![]() |
burnout ?
gewoon ff een vraagje....... niet dat ik het ga/kan doen.... maar hoe maak je prcies een burnout....
Gr. michiel |
Tot je +/- 45ste keihard doorwerken..
|
handrem erop. flink gassen en de koppeling snel op laten komen. zijn mijn gedachte goed?
|
Quote:
|
whahahaha LOL @ Lennart
|
lol, en op je 45e erachter komen dat je met een jaar meer school al op je 25-ste op die plek had kunnen zitten.
|
Quote:
:goodpost: |
Quote:
Michiel rijd luchtgekoeld...dus de handrem gaat dan niet werken :( Gewoon flink gasgeven en de koppeling snel op laten komen (wel oppassen dat er niks voor je staat :giggle: ) |
Quote:
haha ik probeer het wel met een auto die niet van mij is :D haha en hoe maak je dan een burnout dat je gewoon stil blijf staan en dikke rook maakt..... das toch weer heel anders dan gewoon hard gas geven.... net als deze Gr. michiel |
met een line lock
|
Plasje olie onder je bandjes helpt ook wel... :cool:
|
Quote:
Gewoon; veel peekaatjes hebben of je handrem gebruiken. |
Is dit een serieuze vraag?
|
Ik denk van wel, ik vroeg het me ook af (wel alleen bij achterwielaandrijvers...)
als je kijkt bij kevers endergelijke die kunne die voorwielen blokeren en dan gewoon achterwielen laten spinnen, aangezien de handrem toch op de achterwielen zit.... (ofniet bij kevers?) |
bunrout en spinnen zit wel een klein verschil, burnout heb je zeker een handrem of voorrem nodig. Spinnen kan met een fiat pandaatje nog wel. Goeie burnout heb je toch wel wat redelijk pktjes voor nodig en goede ondergrond :D
|
Quote:
dan gaan je remmen roken ipv je banden!! bij een voorwielaandrijver kan je inderdaad je handrem gebruiken, bij een achterwielaandrijver natuurlijk niet!! je kan niet op dezelfde wielen gassen EN remmen! ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat een line lock is en ga dus maar even uit van een 'normale' wagen. je moet dan je gewone rem gebruiken en méér PK's hebben dan remkracht zodat je achterwielen door de remmen heen toch draaien, wat mensen dus soms doen is de rem zó afstellen dat de voorrem wel remt maar de achterrem nog niet. overigens is een burn-out de pest voor je aandrijflijn! je zal niet de eerste zijn die zijn diff. om zeep helpt en die rubberbende is niet erg lekker van je auto af te krijgen! (denk wel dat het goed afdekt tegen pekel en dergelijke bedenk ik me ineens...) |
en dat laatste is dus ook de vraag hoe kun je bij achterwielaandrijver de voorwielen blokkeren en de achterwielen laten spinnen (of is dat weer iets heel anders dan een burnout, pedaalemmer ;) )
|
Quote:
dmv een linelock :) Is een regelaar die je tussen je remleiding kan zetten, zodat je meer remdruk op de voor- als op de achterwielen hebt.... Hierdoor kan je de voorwielen blokkeren en de achterwielen zonder remdruk laten draaien :rock: |
of wat je ook vaak ziet bij show auto`s waarmee ze bij evenementen en wedstrijden burn-outs maken is gewoon geen achterremmen
|
veel vermogen op de achterwielen heb je geen rem nodig
doorschakelen naar 2 en dan nog wielspin en tractiecontrol uit schakelen |
All times are GMT +1. The time now is 15:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.