![]() |
diesel brandstofpomp
Laatst vroeg ik hier iets over de dieselbrandstofpomp in de golf 1.
Info hier: home.comcast.net/~vwgtd/vepump.htm Misschien ook bruikbaar voor anderen..... :iamwithst |
Jake heeft dat stukje op vwdiesel.net gepost om aan te geven hoe je de govenor modificatie moet doen op een diesel pomp.
|
Quote:
had zulke info nog niet eerder gezien op internet. plaatjes van dieselpompen geen punt, maar verder :cool: |
Mag ik je 1 tip geven, bij een ongeblazen diesel heeft die governer mod niet echt heel veel zin. Met de schroef waarmee je de hoeveelheid ingespoten brandstof regelt kun je zoveel brandstof inspuiten totdat de motor erin verzuipt als het ware :) Het probleem is namelijk dat je (het klinkt misschien raar bij een diesel) op een gegeven moment echt lucht te kort hebt. Draai de schroef aan de zijkant van de pomp maar eens een paar slagen in, en je weet niet wat je mee maakt :)
|
Quote:
Yep, het was me alleen om de info over dieselbrandstofpompen te doen. In de diverse boeken wordt er supergeheimzinnig over gedaan: afblijven van de pomp, je kan er niets aan doen enz. Voor de rest ok ! Die schroef aan de zijkant van de pomp waar je het over hebt, waar zit dat ding ergens ? Dieselblok (1500d) van mij wil niet meer, en het ligt aan de pomp. Kan ik daar nog wat mee ? |
Quote:
Correctie juist bij een natural aspired diesel heeft de govenor modificatie juist heel veel zin. Je wilt niet weten hoe het karakter van de motor veranderd. |
Dan moet ik dat ding er toch maar eens uit hengelen :D Nu ik er nog eens over gedacht heb en de tips van stijn nog eens door mijn hoofd heb laten gaan....
|
ghehe....
|
All times are GMT +1. The time now is 06:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.