Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   1.3 carterpan losmaken advies! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=140173)

Function 10-04-2017 11:45

1.3 carterpan losmaken advies!
 
Het gaat om een Golf 2 1.3 NZ (injectie).

December koppakking vervangen. Aangevuld met 1 liter 5W40 olie
Wegens brand brandstof injectierail vervangen.
Daarna gedoe met afstelling distributieriem en stationair afstelschroef.

De hoge oliedruk-zoemer/lampje gaat nu af na 10/20 km.
Het gebeurt steeds bij 2000 toeren (wanneer de hoge oliedruksensor wordt ingeschakeld), vooral bij snelheid minderen.


gedaan:
- oliepeil gecheckt.
- andere hoge oliedruk sensor. Tevens met WD40 bewerkt.
- twee andere tellersbakken geprobeerd (met klok). Ging de zoemer/lampje ook af.
- bedrading (geel) doorgemeten. Geen breuk.
- rechtstreeks aarde op de behuizing hoge druk oliesensor.
- lage en hoge druk sensor van plek verwisseld.
- stekkertje van de hoge druk sensor (los van de sensor) op de aarde. Veel minder zoemer/lampje!
- carterontluchting (achterkant) schoongemaakt, lekkages gemaakt (olie/water scheidingssysteem) en goed doorgeblazen (icm kleppendekselontluchting).
- nokkenas-oliekeerring (distributieriem kant) vervangen (na jaren, opeens geen olielekkage meer :D ).
- olie (15W40) en oliefilter vervangen.


Bij gebrek aan een oliedrukmeter blijft over het inspecteren van de oliepomp.

Daarom moet de carterpan eraf!


Al een keer de (meeste?) boutjes (19?) van de carterpan eruit gedraaid.
Maar de pan kwam niet los bij de versnellingsbak.

Iemand advies hoe dit aan te pakken?

wob8v 10-04-2017 14:41

Aan de kant van de versnellingsbak zitten vaak nog 3 of 4 boutjes achter een kapje. Dit kapje zit meestal met 1 m6 bout vast aan de bak. Tenminste bij de big blocks is dit het geval. Je zou op afbeeldingen kunnen googelen en kijken of je alle boutjes gehad hebt.

Een tweede optie is dat de pan met vloeibare pakking gemonteerd is. Hij blijft dan als het ware "plakken", zoals bij iets dat vastgekit zit. in dat geval gewoon voorzichtig loswrikken.

Succes!

Roy16VG60 10-04-2017 20:37

Ga je zoveel moeite doen terwijl je voor 2 tientjes een oliedrukmetertje bestelt... ;)

Het kan verschillende oorzaken hebben... koppakking, drijfstanglagers, etc... ook de oliepomp inderdaad...

golf mkII 16v 10-04-2017 21:44

Oliepomp zit op de krukas
Achter de krukaspoelie


All times are GMT +1. The time now is 02:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.