![]() |
Ander interieur?
Hallo iedereen!
Ik zie regelmatig dat mensen een ander interieur passend maken voor hun mk1.. Zelf zie ik dit ook wel zitten, maar welke interieurs zijn geschikt en passen met wat aanpassingen in je mk1? Ik heb het dan niet over kuipstoelen e.d. maar gewoon een 'net' en wat luxer interieur.. Bvd! gr. Rutger |
in princiepe kun je "alles" in je auto bouwen, je zit alleen met de deurpanelen, dat is wat lastiger om dat mooie passend te krijgen.
Maar stoelen en achtebank maakt niet echt uit, het is maar net wat je mooi vindt en wilt hebben. Dan is het een kwestie van inkorten of onderstellen aanpassen. Mijn broer heeft bijvoorbeeld een de voorstoelen en de achtebank van een toyota avensis in zijn golf mk2 zitten. de voorstoelen zijn ook elektrisch verstelbaar dus die hebben een eigen rails, die heeft hij op de bodem geschroefd, de zitting van de achterbank heeft hij een aantal centimeter moeten inkorten. De rest van het interieur heeft hij gewoon aangepast aan de stoelen en achterbank. Hij heeft de golf 2 deurpanelen behouden, maar dan bekleed met het zelfde leer als wat er op de stoelen zit, zo krijg je alsnog een geheel. Dus ja, je kunt het zo gek maken als je zelf maar wilt, mijn motto: alles is passend te maken. hier een fotootje van zijn interieur: |
verdomd net interieur!
|
dat ziet er inderdaad strak uit ja
|
Dat interieur is echt mooi :eek:
|
Kwijl >>>>>>>>>>>>>................................................
|
Quote:
Ik ga zelf Corrado stoelen in de MK1 zetten......deze passen op de originele rails. Alleen moet je in dat geval de achterbank weer aanpassen, want die is te smal van een Cor. Maar dat is in principe het mooiste eraan, om het uiteindelijk allemaal passend te krijgen. En net zoals bij het Toyota interieur: Gewoon de deurpanelen overtrekken met dezelfde stof/leer als je stoelen.....dan past het inderdaad altijd bij elkaar. Grtz............ LRR En keep us "pictured" he !!!!!!!!! |
soooodemieters wat een mooi interieur in die mk2 :eek: dat zou voor mijn marsrode golfje echt perfect zijn :D ik zit zelf nu te denken om eens te gaan kijken naar een polo of lupo interieur, ik neem aan dat dat redelijk 'makkelijk' passend ta maken is.. hoe kort je in hemelsnaam een achterbank in?? bedankt voor de reacties tot zover he!
gr. Rutger |
Quote:
De Breedte was precies goed, het zit vlak was alleen te lang. Dus m'n broer heeft toen het leer aan de achtekant van de zitting (wat onder onder de rugleuning komt) aan de onderkant losgehaald, en het schuim weg gesneden tot dat hij kort genoeg was. Daarna het leer weer terug strak getrokken en dicht gemaakt. |
ooh zo! ik dacht al in de breedte..!
|
@Rutger & Kamran: Hey Slimmerds, als je nu gewoon een interieur kiest waarvan de achterbank een beetje aan de smalle kant is dan kun je die ruimte wel opvullen...........is altijd makkelijker als een bank door midden snijden !!!!!! :D :D :D
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat je een eventuele ruimte voor een te smalle achterbank in een MK1 kunt oplossen door de achterste zijpanelen van een MK1 Cabrio te gebruiken (verbeter me als dit niet waar is). Grtz............. LRR |
de zijpanelen van mijn cabrio zijn gewoon plat... dus lijkt me niet
|
Quote:
haha ja dat lijkt me inderdaad makkelijker.. ik vroeg me alleen af hoe je dat inkorten moest doen, ff nieuwsgierig! maar jij weet dus welke smalle achterbanken er in kunnen? ;) gr. Rutger |
All times are GMT +1. The time now is 19:44. |