Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   timing afstellen 2.0 8v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=17457)

Reaper Kustoms 01-02-2006 17:29

timing afstellen 2.0 8v
 
ik wil de timing van mijn blok eens controleren.
nu heb ik laats een programma gezien waarbij ze dat deden. zag simpel uit, maar ging me net iets te snel allemaal.
ik heb een stroboscoop om af te stellen, dus gereedschap heb ik wel.

kan iemand me uitleggen hoe dit moet (in stappen ofzo)?

berendd 01-02-2006 17:34

tis vrij eenvoudig inderdaad.

de strobo aansluiten als volgt:
plus en min, en het klemmetje om de 1e bougiekabel. (edit: pijl op de klem richting blok)

dan het merkteken opzoeken, zit of op de krukaspoulie of op het vliegwiel(meestal bij vw).

daarna even in een boekje opzoeken hoe de timing moet staan, bij vw meestal gewoon recht op het merktekentje, deze zit vaak al op de goede stand.

onder de verdeler de moer loshalen zodat je m kan verdraaien. flitslamp aan, motor starten, verdeler goed draaien (je hoort het ook wel als ie goed staat, en nachecken op t streepie.) dan vastdraaien en de motor weer uit.

wel ff met zijn 2en anders is het lastig.

Reaper Kustoms 01-02-2006 17:48

nou ik heb het nog nooit eerder gedaan, maar alvast bedankt voor de info dusver. ik ga eens kijken of ik het snap met mijn kop onder de kap. als ik nog vragen heb meld ik me wel... bedankt voor snelle reactie in ieder geval.

moeten plus en min op de bougie???

berendd 01-02-2006 18:00

nee plus en min gewoon op de accu, klemmetje om de bougiekabel (1e)

AMDFreak 01-02-2006 21:05

Dat heb je zeker gezien op discovery Channel? Wheeler Dealers Mercedes? :p

Reaper Kustoms 01-02-2006 21:15

juist!!! hahaha wel lachen dat je me door hebt. Ik dacht nog hehe eindelijk eens kijken hoe die strobe werkt. maar zoals met alle programma's (occ, rides, american hotrod etc.) op discovery: veel lullen weinig zien. is wel jammer vind ik.

berendd 13-02-2006 00:23

nee dat heb ik op mijn eigen blok gezien :p:

ventogt 27-02-2006 21:44

Bij een type 3 2.0 8v kun je de ontsteking niet afstellen, de ontsteking zelf zit met een paspen op een vaste plek vast, en kun je NIET verdraaien...

Antoineveld 28-02-2006 12:36

Quote:
Originally Posted by ventogt
Bij een type 3 2.0 8v kun je de ontsteking niet afstellen, de ontsteking zelf zit met een paspen op een vaste plek vast, en kun je NIET verdraaien...


Ontsteking kun je wel degelijk verstellen, een schroefje los onder aan de stroomverdeler en het hele ding draaien.

Jij bedoelt denk ik dat het tandwiel van de stroomverdeler met een paspen vast zit op de as. Deze moet er bijvoorbeeld uit als de hall-sensor vervangen zou moeten worden.

ventogt 05-03-2006 00:25

Ontsteking kun je dus NIET verstellen, zoals ik al eerder zei; in de stroomverdeler zit een uitsparing die in het blok in een pen of uitsparing valt OP EEN VASTE PLAATS, dus niet verdraaibaar.
Wil je hem TOCH verstellen dan moet je de stroomverdeler/ontsteking verwijderen en de pen weghalen..., dan kun je hem draaien.

Reaper Kustoms 05-03-2006 00:34

waaraan kun je eigenlijk merken dat je ontsteking verkeerd staat? wat zijn de symptomen?

berendd 05-03-2006 00:52

minder goed lopen dan dat ie zou doen als ie goed zou staan.

Reaper Kustoms 05-03-2006 00:58

dat snap ik ook nog wel.

berendd 05-03-2006 01:02

pak een marker, zet 2 streepjes..

start de motor, en jotter wat aan de afstelling, wordt het met een bepaalde kant opdraaien beter, draai die kant op en zet m vast. wordt het niks, zet de gezette streepjes weer tegenover mekaar en zet m weer vast.

op het gehoor doet het ook veel...

easy as that


All times are GMT +1. The time now is 09:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.