar stil gestaan had, APK waardig te maken en er eerst eens lekker in te gaan rijden. Helaas bleek al kort na aankoop dat er flinke drijfstanglagerschade zat op cilinder 2. Dat was een tegenvaller. Toen maar besloten om de 25 jaar oude auto technisch gezien direct goed aan te pakken. Zo heb ik het subframe laten coaten, alle rubbertjes, boutjes, koppelstangetjes, etc heb ik nieuw geplaatst. Ieder boutje is nieuw gekocht bij de dealer en is het stuurhuis ook gereviseerd. Inmiddels is het subframe klaar en ligt deze er zo bij: ![]() ![]() ![]() ![]() Uiteraard moet de motor ook gedaan worden. Na eerst wat onderdelen te hebben verzameld om de originele motor weer te reviseren heb ik toch besloten het anders aan te pakken. Zo ben ik nu ook bijna klaar met het bouwen van de motor: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daarna is er nog veel werk te doen. Inmiddels ben ik bezig met de fusees voor te lakken en te voorzien van nieuwe naven, lagers, gereviseerde remmerij en nieuwe ABS sensoren. Een nieuwe AP schroefset ligt al klaar, voorzien van nieuwe toplagers. Daarna is de achteras aan de beurt, word de versnellingsbak gereviseerd en kan de motor er in. De moeilijkheidsgraad is dat de auto origineel voorzien is van airco en ik dit eigenlijk wil behouden. Niet voor het comfort maar voor de originaliteit. Mocht ik dit uiteindelijk niet passend krijgen dan vervang ik de intercooler boven de versnellingsbak voor een originele front mount intercooler. Ik zal dit topic af en toe updaten. :thumbup: |
Zeer zeker een leuk project!!
|
Supernetjes!
Ik zat al naar de zuigers te kijken. Huh? Geen g60 zuigers, maar de Audi variant :D en daarna zag ik de foto van het motorblok :D Mooi project! |
Schitterende auto! En dat blok ziet er ook erg netjes uit!
|
Die ziet er bekend uit.. Heeft die niet een poos in malden gestaan,achter een hek? Mijn vriend heeft zijn schuur daar vlak bij en wij hadden er al hebberig naar staan kijken. ;)
|
Mooi werk roy terug van weggeweest.
|
Mooi project. En die kleur nice
|
geweldig! super basis en een heeel dik blok erin :thumbup:
|
@giuliettaevo
Klopt! Daar zit mijn bedrijf. Hij staat daar overigens nog steeds. Warm en droog binnen, grotendeels uit elkaar :D @de rest Dank! |
Cool project zeg, zo hoort dat, g-lader erop :thumbup:
Hoe pak je de carterontluchting aan bij deze setup? |
DAMN heel mooi project!
|
Zo zeldzaam lijkt Oak green nog niet hier opt forum:D
Ziet er echt top uit, en je werk ook. Komt vast helemaal goed ! |
@Van Limburg;
Ik ben in al die jaren toch echt maar 4 originele G60's tegen gekomen in deze kleur. En ik loop al rond in dit wereldje vanaf 1998. @EnVeeZee; Ik zal straks een foto posten hoe ik dit opgelost heb. |
@Roy16VG60: Ik doel dan ook niet op originele G60's, het ging om de kleur. Ik loop pas later mee:)
|
Die kleur! :eek:
Gaaf project en ga deze zeker volgen! |
Gaaf project!! Ga zo door!
|
@EnVeeZee;
Bij dit blok is de carterontluchting als volgt opgelost: ![]() Er is een bus geplaatst in het blok waar normaal bij dit blok (1H) een vriesplug met daarop de schroefdraad voor de klopsensor zit. De klopsensor is verplaatst naar boven (zelfde plaats als bij de 16V PL). Vanuit deze bus ga ik omhoog met een 45 graden verloop van 40 naar 25mm en van daaruit naar de retourbuis. Opgelost. :cool: |
Mooie oplossing, deze kende ik nog niet :thumbup:
|
mooie auto
|
Nette G60, eindelijk eens een originele. Respect :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 20:48. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.