Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   ibiza cupra 1.8T 20vt, golf mk1/2 swap (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=138784)

hakanpower 25-09-2016 18:29

ibiza cupra 1.8T 20vt, golf mk1/2 swap
 
Weet niet zeker of ik in het goede subforum zit, zo niet mag het verplaatst worden.

Ik bezit momenteel een ibiza 6k2 cupra 1.8T 20vt met 231pk en 355nm.

Met de auto is verder niets mis, maar zou er graag een MK1 golf 1.8 20vt turbo van maken.

Nu open ik dit topic omdat mijn kennis in vag beperkt is ik heb hiervoor voornamelijk bmw gereden.

Ik ben hier om alles op een rijtje te zetten, mijn huiswerk te doen en om alles overzichtelijk te hebben.

Nu weet ik dat als ik voor een mk1 ga ik:

1.5 of hoger model moet nemen ivm motorsteunen.
En dat de carroserie niet versterkt hoeft te worden.

Kabelboom moet aanpassen voor de mk1

Uitlaat aanpassen (dat is geen probleem)

Ik heb wel een aantal vragen nog:

Past de versnellings bak? En wat heb ik nodig het te laten passen?

De ibiza cupra is 4x100 wat kan ik allemaal overzetten? Ophanging? Remmen? Schroefset? Stabistangen? Ect ect

Schakelmechanisme, wat te gebruiken of hoe pas te maken.

Hoe zit het met de koppeling?

Hoe zit het met de downpipe? Moet die custom gemaakt worden.

Waar moet ik nog meer rekening mee houden.

Zoals ik al zei lees ik veel in andere topics maar hev nog heel wat vragen. Motor eruit en 20vt erin zal niet zo een probleem zijn. Alleen alles erom heen, aansluiten en werkend krijgen is een ander verhaal.

Zelf twijfel ik nog tussen een golf mk1 2 deurs of een mk1 cabrio.

Mk2 kan een optie worden maar liever een mk1

Pewi Vwteam 25-09-2016 20:39

Setje motor steunen 02j en distributie zeide.
16v spanrol.
Cabrio assen 100mm
Downpipe custom made.
Opel movano ic
Custom ic buizen.
Kabelboom op maat.
Startblokkering verwijderen.
toerental signaal versterker.
ibiza cupra radiateur.
12 inch spal fan
Brandstof pomp.
opvoerpomp.
T4 hevel
Cupra koppeling kabel
Misschien nog wat kleine dingetjes
ma dit is het in grote lijnen.

Gertjan 29-09-2016 09:19

Ombouw naar een mk2 is wel een stuk makkelijker/goedkoper, alles wat aan de voorkant zit kan je er zo onder bouten (subframe, onderstel, etc)

yuli 29-09-2016 10:35

Quote:
Originally Posted by hakanpower
1.5 of hoger model moet nemen ivm motorsteunen.
En dat de carroserie niet versterkt hoeft te worden.


Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt maar als je van plan bent om geen gas te geven of te rijden als een oma dan is het prima.

Vanaf 120 pk op de voorste motorsteun van golf 1 kan al problemen geven..

Mark_MK1 29-09-2016 15:57

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt maar als je van plan bent om geen gas te geven of te rijden als een oma dan is het prima.

Vanaf 120 pk op de voorste motorsteun van golf 1 kan al problemen geven..


Ik heb ook een 20vt in mijn mk1 maar ik heb nog geen problemen. Denk ik.. :redface:

Hoe te verstevigen dan Yuli? Rolkooi? Of strut bars en veerpootbruggen boven en onder?

tim_j 29-09-2016 21:07

Veerpootbrug. En stang tussen de draagarmen lijkt me wel de basis!


All times are GMT +1. The time now is 09:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.