Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hij start niet meer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19102)

Golf 2 R32 14-03-2006 21:37

Hij start niet meer
 
Helaas wil mijn golf niet meer starten! :mad: Hij sluit de benzinepomp af en slaat ook niet meer aan. De computer eraan gekoppeld alle fouten gewist en hij starte weer totdat de auto 2 dagen later (ondertussen 10 gestart oid) het weer begeeft. Het vreemde is dat de auto gewoon anderhalf jaar lang het altijd gedaan heeft en nu ineens ermee ophoud zonder dat er aan de elektronica is gesleuteld.

Volgens de computer is de sleutelspanning te laag. Kwestie van sleutel opnieuw inleren en hij doet het weer??
Denk zelf dat de transponder bij het contactslot niet helemaal goed zit. Of dat er ergens een massapunt los zit. Maar alles nagekeken (alle massapunten zijn aangesloten, alle zekeringen zijn goed, relais ook) en toch doet de auto het niet.

Hoeveel kost een klapsleutel incl slijpen en inleren?

Reaper Kustoms 15-03-2006 08:57

kan idd best dat je elektrisch gedeelte van je contactslot kapot is (€25,- bij de dealer).
ik heb dat ook eens gehad.
trek de kappen bij je stuur eens eraf. als hij weer niet start moet je gewoon eens op het elektrisch gedeelte kloppen, of eens aan de kables bewegen, vaak doet hij het dan weer als daar het probleem zit tenminste.

RubenD 15-03-2006 09:02

Misschien even handig om te vertellen dat het om een Golf 2 met een R32 blok -> kabelboom van een Golf 4 gaat. Maar ik zou het dan maar eerst in je sleutel gaan zoeken, wel vaag zeg...

Reaper Kustoms 15-03-2006 13:37

ik heb hetzelfde al eens gehad. probeer eerst maar eens dat contactslot.
trek hem anders eens aan met een andere auto als hij niet start, dan weet je meteen of het dat contact is.

Tomvw 15-03-2006 13:51

Kan je het contactslot niet door meten of er teveel weerstand in de bekabeling zit????
En word de sleutel gevoed door een baterij ofzo?? (anders deze eens vervangen)

Golf 2 R32 15-03-2006 16:57

Het betreft een Golf 4 blok + kabelboom :)
Heb de stuurkap eraf gehaald (erg leuk werk als je een TT dash hebt dat er onder spanning in zit...) en goed aan de kabelboom zitten trekken maar daar zit het hem helaas niet in. Alle draden zitten ook aangesloten en op de draden zit ook spanning.
De auto aanslepen? Zonder sleutel start ie echt niet, benzinepomp wordt afgesloten en nog een par van die dingen.
De sleutel word niet gevoed door een batterij, er zit alleen een chip/transponder in.

Weet een van jullie hoeveel een nieuwe sleutel ongeveer kost? D8 incl inleren ed iets van 200 euro? Anders haal ik ff een nieuwe sleutel!

Thomas78 15-03-2006 17:36

Quote:
Originally Posted by Golf 2 R32
Weet een van jullie hoeveel een nieuwe sleutel ongeveer kost? D8 incl inleren ed iets van 200 euro? Anders haal ik ff een nieuwe sleutel!


Paar jaar terug was dat iets van 30 euro.

Golf 2 R32 16-03-2006 11:40

Gisteravond nog ff tot in de late uurtjes bezig geweest maar helaas niet veel opgeschoten. We hebben de computer erop aangesloten en die geeft aan Oliepeilsensor, waarschijnlijk is de oliepeilsensor gekoppeld aan de computer, mocht de auto zien dat er te weinig olie inzit dat hij dan de benzinepomp en injectie eruit gooit. Als veiligheid, want als je het blok kapot rijdt ben je aardig wat geld kwijt.

We denken nu dat de oliepeilsensor kapot is, want er zit voldoende olie in. Is het alleen bij de V6 dat hij dan de de benzinepomp ed niet meer aanstuurt? Op een 1.4 zit ook een oliepeilsensor maar volgens mij is die niet gekoppeld aan je computer en kan je daar net zolang meerijden, ook zonder olie.

Moch het de sensor zijn....dan is het wel vaag na 6500 km... :(

Cabby 82 TDi 17-03-2006 07:41

De oliepeilsensor lijkt me sterk. Ik heb van de golf4 diverse blokken kapot zien gaan door te weinig olie. Die hadden graag gewild dat er zo'n schakeling op zat :)

Ik zeg ook je elec. gedeelte van het kontaktslot.
Als je er van overtuigd bent dat het de sleutel is (lijkt me sterk) kun je dit makkelijk kontroleren door met je reservesleutel te starten. Maar zo'n sleutel gaat uitgezonderd Audi (2005-heden) bijna nooit kapot.
Let er ook op dat je kabels niet te strak liggen rond je stuurkolom.

Wel knap dat je zo'n R32 blokkie gevonden hebt.

Golf 2 R32 17-03-2006 18:23

Vandaag ook weer druk mee bezig geweest en helaas zonder goed resultaat! De auto start nog steeds niet...
Er zit nu een andere oliepeil meter op, maar het maakt niks uit wan hij start nog steeds niet. In de computer kan je de fout wel wissen maar is binnen 2 minturen ook weer gelijk terug. Morgen maar ff alle draden naar de oliepeil meter na lopen om te kijken of hij misschien ergens gescheurd is. Helaas heb ik geen reservesleutel...word ook echt tijd dat ik die bij laat maken! Alleen het sleuteltje brand niet op de cockpit! Door de oliepeil schiet hij in de startblokkering volgens de computer!

Morgen de draden nog maar eens doormeten....word niet goed van dit gedoe!!!

eddie 17-03-2006 21:14

gaat de motor niet rond of pakt hij niet aan. Als hij niet rond gaat dan zou ik ook voor het electrisch gedeelte contactslot gaan!!!

Michel R32 20-03-2006 23:45

ik kan je sleutels voor je inleren zonder contact te hoeven leggen met de importeur, als je daar interesse inhebt moet je me maar even mailen :)

mk1owner 29-04-2006 09:33

en als je de draden van de oliepijlsensor met elkaar verbind dan dat hij dus (contact) maakt en de foutmmelding weg is wat doe hij dan?


All times are GMT +1. The time now is 19:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.