Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Probleem met Stationair lopen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=1559)

Pedaalemmer 01-03-2004 16:07

Probleem met Stationair lopen
 
Mijn Golf uit 85 (gti8v) loopt onregelmatig stationair.

de toerenteller gaat dan op en neer tussen de 500 en 1000 rpm zodra hij warm is geen last van (soms weleens maar is zeldzaam) waar kan dit hem precies inzitten?

Marco 01-03-2004 18:48

Jij hebt waarschijnlijk nog een blok met K-Tettronic injectie he? Dat ius het blok waarbij de brandstofleidingen vanaf je luchtfilterhuis komen.

Heb je misschien een motorcode, is wat makkelijker

Pedaalemmer 04-03-2004 12:21

Quote:
Originally Posted by Marco
Jij hebt waarschijnlijk nog een blok met K-Tettronic injectie he? Dat ius het blok waarbij de brandstofleidingen vanaf je luchtfilterhuis komen.

Heb je misschien een motorcode, is wat makkelijker


Motercode Dat vind ik op het blok?

Stijn 04-03-2004 12:40

Ja, op het onderblok (gietijzer), net onder de bovenrand, tussen 3e en 4e cilinder op een vlak stukje.

Het zou kunnen dat hij te laag staat afgesteld waardoor hij iedere keer 'opstuitert' wanneer hij dreigt af te slaan. Uit je gasklephuis steekt een koperkleurige schroef die ook een zekantkop heeft. Als je die verder uit draait gaat hij harder stationair lopen. Probeer dat eens.....

Pedaalemmer 04-03-2004 12:45

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ja, op het onderblok (gietijzer), net onder de bovenrand, tussen 3e en 4e cilinder op een vlak stukje.

Het zou kunnen dat hij te laag staat afgesteld waardoor hij iedere keer 'opstuitert' wanneer hij dreigt af te slaan. Uit je gasklephuis steekt een koperkleurige schroef die ook een zekantkop heeft. Als je die verder uit draait gaat hij harder stationair lopen. Probeer dat eens.....


WWO kan dat?

Christiaan 04-03-2004 12:47

ik zal zo hier op het parkeerterrein wel is ff gaan kijken bij dat apparaat :D

Stijn 04-03-2004 12:51

Nee WWO zit er in gegoten...Christiaan jij gaat kijken blijkbaar? Wijs het maar eens aan...

Pedaalemmer 04-03-2004 13:07

Quote:
Originally Posted by Stijn
Nee WWO zit er in gegoten...Christiaan jij gaat kijken blijkbaar? Wijs het maar eens aan...


Wij konden het niet vinden op het blok maar christiaan heeft het op internet gevonden. het is een EV

Christiaan 04-03-2004 13:16

was idd bijna niet te lezen, maar acht, http://www.doppel-wobber.de doet wonderen....

Tis een 82Kw K-Jetronic motor, en waar kom je dan op uit.....EV

Stijn 04-03-2004 13:23

Eerst even doen wat ik hierboven schreef, als dat niet helpt heb ik nog wel een paar tips.

Christiaan 04-03-2004 13:27

mag tie zelf doen, ik ga hier niet lopen sleutelen op de zaak :D

Pedaalemmer 04-03-2004 13:28

Quote:
Originally Posted by Stijn
Eerst even doen wat ik hierboven schreef, als dat niet helpt heb ik nog wel een paar tips.


Komt me bekend voor wat je zegt.

Ik heb vorige winter het een keer gehad dat ie niet meer stationair wilde lopen.

naveel kijken en doen bleek die schroef helemaal uitgedraait te zijn door de trillingen. Sindsdien een klijn beetje kit (klinkt muikerig maar andere oplossing was er niet) ertegen aangedaan zodat ie niet verder kan draaien.

Ik zal daar nog eens aandraaien vanavond. maar wanneer kan ik hem het beste afstellen met warme of koude moter??

Stijn 04-03-2004 13:30

warm

Fred 04-03-2004 15:17

Kapotte warmdraairegelaar....vastzittende extra luchtschuif.....verkeerde brandstof druk....zomaar wat dingetjes die de oorzaak van jouw probleem kunnen zijn

Stijn 04-03-2004 15:51

Dat waren de volgende tips...

Pedaalemmer 04-03-2004 16:03

Quote:
Originally Posted by Fred
Kapotte warmdraairegelaar....vastzittende extra luchtschuif.....verkeerde brandstof druk....zomaar wat dingetjes die de oorzaak van jouw probleem kunnen zijn


als ik dit zo hoor denk ik altijd ...toch maar liever naar de echte dealer..

dus vanavond denk ik ff langs de garage

Pedaalemmer 04-03-2004 20:57

ik heb hem netjes wat bijgedraaid. en hij loopt nu netjes tussen de 900 en 1000. zodra ik alles aanzet (lichten,kachel,muziek) dan zakt hij tegen de 900 aan.

is dat normaal? dat het zoveel invloed heeft op je toerental. doordat je meer elektriciteit verbruikt het toerental zakt?

Heb ik een te zware accu erin zitten?

Zestienkleppen 04-03-2004 21:33

Lijkt me heel erg normaal dat ie wat langzamer loopt. Stroom is ook vermogen.

Stijn 04-03-2004 21:34

Is normaal.

Pedaalemmer 05-03-2004 11:39

aha..dan is het goed.

Ik laat hem voor de zekerheid nog helemaal nakijken en gelijk ff grote beurt erbij. zodat ik zeker weet dat er niks overleden is. :(

bedankt voor jullie hulp. :cool:


All times are GMT +1. The time now is 11:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.