Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 problemen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16638)

Golf freak 08-01-2006 15:42

Golf 1 problemen
 
Ik heb een Golf 1 LX hoort origineel een 1500 in maar toen ik heb gekocht heb zat er een 1600 blok in maar de laatste tijd heb ik er steeds maar problemen mee hij loopt slecht en als ik start dan loopt hij beroerd hij stotterd en als ik ermee ga rijden en de koppeling intrap slaat hij mij constant af.

Wat ik er al aan heb gedaan is volgende:

1. hij zoog valse lucht aan slangetje vervangen en was klaar nu.
2. dynamo optijd gezet en CO goed gezet.

Rubberen steuntje onder de carburateur wou ik ook vervangen maar er zat alleen een rubber die onder in de carburateur klem zat .

Het rubber die op de carburateur zit en onder het luchtfilter is wel kapot en die moet nog wel vervangen worden maar die kan ik niet meer krijgen zou het daar aan kunnen liggen ?

Of weten jullie misschien nog wat het zou kunnen zijn.

golf mkII 16v 08-01-2006 16:00

is een blok van een golf 2 heb je de motor code?

Fahrvergnugen 08-01-2006 16:00

2. dynamo optijd gezet en CO goed gezet.????????

je kunt ook de V-snaar van de ontsteking spannen.

kijk eens naar de stationair sproeier, of de spanning hiervan.

Suc6.

Rickyrick 08-01-2006 16:04

had ik ook, check:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7897

en

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7103

Golf freak 08-01-2006 16:53

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
is een blok van een golf 2 heb je de motor code?


motorcode kan ik zogauw niet vinden

golf mkII 16v 08-01-2006 17:07

Quote:
Originally Posted by Golf freak
motorcode kan ik zogauw niet vinden

het gaat mij er om of het een blok uit een scirocco 1600 is of iets uit een golf2. Het 1600 blok bij jou is wel of niet GTI?

Stijn 08-01-2006 19:00

Kan echt zoooo veel zijn. Zorg eerst dat de basis goed is, dus:

-Goede bougies
-Goede kabels
-Goede rotor en kap, goede contactpunten
-Boel netjes op tijd
-Absoluut geen vacuumlekken, controleer ook de rubber voet van de carb want deze vertoont vaak scheuren
-Check of de stationair klep goed werkt, doe de check (contact aan, stekkertje los en er tegenaan tikken, ding moet klikken).
-Trek de carb een keer helemaal uit elkaar (lijkt ingewikkelder dan het is), reinig alles, peuter alle gaatjes een keer door met een vezel uit een remkabel

Als ie dan nog niet netjes loopt praten we verder ;)

Domi 08-01-2006 19:25

Staat er dan 1.6 op de cil kop??? dat kan bij een 1500 JB motor wel kloppen hoor.

Moroder 08-01-2006 21:49

Kop van 1500 JB staat altijd 1.6 op. Tis namelijk gewoon een 1.6 cilinderkop wat erop zit.

Enne dynamo op tijd zetten?? Weet niet wat daarmee bedoeld word mja.

Zorg ff dat je alles op een rijtje zet. Pakkingen willen nog wel eens lekken, waardoor een motortje slecht gaat lopen. Controleer dus ff voetpakkingen van de carburateur enz..

Succes :)!

Golf freak 09-01-2006 15:50

Voetpakking heb ik al gecontroleerd is zover nog wel goed en ook al zou ik die willen vervangen zijn niet meer te krijgen bij dealer en bij pon.

Bougie's net ongeveer 3 maand geleden vervangen net zoals rotor en verdeelkap en olie + oliefilter. Hier een foto van me blokkie




Het is nu zo ook al wanneer ik gas intrap zakt hij zo weg ookal heb ik gaspedaal nog ingetrapt ?

Golf_1_gts 09-01-2006 16:25

Quote:
Originally Posted by Stijn
-Trek de carb een keer helemaal uit elkaar (lijkt ingewikkelder dan het is), reinig alles, peuter alle gaatjes een keer door met een vezel uit een remkabel


Met zoiets moet je voorzicht zijn met te zeggen:
Sommige mensen gaan hiervoor hun bestaande remslangen en kabels doorknippen :tongue:
Dan rijdt de auto eindelijk weer; remt ie niet meer :rolleyes:

René 09-01-2006 16:34

ik had ook zoiets... bij mij was die elektromagnetische klep kapot... dat is het dingetje waar 1 stekkertje op zit aan de voorkant van de carb...

als je hem op contact zet en je haalt het stekkertje los.. en verbind em weer..dan moet je KLIK horen...

Rickyrick 09-01-2006 20:34

Quote:
Originally Posted by René
ik had ook zoiets... bij mij was die elektromagnetische klep kapot... dat is het dingetje waar 1 stekkertje op zit aan de voorkant van de carb...

als je hem op contact zet en je haalt het stekkertje los.. en verbind em weer..dan moet je KLIK horen...


Had ik ook bij de JB, zie links boven aan

Golf freak 09-01-2006 22:17

probleem waarschijnlijk opgelost moet alleen morgevroeg even weer zien hoe hij het dan doet heb mijn benzinefilter vervangen was nogal vies dus ik hoop dat het dat was

Stijn 09-01-2006 23:17

Lijkt mij geen oorzaak van de beschreven problemen, verstopt benzinefilter zou juist bij hoge belasting plotseling problemen moeten veroorzaken door leegtrekken van de vlotterbak.


All times are GMT +1. The time now is 05:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.