![]() |
bbs onder golf 1
wat voor ring moet ik hebben om met een bbs velg van 6.5j naar 8j tegaan.
en kan dat onder golf 1 zonder de spatboord randen er uit teslijpen, de auto is +/- 8cm verlaagd (dmv schroefset fk) iemand een idee :confused: |
1,5 j erbij wil zeggen dat je et met 35 mm kleiner word.
|
volgens mij is het nu et 33 en dan word het?
|
om naar 8 j te gaan moet je een 2 inch ring hebben
1,5 inch word 7,5j velg |
en dat wil zo onder golf 1 die 8 j
zonder dat het aan loopt ? |
nee
|
7.5j dan ?
|
Nee, dan zul je of de slijptol moeten hanteren of (beter) die BBS aan mij verkopen voor een prikkie, want mijn randen liggen er al uit straks na het strakmaken/spuiten. :D :D
Ik heb voor een tijdje terug een setje BBS RS070 7Jx15 onder een Golf 2 gehad met 6 cm verlaging, en zelfs daar moesten we de randen meehelpen omdat dit aanliep (en dan met 195/45 banden). De ET van die 070's weet ik niet uit m'n hoofd btw. Maar het zal wel leuk staan onder je goudkleurige monster !!! Grtz............... LRR |
de slijptol gaat er echt niet in hoor :( dan blijven de brockjes er mooi onder,
of het blijft gewoon 6.5j wat geef je voor 1 setje? |
wat hoger op de wielen zeten
model golf 1 country :D |
Quote:
idd :D lekker 4WD natuurlijk :tongue: en dan de chrome edition ofzo (met chrome bullbar en lederen interieur als het goed is?) alleen bestaat de mk1 country niet :redface: (toch?) |
Quote:
Dat ligt er maar geheel aan wat je ervoor vraagt ?? BBS is nl niet mijn eerste optie voor onder de GTI, maar als ik voor weinig zo'n setje op de kop kan tikken......... ;) ;) ;) ;) Maar als je niet wilt flexen, dan gaat het aanslijten vrees ik als je 7J of breder gaat. Maar je kunt je BBS dan beter aan iemand verkopen die echt op zoek is (dan beur je wat meer :D :D ). Grtz............ LRR Ps: Brockies staan ook goed hoor !!!! |
de gewone bbs rm wielen met 6,5J et33 passen net onder een golf 1, aan de achterzijde vallen ze precies onder de orginele wielkasten, met 7J zit je er net tegenaan denk ik
|
Hoe zit dat dan met een golf 2.
Heb ook bbs rm en daar komen binnenkort ook 7j randen op Past dit dan wel :confused: |
Tis idd 2 inch om een RM 8 j te maken ( 0.5 j rand normaal )
7 j et 33 op een mk2 moet makkelijk kunnen .... had zelf 8 j et 18 . (laag ) |
maar ze rijden er wel toch met 7j of 8j, maar daar zijn dus de randen uit gehaald
heeft iemand daar ook foto's van? |
je praat alleen over de randen
maar het gaat uit eindelijk om de et waarde van je velgen. wat je koopt maakt niet uit of dat 6,5 j is of 8 j, als de et maar klopt met de auto. Wat je er max onder kunt hangen voor 8x16' et 30-35. Dus velg van 23,5 cm breed en het hard zit dan op 87,5 mm van buiten. Dit kun je ook meten vanaf je remtrommel en dan van boven af, langs het scherm naar beneden kijken. achter kan 9x16' onder et 30 dit kun je ook meten, door de afstand van de trommel/schijf tot de rand van het scherm te meten dit zijn max maten en hier moet meestal voor geslepen worden. ps et word aan de binnen kand van de velgrand gemeten hou rekening dat er nog ongeveer 8 mm weerskanten bij komt voor de velg rand |
Dus je kan niet bv. een 6,5J velg kwijt met ET10 ? :rolleyes:
ET waarde is wel belangrijk, maar dat heeft meer te maken met negatieve beïnvloeding van de schuurstraal. Dat de velg meer naar buiten komt met lagere ET waarde en daardoor de afstand op het wegdek tussen de hartlijn door de fusee en hartlijn door de band groter word. Volgens de theorie krijg je dan negatieve invloed op de rijveiligheid. Is dit in de praktijk ook zo ? Of is dit wel te verwaarlozen ? Er is vandaag de dag bijna niemand die zich eraan houdt met de RSL/Steffan wielen etc. |
![]() Dit zijn standaard bbs rm dus 6.5 j voor voledig plus minus 10 cm velaagd achter rond de 8 cm dmv een schroefset.gaat net goed ken net.Krijg er spoorverbeders tussen van 2.5cm.Dus de schermen moeten gigantisch aangepast worden dus 8 j ga je niet redden zonder het te veranderen. Succes ermee groeten hans. :rolleyes: :D |
Weet je toevallig wat de ET waarde is van deze "standaard" BBS RM velgen?
|
All times are GMT +1. The time now is 14:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.