Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Jetta GT slaat niet meer aan (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=138835)

J.v.G 02-10-2016 14:55

Jetta GT slaat niet meer aan
 
Goeie dag,

Me Jetta GT die wil niet meer aan slaan.

Tijdens het rijden issie gaan hikken en bokken met gas geven alsof hij over ze nek wilde gaan.

Liet ik het gas los dan rijd/rolde die gewoon door.

Nu slaat die dus helemaal niet meer aan waar kan dit eventueel aan liggen??

Nieuwe accu zit erin.
Vonk heb ik.
Als ik de toevoer van de spinnenkop losmaak spuit er ook benzine uit dus hij zou benzine moete krijge??? of daar te weinig druk van?

Bougies zijn wel aardig droog....
Filter verstopt?? en waar zit die precies?

Rara politiepet..

Iemand advies of ideetjes??

Betreft een originele 1.8 8V EV motor. De GTI motor van de Golf 112pk uit me hoofd

Misschien brandstof pomp te weinig druk of kapot??
En is dat dan de ene die buiten onder de wagen hangt of die in de tank bij het vlotter??

Hij zoemde wel iets dus misschien dat et daar te maken gehad heeft??
Zijn er misschien betere alternatieve ofzo van een mk2 16v gti?? of een mk3 8v of 16v gti?? vr6..?? of dergelijke...?

Hoor graag de meningnen :thumbup:

Bvd, Jeffrey

golf mkII 16v 02-10-2016 19:02

Kan de pomp in de tank zijn. Ff eruit halen en dan 12v erop zetten
Brandstoffilter zit bij de drukpomp.
Pomp van golf 3 is anders

J.v.G 02-10-2016 21:39

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Kan de pomp in de tank zijn. Ff eruit halen en dan 12v erop zetten
Brandstoffilter zit bij de drukpomp.
Pomp van golf 3 is anders


als ik de pomp op losse accu zet.. en hij doet et kan et dan ook zo zijn dat die te weinig druk leverd??

wat dat lijkt mij juist het geval

de wagen heeft 2 jaar stil gestaan

met nieuwe ontstekings module en nieuwe accu was et starte lopen!!

en nu ineens dit.. :screwy:

golf mkII 16v 03-10-2016 19:27

Nope is geen drukpomp. Alleen hoeveelheid. Vult de pomp onder de auto. Zit ook een filter onder die pomp. Als je tank vol zit heb je de druk van de brandstof,wordt het nivo minder voert die ook minder of niets aan

Chewbacca 03-10-2016 23:15

Wel nieuwe benzine erin? Als die ook 2 jaar oud is kan het zijn dat alle brandbare stoffen vervlogen zijn...

Komt er rook uit de uitlaat? Blauwe of witte? Ruik je benzinedampen?

J.v.G 04-10-2016 15:44

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Nope is geen drukpomp. Alleen hoeveelheid. Vult de pomp onder de auto. Zit ook een filter onder die pomp. Als je tank vol zit heb je de druk van de brandstof,wordt het nivo minder voert die ook minder of niets aan



okee duidelijk kan dus ook aan het filter liggen...

J.v.G 04-10-2016 15:44

Quote:
Originally Posted by Chewbacca
Wel nieuwe benzine erin? Als die ook 2 jaar oud is kan het zijn dat alle brandbare stoffen vervlogen zijn...

Komt er rook uit de uitlaat? Blauwe of witte? Ruik je benzinedampen?



ja ckers nieuwe benzine

zie helemaal geen rook
want slaat ook niet aan

en nee niet egt dat ik dat ruik

golf mkII 16v 04-10-2016 21:07

Filter kan,maar dan moet die echt dicht zitten.

J.v.G 05-10-2016 20:04

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Filter kan,maar dan moet die echt dicht zitten.


dan vraag ik me toch echt af wat het kan zijn... :screwy:

golf mkII 16v 06-10-2016 14:24

Filter op de opvoerpomp in de tank. Die kan vol zitten. Ff pomp en vlotter eruit halen en testen/schoonmaken

J.v.G 08-10-2016 15:48

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Filter op de opvoerpomp in de tank. Die kan vol zitten. Ff pomp en vlotter eruit halen en testen/schoonmaken


ga ik dat dit weekend ff doen en proberen :thumbup:

golf mkII 16v 08-10-2016 19:17

Ring van de vlotter/pomp kan voed vast zitten. Sla je hem kapot kan je bij mij wel een andere ophalen

J_Fix 09-10-2016 21:58

Quote:
Originally Posted by J.v.G
Misschien brandstof pomp te weinig druk of kapot??
En is dat dan de ene die buiten onder de wagen hangt of die in de tank bij het vlotter??

Hij zoemde wel iets dus misschien dat et daar te maken gehad heeft??
Zijn er misschien betere alternatieve ofzo van een mk2 16v gti?? of een mk3 8v of 16v gti?? vr6..?? of dergelijke...?


Zoemen hoort dan wel niet maar pomp onder mijne (GTI 16v '88) zoemt al vanaf 2006 en werkt nog steeds prima ;)

Had destijds wel een ander gehaald maar zat net even verschil in aansluitingen tussen mijne (met KR blok) en die pomp (PL blok). Had zoiets van komt v/d zomer wel (in 2007) maar tsja... ligt er nog net zo want blijkt gewoon te werken ondanks 't gezoem.

Verwacht ook eerder verstopt filter bij jou. Suc6 :thumbup:

J.v.G 29-10-2016 18:35

We zijn er vorige week mee bezig geweest...

- Filter onder de auto los gehaalt.. Die was schoon!
- Spinnenkop leidingen wederom stukjes los draaien voor eventuele benzine druk.. Wat die dus gewoon had.
-Vacuumslangen etc nog meer nagelopen en paar vervangen.

verder...

Bleken het een paar vaccum slange te zijn, verstopt/ vervuilt inspuit ventieltje in de inlaat, het relais voor de brandstofpomp om in te schakelen als de autop start heeft zeker ste weten kuuren en te weinig brandstof in de tank.. (zeg maar zo goed als leeg)

Al deze samen hang bleek een niet startende en rijdende auto te veroorzaken..

Nu is et weer starten en lopen zoals het 31 jaarig ouwe beesie altijd gedaan heeft :D :thumbup:

Nu weer focussen op et opknappen van de Jetta :)


All times are GMT +1. The time now is 20:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.