Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   ontsteking polo G40 verkeerd??????? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13871)

Edward 22-09-2005 20:57

ontsteking polo G40 verkeerd???????
 
Forummers,

Wij hebben zeer dringend even wat hulp nodig: we hebben de G-lader vervangen, waterpomp en distributie riem. Alles ging goed tot het moment dat bougie 1, 3 en 4 onder de roet zitten en bougie 2 nat is en de auto loopt als een zeik natte krant. Het gaat om een G40. Uit de auspuff komt een dikke roetpluim, dat KAN niet goed zijn.

We hebben inmiddels wel al gevonden hoe je de ontsteking goed moet zetten, maar hoe de neuk kan bovenstaande opgelost worden?????

Alvast bedankt.

Gr E & A

vwgolf1 22-09-2005 21:16

staat ie de distibutie niet gewoon verkeerd,
aangezien je zo te horen je ontsteking met rust heb gelaten
maar de distributie vervangen heb...

Edward 22-09-2005 21:20

alles staat goed! 110% zeker

Edward 22-09-2005 21:25

hij vuurt als een lamme swans, das het enige probleem

serge pot 22-09-2005 21:41

injector die open blijft staan ?

Edward 22-09-2005 23:00

ineens? wel toevallig

serge pot 23-09-2005 05:55

en stationair niet willen lopen ,alleen met gas vol open ?

Edward 23-09-2005 14:08

wel stationair, maar slapjes......hupsend en bupsend

Dennis@polo86c.nl 23-09-2005 14:57

Geen stekkers die slecht kontakt maken?
Evt. naar de dealer, geheugen uitlezen.
Hoeft niet perse te zijn dat hetgene dat in het geheugen staat ook de storing veroorzaakt, maar mocht er iets in staan dan moet er wel iets mis zijn (of geweest).

Johan-dtc 24-09-2005 14:22

had ook hetzelfde bij de g60, daar was bij mij achter op het inlaatspruitstuk 2 vacuumslangetjes verkeerd om aangesloten, weet niet of dit voor jpu van toepassing is


maar je kunt eventueel je vacuumslangetjes nakijken

Edward 24-09-2005 17:43

check....

Edward 26-09-2005 20:36

hallo, nader onderzoek heeft nog steeds niets geholpen. vacuum ok, ontsteking OK maar lopen als een dweil. Bougie 2 nat, de rest vol met kool.

Kunnen de kleppen tegen de zuigers komen bij dit type motoren?

We hebben wel ontdekt dat (ondanks nieuwe stoters) een van de stoters aardig in te drukken is zonder al te veel moeite. Juist die cilinder waar de boegie nat is.

Iemand nog suggesties?

Dennis@polo86c.nl 26-09-2005 21:13

Bougiekabels niet losgehad?

Black Devil 26-09-2005 22:52

Zoiets had ik ook eens, (geen g40) had ik bougiekabels verkeerd gemonteerd!

Fred 26-09-2005 22:58

Quote:
Originally Posted by Edward
hallo, nader onderzoek heeft nog steeds niets geholpen. vacuum ok, ontsteking OK maar lopen als een dweil. Bougie 2 nat, de rest vol met kool.

Kunnen de kleppen tegen de zuigers komen bij dit type motoren?

We hebben wel ontdekt dat (ondanks nieuwe stoters) een van de stoters aardig in te drukken is zonder al te veel moeite. Juist die cilinder waar de boegie nat is.

Iemand nog suggesties?



Hydraulische stoters?? Dan kan het voorkomen dat ze in het begin relatief makkelijk in te drukken zijn....als dat tijdens het draaien ook gebeurt verloopt de vulling van de cylinder anders dan gebruikelijk en kunne de verschijnselen die je beschrijft best optreden.

Als ik nieuwe stoters plaats dan vul ik ze van te voren met schone olie. Dat doe ik door ze in eeb bak met olie te plaatsen en dan een aantal keren indrukken, zodat ze zich vullen

Ik zou in ieder geval controleren of de stoters (als ze hydraulisch zijn) wel olie krijgen

Edward 03-10-2005 16:00

weg gaan de kop morgen ff liften.....alles duidt op een kromme klep.

serge pot 03-10-2005 19:00

deze kop ook gelijk ff doen met de inlaat?

vrhighline 04-10-2005 15:57

hallgever geeft de verkeerde waarde door ....zodoende dat extreme benziene verbruik.

Edward 19-10-2005 19:28

nope, Spottuning zet er nu een nieuwe klep in.....

Edward 06-11-2005 21:48



net onderblok, geen schade aan de zuigers. vanaf nu alles voorzien van nieuwe pakkingen, keringen, snaren, riemen, bouten en bende.



frissen kop met dank aan Spottuning + 2 nieuwe kleppen (die dus wel krom waren). Meteen ff de kop bewerkt, thuis komt er een andere nokkenas, chip en kleinere poelie.
Ook op ebay een uitgeboord uitlaatspruitstukkie gescoord, scheelt behoorlijk aan gewicht grootte van openingen met std examplaar.



Kop gemonteerd, einde bijna nabij. Nieuwe lader zit er al bij.


All times are GMT +1. The time now is 20:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.