Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Iemand die een 16V heeft? heb wat raad nodig (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=139359)

ar1g3 09-12-2016 23:35

Iemand die een 16V heeft? heb wat raad nodig
 
Mijn 16V PL wil niet goed draaien, alles in inlaat en uitlaat al vervangen, nergens valse lucht, alle sensors en actuators goed. Er waren wel luchtlekken en toen draaide hij wel goed, heb deze gerepareerd en sindsdien draait hij niet meer. Het probleem dat ik heb is dat je moet afstellen bij stationair toerental, maar ik krijg het stationair niet laag genoeg. Dat betekent dat ik geen multimeter kan gebruiken om de stroom naar de DPR te meten om zo het mengsel af te stellen.

Ik zoek dus iemand die ook een PL of KR motor heeft die wel goed draait, en die me even met een schuifmaat kan opmeten hoe veel de stationair schroef precies uitsteekt zoals in de foto hier onder



En dan liefst ook een fototje erbij waar ik kan zien in welke positie de schroef staat.

Ik hoop dat ik dan zo ongeveer een juist stationair toerental kan zetten en dan het mengsel kan blijven verarmen tot het punt waar hij aan slaat.


alvast bedankt aan diegene die mij kan helpen!

golf mkII 16v 11-12-2016 21:53

Ontsteking iets later zetten

ar1g3 13-12-2016 13:38

Dat heb ik al geprobeerd maar daarmee kreeg ik het stationair nog niet laag genoeg

mitchies 14-12-2016 16:35

Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat er ooit aan de luchtweger is gedraaid om zo de motor mooi te laten lopen. De valse lucht moet immers gecorrigeerd worden! Het beste wat je kan doen is naar de garage rijden met een co meter en de motor op CO afstellen stationair afstellen en kijken of alles goed blijft staan. Maar je moet dus wel zeker weten dat alles verder goed is want je corrigeert zo weer een andere fout met het draaien bij de luchtweger.

ar1g3 14-12-2016 18:41

Quote:
Originally Posted by mitchies
Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat er ooit aan de luchtweger is gedraaid om zo de motor mooi te laten lopen. De valse lucht moet immers gecorrigeerd worden! Het beste wat je kan doen is naar de garage rijden met een co meter en de motor op CO afstellen stationair afstellen en kijken of alles goed blijft staan. Maar je moet dus wel zeker weten dat alles verder goed is want je corrigeert zo weer een andere fout met het draaien bij de luchtweger.

Kan je CO ook afstellen bij bijvoorbeeld 2000 toeren?

wob8v 14-12-2016 20:21

Wat mitchies zegt klopt volgens mij aardig, je zal merken dat hij er op gaat reageren, qua toerental.

ar1g3 15-12-2016 12:15

Quote:
Originally Posted by wob8v
Wat mitchies zegt klopt volgens mij aardig, je zal merken dat hij er op gaat reageren, qua toerental.

Lijkt me idd ook het makkelijkste, moet dan enkel hem nog tot bij een garage krijgen maar dat lukt wel.
Maar CO kan je dus afstellen bij hogere toerentallen, dat hoeft niet stationair?

wob8v 18-12-2016 19:36

Ja dat kan gewoon. In ieder geval tot hij wel stationiar wil lopen. Die schroef doet in feite niets anders dan de injectoren meer of minder in laten spuiten bij een bepaalde stand van de luchtweger.

wob8v 18-12-2016 19:38

http://www.volksforum.com/forum/sho...ight=luchtweger

ar1g3 18-12-2016 20:28

Het zou dus ook aan de spinnenkop of ergens anders in het brandstofsysteem kunnen zitten, volgens die link?
De plunjer kan volgens mij vrij bewegen, want als ik de luchtweger met een magneetje optil zit er wel wat weerstand op, als de brandstofpomp draait he. Anders zit er niet zo veel weerstand op. Luchtweger is ook gecentreerd by the way.

Ik blijf echt met het gevoel zitten dat hij echt veel te rijk staat, maar als ik hem dan armer zet wil hij gewoon niet meer draaien. Hoe zou dit kunnen komen?
Heb alles op valse lucht gecheckt, alle spanbanden rond de slangetjes in het inlaatsysteem zijn aangespannen. Overal waar geen spanband rond zit heb ik een metalen ziptie rond gedaan, zo is het zeker toe. Alle vacuumleidingen zijn aangesloten en dicht.

Rallyegolf20vt 19-12-2016 04:34

Wat doet de motor als je de slang naar de toerental stabilisator dicht knijpt?
Gaat die langzamer lopen of helemaal niks? Dan zou die ook nog kunnen blijven hangen / vuil zijn .

ar1g3 19-12-2016 20:45

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Wat doet de motor als je de slang naar de toerental stabilisator dicht knijpt?
Gaat die langzamer lopen of helemaal niks? Dan zou die ook nog kunnen blijven hangen / vuil zijn .

Gezien ik de gas op moet houden na het starten kan ik hem niet laten draaien en ondertussen iets in de motorruimte doen dus dat kan ik niet testen. Heb de klep wel uitgespoten met brake cleaner, laten draaien, dan met wd40 en nog wat laten draaien. Als je erin kijkt klikt hij mooi heen en weer, maakt ook een zoemerig geluid van het heen en weer klikken. Heb de klep ook al elektrisch uitgemeten zoals opgegeven in het Bentley Publishers handboek

Heb even een nieuw topic gemaakt om alles eens samen te brengen, want mijn probleem wordt nu in verschillende topics wat besproken en is toch handiger als alles samen zit :thumbup:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=139425


All times are GMT +1. The time now is 12:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.