![]() |
benzine verbruik
Hallo beste leden
Ik vind dat mijn golf 2.0 liter uit 1999 teveel brandstof verbruikt. Weet iemand een oplossing op het verbruik te reduceren ? |
Vertel ons meer?
Jouw rijcyclus .. rijstijl.. omgeving.. Heb je de auto al uitgelezen? Het vermogen laten meten op een testbank ? |
Mijn rijstijl is rustig rijden, die tijd van hard rijden heb ik gehad hahaah kost teveel .
Maar kunnen ze bij het uitlezen zien wat er mis kan zijn met het verbruik ? Wat vermogen betreft zit het wel goed denk ik , voldoende onderin als ik 50km rij in 4 en optrek. |
Bij uitlezen kunnen er fouten aan het licht komen die invloed kunnen hebben op het verbruik.
Verder kan je ook dneken aan zachte banden en remklauwen die stroef lopen. |
Maarre.......wat is teveel verbruiken dan?
|
ja 2.0L staan niet echt bekend als zuinig.
|
Quote:
Ik zal hem laten uitlezen Tim. Op moment zitten er winterbanden op.Dat zou ook invloed kunnen hebben op het verbruik denk ik. Ik schat 1:8 in de stad |
Quote:
Hoi Rene Ik denk 1:8 in de stad |
HIj rijd voor de rest heel soepel een fijne auto om mee te rijden.
Ik heb hem nog maar een week en zal er nog het een en ander aan moeten doen . zoals luchtfilters vervangen , en ik denk de olie. Wat ik ook heb is dat er zo af en toe een penetrante lucht vanonder de auto komt. Ik dacht eerst van de remblokken maar die zitten niet vast. De climacontrol werkt ook goed, maar vraag me af of die lucht daar vandaag komt. Iemand suggesties ? |
Ik weet dat ik vroeger op de Honda CRX een CO-schroef had. Met die CO-schroef ( elektronisch !! ) kon men de CO-waarde hoger en lager draaien. Als men het lager draaide voor de APK, stonk de auto naar ammoniak of iets dergelijks.. tot bijna in de ogen prikken aan toe...
|
Verbruik in de stad ligt natuurlijk ook wel gewoon veel hoger dan gemiddeld.
Continu optrekken(en afremmen) ipv een nette constante snelheid rijden, zorgt voor een veel hoger verbruik. Hiernaast: de kou komt er weer aan, kan best zijn dat je thermostaat blijft hangen, hierdoor warmt de motor niet lekker op, blijft de ECU ook meer inspuiten omdat ie denkt dat de motor nog koud is. Dan zou het ook nog kunnen zijn dat je lambda sonde niet helemaal lekker meer is, maar dan verwacht ik een verbruik van 1:5 ongeveer.. Maar met uitlezen kun je mogelijk al wat achterhalen(of uitsluiten) |
Quote:
Dat klopt wat je zegt ik ruik ook zo.n nare lucht. en wat mijn rijstijl betreft kan het niet aan liggen , rustig optrekken en op tijd overschakelen. Als ik het goed begrijp moet de co waarde dus met een uitlees apparaat versteld worden. Dit kan niet met de hand dus. |
Ik heb er helaas geen verstand van, heb tot nu toe net 3 keer of zo met VCDS meegekeken.. maar ik wilde mijn ervaring delen, want wie weet is dat een mogelijke richting om te zoeken :thumbup:
|
Wel een beetje late reaktie mijnerzijds maar toch bedank ik ieder die mij suggesties hebben gegeven
|
All times are GMT +1. The time now is 00:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.