Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   zomaar een paar vraagjes (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13501)

markmeenhuis 09-09-2005 21:45

zomaar een paar vraagjes
 
hello,

mijn voltmetertje gaf laatste 17 v aan. oftwel de meter kon niet meer verder uitslaan. ik heb gemeten met mn multimeter op de accu maar meet gewoon 12,5v . dat heeft hij een dag gedaan, wat zou dat geweest kunnen zijn?


mn auto start slechts smorgen. nou weet ik dat het de koudstart injector kan zijn. als ik hem wegbreng en ultrasoon laat gereinigen wat doen ze dan precies? leggen ze hem gewoon in een bad en dan bzzzz of spuiten ze hem door? meten ze hem door? wie heeft dit ooit een keer gezien. ik heb namelijk thuis een ultrasoon reinigingsbad staan en wou het wel een keer proberen.
pakt dat goed uit dan doe ik al mn injectoren natuurlijk.

en vanmiddag alweer een raammechanisme gesneuveld. de tweede in 3 weken tijd.

Wat zijn de luchtfilter opties bij een 1600 motor. vrij weinig denk. andere buis ?

Mn sloten rondom zijn niet super meer.bestuurdes kant doet het helemaal niet meer. compleet vervangen?

dat was het verlopig wel

alvast bedankt voor jullie geduld.

berendd 10-09-2005 10:28

voltmeter weet ik niet...maar ik zou eerder de multi vertrouwen dan de voltmeter

electrisch raammechanisme of een handmatige?

sloten idd compleet vervangen, anders zit je met 2 sleutels.

(ultrasoon reinigen weet ik niks van.)

Marcski 10-09-2005 13:23

Heb je wel gemeten als de motor draait? het zou je spanningsregelaar op de dynamo wel eens kunnen zijn namelijk

Het reinigen gaat idd ultrasoon

Leg je raammechaniek eens een dagje in een oliebad, laat hem daarna uitlekken, en hij draait werkt weer als nieuw

Wat voor motor is het? 1.6 GTI?

markmeenhuis 13-09-2005 15:24

raammechanisme is compleet vervangen, dus met raamhouder en rubber. allebei de kanten. kosten 150,- :frown: . De koud start injector van me 1600 heb ik zelf ultrasoon gereinigd. heb hem getest in me werkplaats op 12v eerst was een doffe klik. beetje alchol erin en een paar keer klikken en de klik is weer een echte klik en niet meer dof. en jawel vanmorgen startte hij netjes.dus ik weer blij. :biggrin:

dat het voltmetertje uitsloeg naar 17v heb ik nog niet weer waargenomen, anders vervang ik de spanningsregelaar wel van de dynamo als het weer voorkomt.

nog een vraagje. wat is dat fuckin irritante geluid als je hem start en dan een paar seconde later eeeiiiih. en als je dan koud weg rijd doet hij nog 1 of 2 keer. gewoon om te schamen :redface: zon kut geluid is het.

Johan-dtc 13-09-2005 15:31

Quote:
Originally Posted by markmeenhuis
nog een vraagje. wat is dat fuckin irritante geluid als je hem start en dan een paar seconde later eeeiiiih. en als je dan koud weg rijd doet hij nog 1 of 2 keer. gewoon om te schamen :redface: zon kut geluid is het.


dat is je v-snaar, waarschijnlijk zit ie te los, ff spannen dus

markmeenhuis 13-09-2005 15:33

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
dat is je v-snaar, waarschijnlijk zit ie te los, ff spannen dus


zal het wel ff doen, nu meteen. thanks


All times are GMT +1. The time now is 04:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.