Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   ombouw fire and ice 1.8i rp naar g60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=139970)

blackgolf1 09-03-2017 21:41

ombouw fire and ice 1.8i rp naar g60
 
Hallo allemaal,
ik heb al een hele tijd op jullie forum zitten kijken, wat een boel info kun je hier vanaf halen. Geweldig gewoon.
Ik ga dus een fire and ice golf 2 uit 1991 ombouwen naar een g60.
onderstel en remmen ed. dat lukt prima.
nu kom ik op het draadboom gedeelte en daar heb ik nog een paar vragen over.
Op een rp motor zitten 3 koelvloeistof zenders, de blauwe is voor de ecu
er zal er eentje zijn voor de temp. meter en de andere weet ik zo niet
kunnen jullie mij dat vertellen?
ook wil ik graag mfa erop ik heb de hendel en de tellerbak al
de extra draden voor de olie temp. en de buiten temp ga ik bij de draadboom inmaken/ bijlangs leggen.
volgens mij moet dit kunnen of niet?
en dan als laatste moet de ecu en draadboom van de g60 motor nog aangesloten worden.
Volgens mij kan ik dit zo over zetten omdat er al een intankpomp en hoofdpom op zit.
ik hoor het wel Alvast bedankt!
Henk Jan

The Skinnmeister 10-03-2017 14:03

Is het niet iets om de complete boom over te zetten (G60/GTI)? Toch veel makkelijker, misschien dat Arie (Beekman demontage) nog wel iets heeft liggen.

Etino 12-03-2017 15:31

Draden voor MFA(olie temp en buiten temp) zitten in de motorkabelboom verwerkt, althans, bij een G60 en VR6 wel.

En kabelbomen kopen, je moet er maar geluk mee hebben, heb toentertijd twee op het oog nette kabelbomen gekocht(niet bij Arie) en alle twee gaar.
Eentje was bij de ECU onder de rubberen hoes helemaal vergaan, kabels lagen bloot en de andere was bij de lambda sonde gedeelte helemaal verkloot.

The Skinnmeister 13-03-2017 13:24

Je moet er idd wel wat geluk mee hebben, heb de mijne van een Corrado gebruikt, dus dat kan ook.....

blackgolf1 27-04-2017 18:04

Quote:
Originally Posted by Etino
Draden voor MFA(olie temp en buiten temp) zitten in de motorkabelboom verwerkt, althans, bij een G60 en VR6 wel.

En kabelbomen kopen, je moet er maar geluk mee hebben, heb toentertijd twee op het oog nette kabelbomen gekocht(niet bij Arie) en alle twee gaar.
Eentje was bij de ECU onder de rubberen hoes helemaal vergaan, kabels lagen bloot en de andere was bij de lambda sonde gedeelte helemaal verkloot.


de motorkabelboom heb ik bijna klaar zelf gemaakt/aangepast.
dat is mooi dat de kabels voor de mfa er ook in zitten kan ik die er ook gelijk bij in maken.
bedankt voor je bericht!

blackgolf1 27-04-2017 18:07

Quote:
Originally Posted by blackgolf1
de motorkabelboom heb ik bijna klaar zelf gemaakt/aangepast.
dat is mooi dat de kabels voor de mfa er ook in zitten kan ik die er ook gelijk bij in maken.
bedankt voor je bericht!

was er al weer een poosje niet meer mee bezig geweest, ja ik heb ook een gezin.
ik zal een keertje wat foto's plaatsen, bein het nu een beetje door te krijgen hoe het forum werkt.

Roy16VG60 27-04-2017 19:56

Brandstofpomp van minimaal een gti, 16v of g60 pakken met de juiste opbrengst. Je wilt met een G60 niet met een te arm mengsel rijden. Je zal niet de eerste zijn met een gesmolten zuiger.

The Skinnmeister 28-04-2017 12:42

Als je de pomp van een G60 neemt moet je ook de tank veranderen, VR6 trouwens ook ;)

Roy16VG60 28-04-2017 14:11

Gti voldoet ook, zeker die van een K-Jetronic motor.

blackgolf1 29-04-2017 17:44

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Gti voldoet ook, zeker die van een K-Jetronic motor.

ok bedankt maar bij een rp motor zit ook in intank pomp
als ik dan de pomp onder de auto vervang door eentje van een 16v/g60
moet het volgen mij toch goed gaan?

blackgolf1 29-04-2017 17:57

Quote:
Originally Posted by blackgolf1
ok bedankt maar bij een rp motor zit ook in intank pomp
als ik dan de pomp onder de auto vervang door eentje van een 16v/g60
moet het volgen mij toch goed gaan?

Weet misschien ook iemand welke steunen je voor de stuurpomp moet hebben van een 1800 motor rp past niet, ik dacht dat ze van alle 1800
motoren het zlefde waren.
de uitlijning kom ik wel uit van de poulies maar de steunen passen gewoonweg niet.

Roy16VG60 30-04-2017 20:11

Gewoon van een G60. Zijn ruim te vinden, iedere Golf, Corrado en Passat G60 had stuurbekrachtiging en dezelfde steunen.


All times are GMT +1. The time now is 15:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.