Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   T2: How low can you go??!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13720)

Titi-Stengeleir 17-09-2005 11:13

T2: How low can you go??!!
 
Heb dit jaar op de bugshow de bestuurder van deze T2 een beetje leren kennen:



Ik heb met hem een weddenschap aangegaan, just for fun, ik zou volgend jaar op de bugshow met mijn T2 lager hangen dan de zijne :D :D :D
Dus, als er mensen zijn die denken dat hun T2 lager ligt, iemand kennen en_of een fotootje hebben, laat het me weten!!!!

Nb: je moet weten dat ook hij zijn wielkasten binnenin heeft uitgeslepen :biggrin: :biggrin:

Titi-Stengeleir 17-09-2005 11:21

Hier nog een fotootje:




Zij die met een T2 rijden zullen wel begrijpen als ik zeg dat dit busje wel erg laag ligt :eek: :cool:

Zeend 17-09-2005 11:32

Volgens mij staat dat busje niet voor niets op rode platen..


Jens

vwcrewcab 17-09-2005 11:42

Dat is idd :eek: laag :eek:
Zou hier nog mee te rijden zijn???

Ziet er wel gaaf uit, alleen denk ik dat het bij jou bus er nog gaver uitziet omdat die voor de rest er ook gaaf uitziet :cool:

Titi-Stengeleir 17-09-2005 11:57

De man beweerde dat hij er zo al 4OOOkm mee had gereden, lag wel keihard maar het reed goed zei hij :confused:

vwcrewcab 17-09-2005 13:04

Quote:
Originally Posted by Titi-Stengeleir
De man beweerde dat hij er zo al 4OOOkm mee had gereden, lag wel keihard maar het reed goed zei hij :confused:


Zal hij ook wel regelmatig met z'n kop tegen het dak zitten :biggrin:

Pedaalemmer 17-09-2005 14:09

Waarom heeft ie rode letters? oud type kenteken???

air-mike 17-09-2005 17:04

heb hem zien rijden in spa, zat nog 2 man in vanachter en kon bijna nergens over op de camping.
Is wel knap, ma toch iets te veel voor nog te kunnen gebruiken.
en daaar zit toch de fun he :)

lowrider 17-09-2005 18:15

logisch dat je dan je wielkasten van binnen uit moet slijpen.
Op zich moet het wel kunnen ,ik vraag me alleen af hoe hij zo laag komt ,Met dropped spindles en rasterplaten denk ik.
Achter moet je een flink stuk uit je chassisbalk halen en mogelijk verzette veerplaten gebruiken.

zijn er geen fotos van de onderkant genomen ?wil wel es zien hoe eea in elkaar steekt

Titi-Stengeleir 17-09-2005 18:38

Quote:
Originally Posted by lowrider
logisch dat je dan je wielkasten van binnen uit moet slijpen.
Op zich moet het wel kunnen ,ik vraag me alleen af hoe hij zo laag komt ,Met dropped spindles en rasterplaten denk ik.
Achter moet je een flink stuk uit je chassisbalk halen en mogelijk verzette veerplaten gebruiken.

zijn er geen fotos van de onderkant genomen ?wil wel es zien hoe eea in elkaar steekt


Ikzelf heb vanachter meer dan 3 centimeter uit het chassis moeten slijpen om de cardanassen door te kunnen laten, maar mooi u profieltjes ingelast en dan afgekit en rutex over dan...En voorraan klein stukje om de spoorstangen door te kunne laten.

En ja, voorraan rasterplaten en dropped spindels, en dan heb je in theorie??? 4 centimeter dat je nog kan zakken??? :D :eek:

Klaas16v 17-09-2005 19:28

Quote:
Originally Posted by ForumFreak
Waarom heeft ie rode letters? oud type kenteken???


Is het Duitse oldtimer kenteken, net zoals wij de blauwe platen hebben, hebben hun rode letters ipv zwarte ;)

Split52 17-09-2005 20:49

Gasten stonden naast ons op de camping, kan alleen maar zeggen dat ik het dood zonde vond/vind van die dubbeleschuifdeurbestellert. Elke keer schuren over de grond... Leuk maar je kunt het ook overdrijven he!

stufenheckfahrer 17-09-2005 20:57

Quote:
Originally Posted by Klaas16v
Is het Duitse oldtimer kenteken, net zoals wij de blauwe platen hebben, hebben hun rode letters ipv zwarte ;)


Sorry Klaahaasje, daar sla je de plank ff mis!
Dit zijn Duitse handelaarsplaten, net als wij in Nederland groene platen hebben. En het lijkt mij sterk dat hij daarmee buiten Duitsland mag rijden.
Met de groene NL platen mag je ook niet de grens over :confused:
Het kenteken wat jij bedoelt heeft zwarte letters maar eindigt met een H, van historisch ;)

Greetz Ron

hajee 17-09-2005 21:16

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Sorry Klaahaasje, daar sla je de plank ff mis!
Dit zijn Duitse handelaarsplaten, net als wij in Nederland groene platen hebben. En het lijkt mij sterk dat hij daarmee buiten Duitsland mag rijden.
Met de groene NL platen mag je ook niet de grens over :confused:
Het kenteken wat jij bedoelt heeft zwarte letters maar eindigt met een H, van historisch ;)

Greetz Ron

niet mee eens..duitsers hebben de mogelijkheid om met een "07"nummer te
rijden..dit is ahw een soort van "handelaarsplaat voor oldtimer bezitters"
dwz dat je één setje platen hebt met een kentekenbewijs, welke je op verschillende oldtimers kunt gebruiken(max.10 verschillende)
hierbij heb je een boekje waarin je je ritten moet vermelden. je mag echter max. 25 kilometer vanaf je huis weg, én naar treffens, ed..

airy 17-09-2005 21:32

Super zo laag, rijcomfort maakt niet uit man als het maar laag is succes met het verlagen van je bus. Vond het wel een cooolll busje!!!

lowrider 19-09-2005 17:04

Quote:
Originally Posted by Titi-Stengeleir
Ikzelf heb vanachter meer dan 3 centimeter uit het chassis moeten slijpen om de cardanassen door te kunnen laten, maar mooi u profieltjes ingelast en dan afgekit en rutex over dan...En voorraan klein stukje om de spoorstangen door te kunne laten.

En ja, voorraan rasterplaten en dropped spindels, en dan heb je in theorie??? 4 centimeter dat je nog kan zakken??? :D :eek:


Ja zou kunnen. eingelijk zou je de gehele vooras omhoog moeten halen om je originele confort te behouden ( en je wielgeometrie , bij rasterplaten gaat je wiel naar achteren en daardoor duikt ie meer in de neus)., is alleen moeilijk te realiseren omdat je dan binnenin veel moet weghalen cq verstevigen.
heb het volgens mij eens gezien bij een t1 waar ze de gehele as omhoog gehaalt hadden.
Hoeveel zou je maximaal uit je chassisbalk kunnen halen ? een cm of 5 moet volgens mij wel kunnen als je er een goed dik u profiel in last.
Oja vergeet niet dat wanneer je je spatbord voor uitslijp en verhoogt dat je dan ook je deur moet veranderen . De balk onderin je deur moet nl ook omhoog omdat deze boven het wiel/spatbord zit.
Kweenie of je dat boek hebt over "how to modify volkswagen bus " maar daar staan wel wat fotos in van mensen die hun spatbord verhoogt hebben .


succes met je project en hou ons op de hoogte !!

MTXtreme 19-09-2005 20:19

@ Lowrider

Kweenie of je dat boek hebt over "how to modify volkswagen bus " maar daar staan wel wat fotos in van mensen die hun spatbord verhoogt hebben .


Graag wat meer info over dit boek!!!

bvd,

justin H

M.I.V.W 19-09-2005 20:37

Quote:
Originally Posted by hajee
niet mee eens..duitsers hebben de mogelijkheid om met een "07"nummer te
rijden..dit is ahw een soort van "handelaarsplaat voor oldtimer bezitters"
dwz dat je één setje platen hebt met een kentekenbewijs, welke je op verschillende oldtimers kunt gebruiken(max.10 verschillende)
hierbij heb je een boekje waarin je je ritten moet vermelden. je mag echter max. 25 kilometer vanaf je huis weg, én naar treffens, ed..



Goed geraden ,je mag 4 nieuwe ballen trekken :):):):)

Titi-Stengeleir 19-09-2005 21:00

Quote:
Originally Posted by lowrider
Ja zou kunnen. eingelijk zou je de gehele vooras omhoog moeten halen om je originele confort te behouden ( en je wielgeometrie , bij rasterplaten gaat je wiel naar achteren en daardoor duikt ie meer in de neus)., is alleen moeilijk te realiseren omdat je dan binnenin veel moet weghalen cq verstevigen.
heb het volgens mij eens gezien bij een t1 waar ze de gehele as omhoog gehaalt hadden.
Hoeveel zou je maximaal uit je chassisbalk kunnen halen ? een cm of 5 moet volgens mij wel kunnen als je er een goed dik u profiel in last.
Oja vergeet niet dat wanneer je je spatbord voor uitslijp en verhoogt dat je dan ook je deur moet veranderen . De balk onderin je deur moet nl ook omhoog omdat deze boven het wiel/spatbord zit.
Kweenie of je dat boek hebt over "how to modify volkswagen bus " maar daar staan wel wat fotos in van mensen die hun spatbord verhoogt hebben .


succes met je project en hou ons op de hoogte !!



Ik heb niet tot tegen de deuren moeten uitslijpen hoor, aangezien mijn vooras ingekort is, kan ik zo een 7 tal centimeter van de rand blijven he... ;) ;)

Titi-Stengeleir 19-09-2005 21:08

NIET ZOALS DEZE DUS:




Splitje van RadikalBugz op Bugshow 2005... :eek:


All times are GMT +1. The time now is 17:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.